Iași-ichiban

Iași-ichiban

Paradoxal, la Iași pare să se fi instaurat o relație mai specială cu mașinile Toyota și, în cazul celor mai cu dare de mână, cu luxosul Lexus. Asta pentru că, de 12 ani, dealerul unic pe zonă, Mega Auto, raportează constant primul loc la vânzări în rețeaua Toyota România din afara Bucureștiului. Spunem paradoxal, gândindu-ne la diferențele economice dintre Iași și orașele din vestul țării (dacă ne gândim doar la discrepanța dintre investiții, cele care alimentează în bună măsură cererea pentru automobile noi).

Este clar că un cuvânt greu de spus în acest rezultat îl are și partea cealaltă, adică dealerul, care știe să-și atragă și să-și mențină clientela.

Nu e întâmplător că, în 2010, an greu de criză, în care dealerii cam ștergeau praful de pe mașini până să deschidă ușa un client rătăcit, Mega Auto primea la Paris premiul Toyota Ichiban. Toyota Motors Europe recompensează în fiecare an calitatea serviciilor dealerilor săi printr-un premiu care face trimitere la sloganul „clientul, pe primul loc“ („ichiban“ – primul în japoneză) și ia în calcul un studiu privind satisfacția clienților (vânzare și postvânzare).

În cazul ieșenilor de la Mega Auto, Gabriel Manolache, director executiv, amintește că premiul a fost justificat de „grija față de modul în care clienții sunt primiți în showroom“. „Clienţilor li se explică produsele cu profesionalism și sunt oferite sesiuni de drive test pentru fiecare cumpărător. Pentru service au fost luate în calcul următoarele aspecte: reparațiile executate la timp și corect de prima dată, respectarea prețurilor impuse de producător și transparența cu care au fost executate lucrările. Au fost evaluate, de asemenea, precizia și punctualitatea livrării și a acțiunilor de follow-up“, explică Manolache.

SERVICIILE-PUTERE SE VĂD ÎN VÂNZĂRI

Cel puțin în cazul unei mașini recunoscute pentru calitate, clientul vrea un tratament similar și din partea vânzătorului.

La Iași, imaginea Toyota se vinde pe 5.000 mp, o suprafață generoasă, pentru ca fiecare client să beneficieze de consultantul său şi de un service cu tehnologie de ultimă generație. La acesta se adaugă și prestigiul pe care îl oferă showroomul Luxury Hybrid Cars, în care tronează tehnologia de ultimă oră încorporată de mașinile prietenoase cu mediul și în care Toyota este, de asemenea, lider.

Iar când, pe lângă caii-putere, găsește și serviciile-putere așteptate, încep să crească și cifrele de vânzări. (Interesant că, în ultimii ani, s-au dovedit „ichiban“ dealeri din orașe mai mici, Focșani, Pitești, dar nu și cei din orașele mari, ceea ce explică, încă o dată, performanța pieței ieșene în materie de vânzări).

În prima jumătate a acestui an, în Iași s-au vândut 1.208 autoturisme. Dacia a rămas pe primul loc, cu 500 de bucăți, iar Toyota s-a menținut în top cu 102 bucăți. Aceasta ridică cota de piață a mărcii la 8% (14,4% dacă ne referim doar la producătorii străini), în condițiile în care, în urmă cu cinci ani, era doar 4,5%.

 

  Articol scris de Anca Doicin, redactor Sef Business Days Magazine

Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren.  De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă. Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei. A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.

 

Descarcă Revista Business Days 3http://businessdaysmagazine.instapage.com ) pentru a citi și restul articolelor. 
Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat