Leader cu ”PORTAVOCE”

Leader cu ”PORTAVOCE”

Conform unui studiu facut in anul 2018 de HR Bartender, 20% dintre angajatii chestionati de ei isi schimba locul de munca pentru ca isi doresc un manager care sa ii sustina mai mult.

Intr-adevar, relatia intre un manager si oamenii din echipa sa este extrem de importanta. Nu doar pentru eficienta si productivitatea echipei cat si  pentru a putea retine oamenii din echipa  cat mai mult in companie.

Influenta managerului este foarte importanta pentru entuziasmul oamenilor, pentru felul in care isi asuma responsabilitatile, pentru dinamismul creat in echipa.

In toate aceste aspect cheie ale activitatii unui Leader, comunicarea este cea care face diferenta.

Desi pare ca toata lumea se pricepe, si ca toti comunicam , totusi rezultatele comunicarii nu confirma aceasta.

E important ca un leader să gandească cu claritate, sa isi exprime ideile si sa impartaseasca informatii atat cand se adreseaza unei singure persoane cat si in fata unui grup larg.

Si cum timpul este o resursa foarte pretioasa, e important  să învățați să gestionați fluxurile rapide de informații din cadrul organizației și din rândul clienților, partenerilor și altor părți interesate și factori care influențează.

As vrea sa punctez aici, in avanpremiera Workshopului ”Comunicarea in leadership” pe care il voi modera miercuri de la ora 18.30 in cadrul Business Days Cluj, cateva puncte cheie in aceasta directive si care totodata vor fi puncte de pornire si pentru speech-urile si discutiile pe care le vom avea in timpul Workshopului.

Asadar comunicati, dar nu oricum! Folositi portavocea! Comuncati clar, direct si deschis ceea ce ganditi!

Pentru ca in comunicare, ca si in leadership,  conteaza in primul  rand AUTENTICITATEA:

  • Un leader authentic stie sa isi exprime gandurile si sentimentele. Ce se intampla daca leaderul are agenda ascunsa? Daca in fata iti spune ceva si in ascuns are planuri care se opun intereselor echipei, departamentului sau chiar organizatiei urmarind predominant interesele proprii ? Cum reactioneaza oamenii cand stiu ca un leader le cere lor sa faca lucruri pe care nici el nu le face? 
  • Autenticitatea contează - mult.
  • Fii sincer și direct, dar intr-o maniera eleganta si folosind un limbaj si un ton adecvat. 
  • Gaseste-ti vocea proprie;
  • Iar daca este ceva ce nu stii sa faci sau o zona pe de care ai avea nevoie pur si simplu dezvolta-te, invata!

Caci este cat se poate de neplacut sa simti cand cineva este nesigur sau pur si simplu nu stie ceva si incearca sa ascunda prin minciuni si discutii laterale.

Mai mult, unii nu isi asuma responsabilitatea si atunci cand au facut ceva gresit incep sa acuze pe cei din jur de tot felul de lucruri care s-au intamplat in trecut...nu doar saptamana trecuta, ci si anul trecut, sau chiar...intr-o viata anterioara... :)
"Oamenii doresc realitate. Oamenii respectă realitatea. Oamenii urmează adevărat. Nu deghizați cine sunteți. Oamenii nu vor urma niciodată un fals. " spune Susan Tardanico, fondator și CEO al Alianței autentice de conducere.
Un alt punct important pe care un leader modern e important sa il retina este comunicarea pentru cresterea vizibilitatii.
Am stat de mai multe ori de vorba cu manageri sau chiar cu directori de resurse umane care sunt foarte buni profesionisti, isi fac treaba la cel mai inalt nivel, dar uita sa si comunice ceea ce fac! 

Sa tinem cont ca vizibilitatea este o forma de comunicare avansata. E important sa crestem vizibilitatea atat in fata echipei cat si in fata STAKEHOLDERS dar si in exteriorul companiei. Sa fim competenti si sa facem astfel incat si ceilalti sa stie.  (Cu modestie si cu sinceritate, dar deschis si cu intentie)

Si zona din comunicare care este des uitata este feedback-ul. Desi exista multe cursuri de FEEDBACK, eu l atrainingurile pe care le tin fac un mic exercitiu in care ii invit pe participanti sa puna pe masa palmele cu fata in jos si apoi sa lase pe masa atatea degete cate feedback-uri au rimit in saptamana respectiva. Frecvent mana este cu totul retrasa de pe masa.

Ceea ce primesc este doar critica si din cand in cand , destul de rar un ”bravo”, ”super” sau ”ai facut o treaba buna”. Ca si cum acesta ar fi un feedback ...

In al treilea rand tineti minte: Este important CE SPUI, dar este important si CUM SPUI! De multe ori tonul deranjeaza, si nu cuvintele. Dar cand cuvintele sunt toxice si cu unele nuante – mai atenuate sau mai pronuntate -  de ”venin” atunci sa vezi frustrari si sa masori motivatia echipei!

Si nu in ultimul rand ascultarea este o cheie importanta in comunicarea unui leader. Caci sunt multe situatiile in care leaderii acuza fara a intreba DE CE. Si din pacate sunt destule si situatiile in care deciziile strategice se iau fara ca leaaderii sa asculte si sa tina cont de parerea celor din operational si apoi se mira ca planurile nu functioneaza....

Atentie! Sa asculti nu doar ceea ce este spus, ci si ceea ce nu s-a spus. Caci oamenii nu spun imediat ceea ce gandesc...

Si mai mult, sa tii cont de ceea ce ai auzit, sa asculti pentru ca iti apsa cu adevarat de cel din fata ta, sa ii respecti punctul de vedere si sa gasesti solutii care sa ii ajute si sa ii sustina pe oamenii din echipa ta.

Acestea sunt cateva puncte de pornire pentru  Workshopul ”Comunicarea in leadership” din cadrul Business Days Cluj 2019.

In calitate de moderator te invit sa vii in sala alaturi de noi. Avem speakeri cu experienta foarte mare care au pregatit continut valoros si  care abia asteapta intrebarile tale.

Pe curand, asadar,
Ginette

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days
Etichete: leader
Articolul anterior
Articolul urmator