Oportunitățile și provocările pe care Industria 4.0 le aduce procesului de vânzare

Oportunitățile și provocările pe care Industria 4.0 le aduce procesului de vânzare

Computerizarea și automatizarea în procesul de producției a tranformat fiecare industrie din prisma modernizării și actualizării sistemelor. Evoluția continuă a aparaturii cere trecerea către o nouă etapă. În acest moment traversăm o nouă revoluție, numită smart factory, în care inteligența artificiala și internetul lucrurilor vor guverna în domeniul producției.

Industria 4.0 determină schimbări și în alte domenii, cu precădere în vânzări. Oamenii de business vor fi nevoiți să adere la noi modalități prin care să înțeleagă ultimele produse de pe piață ce servesc unor nevoi diferite ale indivizilor. Doar în acest fel afaceriștii își vor putea crea o strategie eficientă. Procesul de vânzare se poate complica odată cu noile tehnologii, motiv pentru care pot aduce costuri suplimentare investiției.

Raportul Cum vindem Industria 4.0 realizat în 2018 de către Deloitte arată care sunt oportunitățile și provocările pe care Industria 4.0 le aduce procesului de vânzare.

Cum schimbă industria 4.0 relația dintre vânzător și cumpărător? Iată care sunt punctele identificate în raport:

  • Cicluri de vânzare mai lungi și o gamă mai largă de stakeholderi. Produsele și serviciile din industria 4.0 sunt adesea caracterizate printr-o complexitate sporită, o gamă mai largă de funcționalități și specificații tehnologice, precum și o capacitate de conectivitate mai avansată. A te implica rapid într-un astfel de ciclu de vânzare face diferența între a realiza vânzarea sau a o rata.
  • Mai multă implicare și sprijin din partea unei rețele de vânzători și furnizori. Tranzacțiile mari și complexe care necesită integrarea mai multor sisteme pot însemna că vânzările nu se rezumă la o singură organizație – sau la un singur client – și ajung să cuprindă o rețea extinsă de contributori.
  • Noi oportunități în sprijinul asistenței post-vânzare. Pentru producătorii de echipamente originale care au pierdut cotă de piață din cauza altor furnizori care oferă servicii post-vânzare, produsele din industria 4.0 pot ajuta la recuperarea relației cu clientul.
  • Noi modele pentru stabilirea prețurilor. Firmele pot utiliza datele pentru a dezvolta modele de prețuri bazate pe rezultate, ceea ce generează noi oportunități de vânzare.
  • Produse și servicii noi. Caracterul digital al produselor inteligente, conectate, înseamnă că volumul mare de date generate de aceste dispozitive poate deveni un produs în sine

Cum ar fi dacă manufactura existentă și inovația tehnologică ar lucra împreună să creeze următoarea cea mai mare reinventare manufacturieră? Bingo. Aceasta este a patra revoluție manufacturieră și are loc chiar acum - Oliver Scalabre, Senior Partner &Managing Director

Pentru a putea observa mai clar nivelul robotizării la nivel mondial, Federația Internațională de Robotică a realizat raportul Robot density rises globally 2017-2018. Potrivit acestuia, producția de automantizare a crescut la nivel mondial: sunt raportate 74 de mașinării robotizate la 10 000 de angajați care lucrează în industrie, față de anul 2015 în care erau 66 de mașinării. Statistica pe regiuni ne arată faptul că în Europa se regăsește cea mai mare densitate de roboți: 99 de unități, în timp ce în America sunt doar 86, iar in Asia 63.


Sursa: https://ifr.org/img/uploads/2018-FEB-07-IFR-Press_Release_Robot_density_EN.pdf

Top 10 cele mai automate țări din lume

* conform World Robot Statistics 2017- realizat de Federația Internațională de Robotică

  1. Korea de Sud
  2. Singapore
  3. Germania
  4. Japonia
  5. Suedia
  6. Danemarca
  7. Statele Unite ale Americii
  8. Italia
  9. Belgia
  10. Taiwan

Cum se transformă mediul digital?

Există două caracteristici importante ale industrializării: prima este reprezentată de o bună înțelegere a valorilor de business a noilor soluții tehnologice, iar a doua se referă la adoptarea propriu-zisă a acestor noi tehnologii.

De asemenea, nouă tehnologii sunt responsabile pentru schimbarea producției industriale. Acestea sunt: automatizarea roboților, simulatoarele, sistemele de integrare pe orizontală și verticală, Internet of Things, Cybersecuriy, Cloud-ul, fabricarea aditivilor, realitatea augmentată și Big data & analytics.

Conform Raportului Viitorul Joburilor 2018 realizat de Word Economic Forum, până în anul 2022 companiile vor instala aparatura robotică în afacerile lor în fucție de nevoile pe care aceștia le dețin. Astfel, 35% de companii din domeniul Serviciilor Financiare și Investițiilor vor implementa în proporție de 23% roboți humanoid. 53% din industria de Automobile și Aeronautică va fi alcătuită 37 % roboți ficși, iar 42% din aceeași industrie va fi completată 33% de roboți de teren non-humanoid. Industria Oil and Gas va dispune în viitor de 19% roboți aerienți și subacvatici.

În următorii patru ani peste 75 de milioane de locuri de muncă vor fi pierdute din cauza tranziței companiilor către automatizare, conform estimărilor Word Economic Forum. Cu toate acestea, există și o parte bună: se vor deschide 133 de milioane de joburi noi. Acest lucru este posibil deoarece întreprinderile vor dezvolta o nouă diviziune a muncii între oameni și mașini.

Tehnologia avansată digitală este deja folosită, însă o dată cu trecerea către industria 4.0 producția va deveni mai eficientă. Relațiile tradiționale dintre furnizori, producători și cumpărători se vor schimba radical, astfel încât oamenii vor stabili din ce în ce mai des legătura cu mașinăriile robotizate. Putem să ne așteaptăm la un viitor desprins din filmele since-fiction.  

 

Vrei să afli mai multe despre acest subiect? Vom dezbate această tema la evenimentele Business Days din a doua parte a acestui an: Timișoara Business Days (24-25 octombrie 2018) și București Business Days (12-13 decembrie 2018). Înscrie-te și tu!

 

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie & Inovatie