Planul de actiune pentru relatii, o strategie de succes

Planul de actiune pentru relatii, o strategie de succes

In secolul al XXVI-lea, trei specii se lupta sa obtina dominatia unei parti din Calea Lactee denumita Sectorul Koprulu: Terran (terestrii, denumiti de obicei Terrani), oameni exilati de pe Pamant, capabili sa se adapteze oricarei situatii; Zerg, o rasa extraterestra asemanatoare insectelor, aflata in cautarea perfectiunii genetice si preocupata de asimilarea altor rase; si Protoss, o rasa umanoida, dotata cu tehnologie avansata si puteri psionice, care incearca sa-si pastreze civilizatia si codul filozofic strict de a trai dincolo de invazia Zerg.

StarCraft este un joc video de strategie în timp real, științifico-fantastic militar, dezvoltat de firma Blizzard Entertainment. Primul joc al seriei StarCraft a fost lansat pe 31 martie 1998 si a fost vandut in peste 11 milioane de exemplare doar in primul an de la lansare, ceea ce il face unul dintre cele mai bine vândute jocuri de strategie pentru computerele personale.

Mai tarziu, povestea jocului a fost adaptata si extinsa printr-o serie de romane, o expansiune denumită StarCraft: Brood War și alte doua extensii autorizate. 12 ani mai tarziu, continuarea jocului, StarCraft II: Wings of Liberty, lansata in iulie 2010, devenea cel mai jucat joc de strategie din toate timpurile.

Transformarea unei misiuni in realitate nu e un lucru care "sa se intample" pur si simplu de la sine. Acest lucru se construieste de la temelie, iar asta e valabil nu doar pentru jocurile de strategie, ci si in cazul unei opere de arta sau, desigur, al unei afaceri. Intai trebuie imaginatia. Apoi trebuie sa aveti abilitatile, instrumentele si materialele necesare. Este nevoie de timp. Este nevoie de multa gandire, determinare, tenacitate si incredere.

Instrumentul pe care vi-l recomand este cel propus de Keith Ferrazzi in cartea sa "Nu mancati niciodata singuri" si pe care il numeste "Planul de actiune pentru relatii" (PAR). Cea mai simpla versiune a planului este alcatuita din trei parti distincte:

1.    Prima este dedicata dezvoltarii obiectivelor care va vor ajuta sa va indepliniti misiunea. 

2.    Cea de-a doua este consacrata conectarii acelor obiective la persoanele, locurile si lucrurile care va vor ajuta sa ajungeti la rezultatul dorit

3.    A treia va ajuta sa determinati cel mai bun mod de a lua legatura cu persoanele care va vor ajuta sa va indepliniti obiectivele

In prima sectiune enumerati ce vreti sa realizati in 3 ani, apoi porniti in ordine inversa, in etape de cate 1 an si de trei luni, pentru a dezvolta obiective pe termen mediu si scurt care va vor ajuta sa va indepliniti misiunea.

Sub fiecare perioada de timp astfel impartita, stabiliti un obiectiv A si un obiectiv B, care vor contribui semnificativ la atingerea punctului in care vreti sa ajungeti peste trei ani.

In partea a doua a planului, impartita in segmente de timp similare, numiti pentru fiecare obiectiv A si B, mai multe persoane despre care credeti ca ar putea ajuta sa ajungeti mai aproape de realizarea obiectivului principal.

In fine etapa a treia va ajuta sa faceti doua lucruri:

· mai intai sa evaluati care dintre strategiile de abordare (pe care le voi prezenta pe larg la BD Leadership Bootcamp) va avea mai mult succes;

· gasirea unui mod de a fi generosi cu fiecare persoana cu care veti lua legatura (un subiect abordat de asemenea in BD Leaderhip Bootcamp).

Scopul acestui exercitiu este sa va demonstreze ca exista un PROCES, un sistem, o metodologie, daca doriti, implicat in construirea unei retele de conexiuni. Nu este magie, nu este un lucru rezervat unui cerc select de persoane care au darul innascut de a fi sociabile. Crearea de conexiuni necesita adeseori doar sa aveti un plan predeterminat si sa-l duceti la bun sfarsit, fie ca doriti sa predati istorie sau sa va incepeti propria afacere.

Despre toata astea veti invata la BD Leadership Bootcamp, de unde fiecare va pleca cu propriul PAR si cu modalitati de implementare.

 

La a doua editie de BD Leadership Bootcamp intre 28 august - 1 septembrie te vom ajuta sa-ti descoperi propria flacara albastra si sa incepi sa-ti construiesti propria misiune in viata pornind de la visele, pasiunile, abilitatile, competentele, hobby-urile, activitatile care te fac fericit.

Laszlo Pacso este mentor la BD Leadership Bootcamp - editia a doua.

 

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane
Etichete: Leadership Starcraft