La aniversare

„Pentru noi, tehnologia a fost şi va rămâne principalul motor de creştere şi cel mai important modul de diferenţiere“, spune Lucia Morariu. Şi ca o dovadă că este asşa, Eximtur va funcţiona cu softuri noi, pentru care s-au investit bani serioşi din fonduri proprii (peste 100.000 de euro), destinate să uşureze partea administrativă şi să le permită agenţilor de vânzaări să petreacă mai mult timp iîn servicii de consultanţă cu clienţii.

De cealaltă parte, clienţii vor putea avea acces la un sistem mai complex de rapoarte, ce vor putea fi folosite ca bază pentru optimizarea oricăror tipuri de călătorie.

În plus, ca să „celebreze“ faptul că turismul de business reprezintă 50-55% din veniturile şi activitatea companiei, Eximtur a alocat corporaţiilor un serviciu special de call-center, care funcţionează non-stop şi la care clienţii business pot fi asistaţi oricând.

Practic, ceea ce vrea să transmită Eximtur corporaţiilor este că doreşte să le fidelizeze şi ca au tot ce le trebuie, ca să poate atrage clienţi noi. Potrivit Luciei Morariu, în acest moment, în portofoliul Eximtur se găsesc cinci multinaţionale şi mult mai multe intreprinderi mici şi mijlocii „serioase şi în dezvoltare“.

Incomingul, adică atragerea de turişti străini, este o zonă pe care Eximtur şi Lucia Morariu au identificat-o ca fiind de mare potenţial. Prin urmare, au lucrat la lansarea unui site - Romaniaforall.com, în limba germană şi engleză, prin care vor încerca să atragă cât mai mulţi turişti în ţara noastră. Zona de incoming va fi gestionată, pentru început, de oamenii specializaţi ai Eximtur de la Sibiu, iar România este „vânduta“ sub sloganul „Let’s put Romania on your to see list“.

„Anul acesta, cred că vom atrage în jur de 2.000-3.000 de turişti străini, destul de puţin dacă ne raportam la numărul total de turişti asistaţi de Eximtur, în jur de 200.000. Dar, în patru-cinci ani, ne-am propus să atragem 10.000 de turişti de pe pieţele externe“, spune Morariu.

Convinsă de faptul că „incomingul“ este viitorul în turism, Lucia Morariu spune că, dacă ar fi să sfătuiască pe cineva aflat la început de drum, care vrea să investească în domeniul turismului, i-ar spune să mizeze pe atragerea de turişti străini. „Aici a fost şi o să fie loc. Este greu, dar nu imposibil. Secretul este să vii cu produse interesante, construite pe plan local“, explică ea.

Şi cum anul trecut Eximtur a trecut printr-un proces de rebranding, necesar mai ales prin prisma faptului că firma s-a poziţionat din ce în ce mai accentuat pe zona serviciilor de business travel, per total, anul a fost unul de investiţii şi consolidare. De altfel, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, Eximtur s-ar gasi în 2013 pe poziţia a patra a agenţiilor de turism, în funcţie de cifrele de afaceri (după Perfect Tour, Christian Tour şi Happy Tour - n. red.), cu 36 de milioane de euro, după ce ani buni a dominat topul, fiind plasată în poziţia a doua.

Pentru 2014, Lucia Morariu este mai optimistă şi spune că întrevede o uşoară creştere, fără să menţioneze însă vreo cifră. „Noi suntem şi am fost întotdeauna atenţi la selectarea clienţilor. Nu ne-am dorit niciodată să creştem fără profitabilitate şi să ne extindem. Căci, aşa, era simplu să deschidem 10 agenţii, dar n-ar fi fost prudent“, spune Morariu.

CE A MERS… LA EXTERN

„Ce se remarcă anul acesta sunt circuitele de lux. Avem creşteri la ofertele pentru destinaţiile îndepărtate, mai puţin accesate de clienţi, cum ar fi Iordania, Africa de Sud, Mexic, Republica Dominicană, Thailanda, Bali. Dar cam toate destinaţiile exotice au tendinţa de creştere.“

CE MERGE... LA INTERN

„Litoralul este principala destinaţie internă. Tendinţa de creştere are şi Bucovina. Altfel, cele mai accesate rămân staţiunile de tratament - Felix, Sovata.“

Read in ENGLISH

It started as a family business 21 years ago and it was extended around the country. Now, Eximtur is one of the oldest, but biggest tourism agencies in Romania (fourth place in the national chart drafted depending on profit and turnover). Since the incorporation they were based on technology, in order to make a difference on the market. This year, they will once more make use of technology, in order to stand out. „We will change the used technology 100%”, explains Lucia Morariu, with her husband and sister, owner of Eximtur business. Also this year, Eximtur will launch a new site dedicated to incoming activity, that will start to become a business direction for travelling agencies, says Lucia Morariu.

 

   Articol scris de Anca Doicin, redactor Şef Business Days Magazine

Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren.  De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă. Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei. A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.

 

Descarcă Revista Business Days 2 ( http://bit.ly/BDMnr2 ) pentru a citi și restul articolelor.

Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat