Perpetuum întreprinzătorul

Perpetuum întreprinzătorul

„Compania Ax Perpetuum, în parteneriat cu Ordinul Arhitecților, filiala Transilvania, a organizat la Centrul Cultural Urban Cluj prima ediție a evenimentului Seminarul de pardoseli și seara de arhitectură.“ Recunoașteți că nu v-ați fi gândit că poate exista și un seminar de pardoseli. Poate formularea nu este cea mai fericită, dar scopul e același ca la orice seminar - să transmită auditoriului ce mai e nou în domeniul respectiv. Iar informația de pe blogul Ax Perpetuum a fost, în mod sigur, prețioasă pentru unii, din moment ce evenimentul chiar a avut loc.

Inginerul automatist Dan Pitic nu e omul care să se încurce în detalii (să-i zică seminar sau nu?), dar e omul care oricând ar putea să țină un seminar de vânzări pe orice temă de business. Mai puțin poate unul pe tema „ce nu se poate vinde“.

Dan Pitic e tipul de întreprinzător pe care, la începutul anilor ’90, îl gaseai în acea frenezie de a încerca totul, într-un perpetuum de afaceri „cu orice mere pe piață“. A făcut ceasuri pentru taximetriști, dar n-a mers; a prins o informație și a făcut bani din vânzarea de conserve de pate de ficat de gâscă aduse cu camionul din Ungaria; află că se anunță criza de zahar, aduce din afară vreo două tone, dar pierde, pentru că la Constanța se grăbise altcineva, mai informat, să aducă două vapoare.

CÂT TREBUIE SĂ FACĂ 2+2 ÎN ORICE AFACERE?

Așa a învățat prima regulă în business – că 2 cu 2 pot să facă oricât, dar musai minimum 4,1. A venit vremea importului de hârtie de copiator, apoi de hârtie de tipar, dar era nevoie și de niște tamburi pentru fabricile de hârtie... apoi, mocheta, borcane, sticle, capse de bere, textile, uși, accesorii pentru mobilă, plinte și profile, covoare, draperii, gazon sintetic, preșuri profesionale, mărturii de nunta, țigări electronice...

Ca el sunt mulți care au mers și poate mai merg pe modelul teribililor ani ’90, celebrul IMPEX. Pe Dan Pitic îl diferențiază însă regula (poate a doua, poate a treia, cine le mai ține socoteala?) că „n-are niciun farmec dacă nu ești în primii trei jucători pe piața ta“. De accea, portofoliul grupului său de 200 de angajați numără acum „doar“ distribuția a șase-șapte categorii mari de produse, fiecare dotate cu site-uri informative bine puse la punct.

Dar nu această adaptare la economia on-line este spectaculoasă la întreprinzătorul nostru - doar e automatist, nu? Surprinde poate implicarea în punerea pe picioare a Clusterului de Mobilă Transilvan, organizație a 20 de producători locali care vor să continue tradiția locală în domeniu. Și este al doilea cluster din țară (tot în regula primilor trei) care reușește să acceseze finanțare europeană pe proiecte în valoare totală de 32 de milioane de euro. Chiar AX Perpetuum va deschide, în colaborare cu Napochim, o fabricuță de accesorii plastice pentru industria de mobilier (valoare totală a proiectului peste 4 milioane de euro, din care aproape jumătate sunt fonduri nerambursabile). Dacă e cerere pe piață și tot sunt șanse să fii primul furnizor... 

 

 

   Articol scris de Anca Doicin, redactor Şef Business Days Magazine

 Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren.  De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă. Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei. A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.

 

Descarcă Revista Business Days 2 ( http://bit.ly/BDMnr2 ) pentru a citi și restul articolelor.

Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat