Cum se administrează o flotă auto în prezent și ce soluții au companiile din România?

Cum se administrează o flotă auto în prezent și ce soluții au companiile din România?

Într-o lume aflată într-o continuă transformare digitală, industria flotelor auto găsește noi metode de a optimiza cheltuielile. Vizibilitatea și gestiunea datelor și a costurilor, telematica, consumul de combustibil, asigurările sau înlocuirea vehiculelor sunt doar câteva dintre principalele trenduri care s-au dezvoltat în jurul managementului flotei auto. Iar societățile care decid să abordeze integrat toate aceste aspecte, prin intermediul companiilor de leasing operațional, par să aibă cele mai bune rezultate.

 

CUPRINS

  1. Colectarea și gestionarea digitală a datelor
  2. Telematica și GPS
  3. Consumul de combustibil și motorizări
  4. Managementul întreținerii flotei auto
  5. Leasingul operațional – cea mai bună opțiune?
 

Colectarea și gestionarea digitală a datelor

Colectarea și gestionarea digitală a datelor

 

Colectarea și folosirea datelor a fost și va rămâne o metodă eficientă prin care administratorii flotelor auto pot dobândi o atitudine proactivă. Prin digitalizare, informațiile despre starea autovehiculului sunt colectate și organizate automat într-o bază de date pe care administratorul flotei o poate consulta oricând și, astfel, poate evita degradarea rapidă a mașinilor și poate reduce apariția problemelor neașteptate.

 

 

Telematica și GPS

Telematica și GPS

Telematica și urmărirea prin GPS sunt sisteme de monitorizare a flotei auto care livrează, în timp real, date cu privire la kilometraj, consum, localizare GPS sau la maniera de condus. În general, principalele beneficii aduse de soluțiile telematice sunt siguranța, optimizarea traseului și a costurilor, prin reducerea folosinței mașinii în afara timpului de serviciu sau prin monitorizarea consumului. În plus, administratorii flotelor pot obține informații cu privire la comportamentul șoferului și pot utiliza aceste informații pentru a ajuta la reducerea riscurilor și, eventual, la reducerea primelor de asigurare.

 

Consumul de combustibil și motorizări

Consumul de combustibil și motorizări

 

Combustibilul este un cost de exploatare continuu, care va continua să afecteze flotele auto. De exemplu, pentru o firmă de distribuție sau care face transport pe distanțe mari, acest cost este mult mai mare decât cel cu rata de leasing. În acest caz, societatea se va concentra pe controlul și pe reducerea consumului atât prin optimizarea rutelor, cât și prin introducerea unor cursuri de condus defensiv și ecologic pentru utilizatorii autovehiculelor.

În ceea ce privește motorizarea, din ce în ce mai multe companii încep să aleagă motoare pe benzină pentru clasele A (mini), B (mică) și C (compactă). În condițiile în care producătorii au oferte din ce în ce mai variate pe segmentul de electrice și plug-in hibrid, chiar și firmele românești devin din ce în ce mai interesate de astfel de modele.

 

Managementul întreținerii flotei auto

Managementul întreținerii flotei auto

În ultimii ani, a crescut constant numărul de companii românești care au realizat că a cumpăra cash o mașină veche sau a ține o mașină timp de zece ani nu este cea mai avantajoasă soluție. Implicit, în cadrul unor astfel de achiziții, ele și-au îndreptat atenția către a avea un Cost Total de Proprietate (Total Cost of Ownership - TCO) cât mai scăzut, în favoarea unui cost de achiziție redus sau a unor rate lunare mai mici. În acest context, externalizarea flotei auto către un operator de leasing operațional pare a fi cea mai bună soluție, cu o reducere a costurilor de operare de până la 15-20%.

 

Leasingul operațional – cea mai bună opțiune?

Leasingul operațional – cea mai bună opțiune?

Leasingul poate fi o soluție foarte bună pentru toate companiile, indiferent de mărime. Pentru firmele mici, leasingul oferă oportunitatea de a putea beneficia de mașinile cele mai potrivite, în condiții de flexibilitate, fără griji și, în plus, cu un control al costurilor pe toată durata contractului. Concret, societățile care aleg leasingul operațional ca metodă de externalizare a flotei auto au o serie de beneficii financiare și logistice:

  • Nu plătește prețul de achiziție, ci costul de utilizare pe durata contractuală selectată (1-4 ani);
  • Nu are costuri neprevăzute pe parcursul contractului: pentru toate serviciile selectate pentru flota sa (întreținere, asigurări, administrare carburant etc.), compania plătește o rată lunară fixă;
  • Nu suportă valoarea reziduală la sfârșitul contractului;
  • Câștigă timp pentru a se concentra pe activitatea de bază: nu relaționează cu autoritățile pentru a plăti taxele de înmatriculare și talonul auto, cu furnizorii de servicii pentru a administra contractele și facturile, nu trebuie să urmărească și nici să achite anual asigurarea RCA sau rovinieta.

 

 

Beneficii leasing operational

Beneficii leasing operational

În plus, operatorii de leasing operațional pot recomanda cele mai potrivite mașini pentru domeniul de activitate al companiilor, analizând nevoile clienților după patru coordonate:

  1. Nevoi funcționale (capacitate încărcare, volum, număr locuri, putere motor);
  2. Nevoi specifice resurselor umane (echipamente de siguranță, confort);
  3. Nevoi economice (bugete predefinite, kilometraje anuale, parteneriate cu anumite mărci);
  4. Nevoi de mediu (limite de CO2, siguranță activă și pasivă, energii alternative).

Astfel, orice companie poate beneficia de analiză și de expertiză fără niciun cost, pentru a compara cât mai eficient opțiunile și pentru a se asigura de utilizarea unei flote potrivite, administrată la un cost optimizat nevoilor sale.

 
CTA

Descarca un ebook care te ajuta sa intelegi cum sa-ti alegi masinile potrivite pentru flota ta in functie de TCO (Total Cost of Ownership). In plus vei primi bonus un material care te ajuta sa-ti gestionezi eficient costurile de operare si administrare al flotei de autovehicule. Poti de asemenea sa-ti programezi o consultanta gratuita cu un expert in managementul flotelor de masini. Esti doar la un click distanta de toatea astea.

 
 
 

Despre AUTOR

Despre AUTOR

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, activez în domeniul comunicării de peste 8 ani. După finalizarea studiilor, am ales o carieră de reporter în domeniul televiziunii, unde am fost, timp de 5 ani, reporter de teren pentru jurnalele de știri ale televiziunilor naționale Antena 1 (Observator) și Prima TV (FOCUS), fiind acreditat pe domeniile economic (Observator) și justiție (FOCUS).

Odată cu expansiunea rețelelor social media, am realizat o trecere lină în tabăra comunicatorilor, unde am ales să fiu responsabil atât de crearea, cât și de implementarea strategiei și a conținutului creativ pentru numeroasele conturi și campanii în care am fost implicat, pe diferite canale sau rețele sociale: Google, Facebook, Instagram.

Determinat, organizat și însetat de cunoaștere, îmi place foarte mult strategia, să scriu și să… cânt la bass! :)

 

Vezi mai multe articole din categoria: Trenduri & Oportunitati