- Homepage
- Tipuri de acces
- Inscrie-te!
- Program
- Speakeri
- Networking
- Parteneri
- Parteneri media
- Locatie
- Contact
- PRESA
Masterclass [BD] - Cum sa dezvolti o cultura organizationala adaptata la schimbare?
#FORMAT
Masterclass-urile sunt sesiuni avansate care se axeaza pe transferul de cunostinte prin prezentari interactive. La o sesiune de masterclass participa 1 pana la 3 speakeri care sunt experti, practicieni cu multi ani de experienta in domeniul pe care este axata sesiunea. Sesiunile sunt axate pe dezvoltarea afacerii, centrate pe dezvoltarea pornind din interiorul organizatiei sau centrate pe dezvoltarea business-ului in exterior, fie accesand piete noi, fie prin diversificare sau printr-o abordare strategica diferita.
#AUDIENTA target
Se adreseaza in principal antreprenorilor care au afaceri dezvoltate, managerilor din companiile stabile si dezvoltate, profesionistilor care au atins un nivel profesional avansat. Nivelul de transfer al cunostintelor este avansat.
#TEMA si CONTEXT*
Se vorbește din ce în ce mai mult despre nevoia unei culturi a coaching-ului. Motivul? Coaching-ul, ca și conversație dedicată învățării și dezvoltării personale, este cel ce face accesibil nivelul de conștientizare asupra comportamentelor proprii, asupra nevoilor proprii și asupra credințelor de bază pe care le avem.
Prin coaching, fiecare dintre noi își clarifică tabloul propriilor motivații, înțelege ce ne ghidează voința, accesează resursele deja avute și se înțelege pe sine în interacțiunile care vor conduce către succesul personal atât de căutat: în obținerea performanței, în realizarea obiectivelor, în carieră, relații cu colegii, șefii sau cu echipa. Și, nu în ultimul rând, accesul în acest palier complex, datorat conversațiilor de coaching, generează angajament autentic, deoarece este față de propria persoană, motivație și credință.
Filozofia relației de coaching se bazează pe existența și apelul la încredere. Angajamanetul cere același lucru. Și managerii, astăzi, au în vizor în primul și în primul rând generarea angajamentului oamenilor lor: acel capital delicat care trebuie menținut și dezvoltat. Încrederea, capacitatea de a discuta deschis, de a fi empatic, de a observa comportamentele oamenilor și de a le da feedback, capacitatea de a pune întrebări și de a antrena un mod de gândire, toate pun bazele unei culturi de coaching, unei culturi a învățării și dezvoltării organizaționale. Un studiu publicat în 2013 de compania canadiană Clemmer Group (ce a avut peste 250.000 respondenți) arată că un manager care are abilități de coach și le utilizează în interacțiunile cotidiene cu oamenii din echipa sa, generează un angajament de 8 ori mai ridicat decât al unui manager care nu face asta. De asemenea, studiul arată că intenția de a părăsi compania de către angajați se reduce la jumătate, dorința exprimată de a parcurge „un pas în plus” pentru atingerea obiectivelor se triplează și, un aspect deloc de neglijat, se dublează numărul angajaților care depun un efort conștient zi de zi.
În mod cert, putem vedea beneficiile coachingului în organizații și, mai ales, a includerii abilităților unui coach în muncă de zi cu zi a unui manager. Aceste abilități – a fi coach și a fi mentor în organizație – cer dezvoltare și antrenare a managerilor deoarece, marea lor majoritate, se declară sau se simt nepregătiți pentru un stil de management și dezvoltare a oamenilor care cere intervenții de acest gen. Un studiu făcut de MMM Consulting pe baza feedbackurilor legate de empatie pe un număr de aproape 1.000 de manageri din organizații în România (feedback realizat cu ajutorul metodologiei stilurilor de interacțiune socială Persona Global care a dezvoltat modelul câștigării încrederii) arată însă că mai mult de jumătate dintre aceștia (57%) au un nivel de empatie scăzut și foarte scăzut. Constatarea ne-a făcut să mergem în direcția dezvoltării de programe care să antreneze această capacitate esențială pentru manageri care vor și țintesc să devină coach și mentori pentru oamenii lor.
În plus, pentru susținerea unei culturi a coachingului, am realizat că și specialiștii de resurse umane au nevoie de o înțelegere adecvată a unei noi abordări, de reguli noi în colaborarea cu furnizorii de astfel de servicii, de înțelegerea modului în care vor selecta managerii care au nevoie de coaching extern sau de cum se poate implementa un program de coaching intern sau de mentorat în companiile în care lucrează.
Când vorbim de angajament, vorbim în primul rând de acea atitudine pozitivă față de obiectivele și misiunea personală și vorbim de un nivel ridicat de energie pe care fiecare îl depune la locul său de muncă. Fiecare dintre noi trecem prin momente de scădere a anagajamentului, de detașare față de o sarcină, de scădere a motivației sau încrederii în forțele proprii. Important este, cum ne redresăm și ne realimentăm angajamentul propriu și al celor cu care lucrăm. Angajamentul apare într-o echipă în care ai încredere că nu numai tu „tragi”, că există aliniere în gândire și aliniere emoțională legată de obiective și modul de lucru, că există posibilitatea de a fi vulnerabil.
De ce sunt coachingul și mentoringul soluții cu rezultate certe în creșterea angajamentului? Pentru că în ambele cazuri, ingredientul principal este încrederea, accesul la gândirea și emoțiile celui implicat în proces, se bazează pe empatie și ascultare reală, se bazează pe accesul la resursele interne ale celui care se dezvoltă prin coaching sau mentorat.
#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*
- ce este coachingul si de ce este un mecanism puternic de automotivare si implicare?
- cum putem creste performanta in organizatie prin coaching?
- ce inseamna o cultura de coaching?
- care sunt ingredientele de succes pentru o cultura de coaching?
- cum putem implementa cu succes o cultura de coaching in organizatie?
# RESURSE*
Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Business Development.
Lista speakeri
Dean, Maastricht School of Management
Adrian Stanciu este expert în schimbarea şi managementul culturii organizaţionale. Experienţa sa de consultanţă include numeroase organizaţii cu diverse profiluri şi mărimi, atât din România, cât şi din tările învecinate.
Moderatori
Consultant comunicare & Branding personal, Co-fondator Chic-Elite.ro
Am contribuit la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca, precum Eva.ro sau revista Cariere, si am avut ocazia de a interactiona cu sute de manageri, antreprenori si guru internationali din mediul de afaceri. 2015 mi-a imbogatit activitatea cu doua proiecte noi – comunitatea online dedicata femeilor Chic-Elite.ro, unde sunt co-fondator, si o structura de economie sociala, un hotel de animale de companie, Hello, Pet!, unde sunt brand ambassador.