Masterclass [Business development] - Diferentierea prin inovatie. Mai devreme sau mai tarziu ce oferi tu vor oferi si ceilalti. Ce faci atunci?

#FORMAT

Masterclass-urile sunt sesiuni avansate care se axeaza pe transferul de cunostinte prin prezentari interactive. La o sesiune de masterclass participa 1 pana la 3 speakeri care sunt experti, practicieni cu multi ani de experienta in domeniul pe care este axata sesiunea. Sesiunile sunt axate pe dezvoltarea afacerii, centrate pe dezvoltarea pornind din interiorul organizatiei sau centrate pe dezvoltarea business-ului in exterior, fie accesand piete noi, fie prin diversificare sau printr-o abordare strategica diferita.

#DESCRIERE MASTERCLASS

Acest masterclass este dedicat antreprenorilor care isi doresc sa creeze produse si servicii noi sau sa schimbe directia spre cresteri si profituri mari printr-o strategie de produs si un model de business care urmareste simultan diferentierea si costul scazut.

In aceasta directie noua se lasa in urma borcanul concurential si strategia de supravietuire „care pe care” unde pretul face jocul, marginile sunt mici, unde se urmareste castigul unei cote de piata mai mari prin invingerea concurentei sau prin a oferi de toate tuturor. 
In Oceanul Albastru se ajunge prin crearea de piete noi fara concurenta, unde mase largi ignorate sau nebagate in seama de industriile de azi primesc utilitati indispensabile la un pret accesibil si la un cost de productie scazut.

Pe parcursul celor 90 de minute, participantii vor face o schimbare de directie spre oceanul albastru pe un caz concret unde vor utiliza cateva instrumente de Blue Ocean Strategy. In urma acestei explorari participantii isi vor vedea propria piata, clientii, produsele si serviciile de azi cu noi ochi vor schimba directia spre apele albastre libere de concurenta.

#AUDIENTA target

  • Antreprenorii la inceput de drum care isi doresc minimizarea riscurilor printr-o directie buna de la inceput;
  • Antreprenorii care isi doresc crestere si profituri mari si nu stiu cum;

#FACTORI DE DIFERENTIERE fata de alte produse similare sau asemanatoare de pe piata:

Desi doritorul de strategie se bucura de o abundenta si diverstitate de optiuni fara precedent: scoli de business si MBA, carti, workshopuri, cursuri si materiale online cu principii, solutii, retete si reguli nu reuseste sa se diferentieze sau sa isi creasca rezultatele in afaceri fie ca isi doreste o schimbare de directie prea tarziu cand este la camera de urgenta, fie ca nu se pune pe o directie buna de la inceput.

Instrumentele traditionale sunt stufoase, ambigue, cu un limbaj de specialitate pentru „initiati” Blue Ocean Strategy este experientiala, pragmatica, in contact direct cu piata, opereaza in mod direct si imediat asupra felului in care ne privim propria afacere, oferta si piata. Abordarea este simpla dar nu simplista, cere acuitate nu muschi, cu instrumente pe vizual, nu pe XL si KPI irelevanti. 

#Pe parcursul a numai cateva ore poti sa vezi:

  1. Jocul concurential la nivel de industrie si performanta ta in raport cu concurenta;
  2. Pietele noi, Oportunitatile neexplorate de tine si concurenta;
  3. Cum poti sa imbunatatesti imediat oferta existenta;
  4. cum poti sa captezi piata noua fara concurenta

#UVP (unique value proposition): ce anume da unicitate la nivel national acestui masterclass

Participantii sunt expusi unui nou model de a gandi de avangarda, testat in timp si abordat de campionii in afaceri din intreaga lume.

Facilitatorul este unul dintre putinii acreditati in aceasta metodologie la nivel mondial si cu experienta de peste 7 ani de practica in proiecte cu Setrio Soft, C&M Jeler, Nova Grup, Megatitan, Eltrix, Coseli, Pandora Prod, NN, Servier Pharma, Hafele, AmCham, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, Setrio Soft si zeci de antreprenori mici.

Master Class-ul pe inovatie este „trezitor” si transformational, 100% pragmatic. 

Desi sunt foarte multe evenimente dedicate antreprenorilor si formarii antreprenoriale, majoritatea acestora se dedica analizei si imbunatatirii performantei „afacerii” si a marketingului si mai deloc strategiilor de produs / serviciu. 

Rezultatul fiind ca majoritatea produselor si serviciilor din piata sunt copy/paste, nu se diferentiaza si sunt slabe cu utilitate mica. Efectele sunt ca „totul se reduce la pret” „cum vand scump intr-o piata ieftina”,”cum fac fata razboiului preturilor”, „clientii vor tot mai multe promotii”, etc.

#INSTRUMENTE FOLOSITE:

  • Trecerea la Oceanul Albstru de la publica.ro (https://www.publica.ro/w-chan-kim-renee-mauborgne-trecerea-la-oceanul-albastru.html)
  • Blue Ocean Strategy cartea la 20% discount cu codul DanBOS de la publica.ro ( https://www.publica.ro/w-chan-kim-renee-mauborgne-strategia-oceanului-albastru.html )
  • PPT cu Tabloul Strategic pentru a face propriul grafic ca radiografie de diferentiere a produselor si serviciilor proprii: aici se vede structura costurilor, concentrarea pe factorii cheie, divergenta fata de concurenta si sloganul de utilitate.
  • PPT cu Non-Clientii: pietele noi, sursa cresterilor si profitului mari la care concurenta nu se uita.
  • 30 minute de coaching individual gratuit cu participantii de consumat in urmatoarele 30 de zile.

​# RESURSE

Toti participanti la acest tip de workshop vor pleca de la sesiune cu:

  • cate o prezentare din partea speakerilor care va contine cel putin ideiile principale vehiculate pe parcursul prezentarii 
  • o lista de referinte, recomandari, carti, articole, site-ul, platforme, cursuri, aplicatii care ii pot ajuta pe participanti sa aprofundeze temele si subiectele abordate in cadrul acestui masterclass
  • o lista de cel putin un tool/instrument/metodologie din partea expertului care sa-i ajute pe cei prezenti la masteclass sa fie mai inovativi si eficienti in activitatea pe care o desfasoara zi de zi si pe care sa-l poate aplica de a doua zi
Articolul anterior
Articolul urmator
Lista speakeri

Arhitect de Inovatie, Owner, Leap Forward

Dan este arhitect de inovatie, practician acreditat Blue Ocean Strategy si un catalizator pentru cresteri accelerate in afaceri prin dezvoltarea de strategii de pionierat si leadership.

Citeste mai mult

Founder & Senior Consultant, theStartups.eu

Consultant de e-commerce, cu peste 10 ani în dezvoltarea strategiilor de creștere accelerată. A lucrat cu 50 de companii locale și internaționale.

Citeste mai mult