
„Segmentul vehiculelor a fost, in continuare, principalul motor de creștere al industriei, in special segmentul vehiculelor comerciale. De asemenea, in comparație cu aceeași perioada a anului 2014, la finalul primului semestru al anului 2015, o contribuție pozitiva a avut-o sectorul construcțiilor, unde s-a inregistrat o creștere de la 14% la 22%”, arata Daniliuc. „Un element foarte important, care a contribuit la obținerea acestor rezultate, este creșterea notorietații leasingului in randul companiilor, numarul IMM-urilor care au apelat la servicii de leasing financiar fiind in creștere anul acesta fața de 2014”.
Dezvoltarea pe care a cunoscut-o piata de leasing a fost obtinuta in “corelatie cu o majorare a afacerilor din domeniile transporturi, logistica și construcții, economia inregistrand rezultate mai bune decat anul trecut pe aceste segmente”, explica Daniliuc. Potrivit presedintelui ALB, “cresterea constanta a cererii pentru finantare indica faptul ca in piața exista in continuare nevoia de dezvoltare”.
„Urmarim creșterea notorietații leasingului in randul companiilor IMM. La nivelul asociației, perspectivele sunt pozitive pentru finalul de an, in masura in care investițiile incep sa se dezmorteasca pe segmentul construcțiilor și infrastructurii, in agricultura și consum. Credem ca ne-am poziționat pe o suma de direcții tactice și strategice corecte. Incepem sa punem in valoare tot mai mult rolul leasingului pentru companiile din acest domeniu, ce trebuie sa faca acestea și care este valoarea adaugata pe care o aduce, cu accent pe principalele avantaje pe care leasingul le ofera ca formula de finanțare, și anume lipsa garanțiilor, optimizarea cash flow-ului companiei și timpul rapid de aprobare”, mai spune Daniliuc.
Cum vede presedintele ALB evolutia pietei de leasing din Romania in urmatorii ani? “Suntem preocupati, atat ca industrie, cat si in calitate de companie de leasing, de o cat mai buna pozitionare ca sursa de finantare care sa creeze valoare pentru afacerea clientilor si creare de beneficii pentru toate partile implicate. Pe viitor, trebuie sa știm exact care soluție de finanțare este adecvata, astfel incat clientul sa iși creasca afacerea. Pe zona de active productive, ca in cazul echipamentelor și cel al vehiculelor comerciale, implicarea activa a leasingului are foarte mult sens. Leasingul presupune finanțare exclusiva de active, iar beneficiile acestui gen de finanțare provin din faptul ca exista o competența in a evalua și a ințelege valoarea corecta a activului. Compania de leasing, in calitate de proprietar, este firesc sa cunoasca exact ceea ce face activul respectiv și care e capacitatea lui de a genera cash flow . De asemenea, compania de leasing poate recomanda furnizori, pentru ca are mai multe echipamente similare in portofoliu și poate aprecia care este cel mai bun raport calitate-preț. In același timp, ne uitam la poza financiara a clientului și putem face o corelație intre ce produce și care este impactul in imaginea financiara.
Dorința noastra ca finanțatori este ca soluțiile de finanțare pe care le oferim sa poata susține dezvoltarea sectorului construcțiilor pe viitor, atat prin oferte adaptate specificului afacerilor din acest domeniu, cat și prin accesibilitate in obținerea finanțarii”, spune Daniliuc. Presedintele ALB avertizeaza ca, “pentru a evita declinul anilor trecuți, inregistrat pe acest segment, consider insa ca ar trebui sa se pastreze in continuare un grad de prudența atat din partea clientului care solicita leasing, cat și din partea finanțatorului, o prudența care sa reflecte intr-o evaluare corecta a tuturor parametrilor unei tranzacții. Ma refer la un echilibru intre investiția in noul asset, posibilitatea de a suporta costurile de finanțare și o evaluare corecta a capacitații bunului respectiv de a genera valoare adaugata pentru companie”.
Articolul face parte din numarul 7 al revistei Business Days Magazine.
Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.
Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.
Redactor Sef: Anca Doicin, E-mail