Workshop 14 [HR] - Brandul de anagajator. Atragerea talentelor si recrutarea in era digitala
#FORMAT
Workshop-urile sunt sesiuni interactive care se axeaza pe transferul de cunostinte prin schimb de experienta. Sesiunile la care participa pana la 3 speakeri se desfasoara sub forma de prezentari de 15 minute, axate pe studii de caz, exemple de buna practica, analize si sunt urmate de sesiuni interactive de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile cu 4 pana in 5 speakeri se desfasoara sub forma de interviu pe scena, urmat de sesiuni de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile de intrebari si raspunsuri dureaza minim 40 de minute, oferind astfel celor din sala posbilitatea de a adapta continutul acestor sesiuni la problemele si preocuparile lor specifice, crescand utilitatea si relevanta acestor sesiuni.
#TOPICURI
Brandul de angajator, Cresterea employer branding awwarness-ului, Atragerea talentelor, Recrutare, Selectie
#AUDIENTA target
CEO, GM, Manageri si Directori de Resurse Umane, Specialisti si Experti in resurse umane, Consultati, Traineri, Antreprenori, Profesionisti, toti cei interesati de tema si subiect
#TEMA si CONTEXT
Cea mai acuta problema resimtita la nivelul mediului de business, atat la manageri cat si la antreprenori este dificultatea de atrage talentele in organizatie, alimentata de cateva aspecte specifice ale pietei muncii din Romania: migratia talentelor si a valorilor catre alte piete capitaliste, cu mici sanse spre zero de reintoarcere sau relocare in Romania, rata de natialitate scazute, cu perspective de diminuare accentuata in anii care urmeaza a bazei de potentiali noi angajati, rata mare de analfabetism functional la nivelul tinerei generatii, polarizarea fortei de munca valoroase catre polii urbani cu influenta regionala si acutizarea crizei de personal din orasele mai mici si din mediul rural, disparitia scolilor profesionale din Romania si cresterea costurilor de formare pe job si de integrare pe post a specialistilor necesari in anumite industrii, cresterea artificiala a salariilor datorita unei cereri mai mari decat a ofertei, cu impact foarte puternic pe termen mediu pe atractivitatea Romaniei pentru investitorii straini, inclusiv cu posibilitatea ca retragerea unor investitori din Romania si mutarea acestora catre anumite piete mai atractive sa lasa in tara noastra o suita de someri de lux care sa acutizeze si mai mult problemele sociale generate de aceste situatii pe piata de munca.
Am tinut sa descriem cat mai exact situatia actuala pe piata de munca pentru a intelege ca introducerea unei strategii de brand de angajator nu mai este o nevoie ci de cel putin 1-2 ani a devenit o necesitate. Motiv pentru care recomandam antreprenorilor, top managerilor sa puna un accent mai mare pe acest aspect, pentru ca odata cu constientizarea importantei brandului de angajator, vor demara si o serie de alte procese si proiecte care vor ajuta organizatiile sa devina mai productive, mai performante si sa accepte ca au nevoie de structuri flexibile si rapid adaptabile la schimbarile continue si rapide pe care tehnologizarea si digitalizarea economiei si societatii o impun.
Cred ca dupa 26 de ani de adaptarea la democratie si la sistemul capitalist, ar trebui ca mediul economic si in special antreprenoriatul romanesc sa treaca testul maturitatii, altfel economia romaneasca va intra intr-o spirala descendenta si de degradare din care nu vom mai iesi prea curand.
In acest workshop interactiv ne propunem sa punem lumina pe urmatoarele intrebari si sa identificam raspunsuri si posibile solutii la urmatoarele intrebari:
- ce este brandul de angajator si de ce este el important in procesul de atragere a talentelor catre organizatie?
- ce inseamna un proces de recrutare eficient? cum se face el? cat dureaza? ce resurse implica pentru a genera rezultate?
- ce inseamna un proces de selectie eficient?
- ce inseamna un proces de integrare eficient in echipa?
- care sunt cerintele initiale inainte de a demara un proces de branding de angajator?
- ce este inclus intr-un proiect de crestere a brandului de angajator?
- la ce sa avem grija pe durata derularii procesului de activare a brandului de angajator?
Lista speakeri
Director Executiv Resurse Umane , BRD Groupe Societe Generale
Adela Jansen este Directorul Executiv Resurse Umane al Grupului BRD – Group Societe Generale, unul dintre cei mai mari angajatori din sistemul bancar romanesc.
Managing Partner, RoPlus-Thomas Romania
Inovație, noutate în HR și business, reprezintă sensurile pe care Sorina Bradea le urmează de 19 ani. Trainer și consultant în cadrul propriei firme, Romarketing, a adus în România în 1998 Thomas International, unul din cele mai cunoscute și utilizate sisteme de evaluare comportamentlă la nivel internațional. Crede în valoarea fiecăruia, în posibilitatea de a-ți utiliza potențialul la maximum - cu condiția să îl cunoști.
CEO, Founder, SmartDreamers
Adrian Cernat este CEO al Smartdreamers, o platforma online de recrutare care simplifica conexiunea dintre candidati si companii.In 2015,Smartdreamers a lansat cea de-a doua solutie dedicata recrutarii, InRecruit Recruitment Software. In 2016,platforma a fost numita de Start-up-ul anului din Romania de catre Anis si a primit o investitie de 700 000 de euro pentru a-sti extinde serviciile in Europa Centrala si de Est.
Manager HR, Supremia Grup
Oana Piper este HR managerul companiei Supremia Grup, lider pe piata ingredientelor alimentare din Romania. Cu o experienta de 10 ani in domeniul resurselor umane, Ioana considera ca misiunea sa este de a ajuta organizatiile sa isi atinga maximul de potential
Moderatori
Consultant Comunicare în Business I Expert Media I Founder Powerful Communication, Powerful Communication
Laura Dragomir este Consultant Comunicare în Business și Expert Media. De asemenea, este trainer, facilitator, speaker și moderator evenimente de business.