Sesiune plenara 8 [trends] -Responsabilitate intr-o lume dominata de individualism, populism si puternic afectata de instabilitatea politica
#FORMAT
Sesiunile plenare sunt manifestari formate din 6 prezentari inspirationale de cate 15 minute, sustinute de antreprenori de succes, manageri din companii de top, experti si profesionisti cu experienta de peste 10 ani, cu reputatie profesionala impecabila si cu o viziune moderna asupra trendurilor si tendintelor care redeseneaza economia si societatea. Aceste prezentari inspirationale au rol motivational, prezinta diverse perspective si se axeaza pe trenduri, tendinte, analize, prezentarea oportunitatilor si problemelor pe care le releva schimbarile generate de aceste trenduri in mediul de business si in societate.
#TOPICURI
Inovatie, Tehnologie, Trenduri, Tendinte, Impact in societate, Impact in economie, Antreprenoriat, Viitor, Antreprenoriat si Management feminin, rolul femeii in societate, egalitatea sexelor
#AUDIENTA target
Antreprenori si Manageri din companii mici si mijlocii, antreprenori la inceput de drum, profesionisti la inceput de cariera, tineri preocupati de viitorul lor
#TEMA si CONTEXT
Un cuvant pe care ar trebui sa-l auzim mai des: RESPONSABILITATE. Un termen pe care ar trebui sa-l intelegem mai bine si pe care sa-l constientizam si mai ales sa-l includem in toate actiunile noastre. Astazi societatea si mediul economic este puternic macinata de cateva forte puternice, care ii induc o tensiune generatoare de riscuri, ce se pot transforma in probleme greu de gestionat prin implicare singulara, fara cooperare si colaborare la nivelul intregii societati, la nivelul fiecarui jucator si factor de reglementare. Lumea in care traim este caracterizata de individualism, de populism si de instabilitate politica. Efectul cumulat al acestor factori a generat in timp cateva efecte grave in societatea si mediul economic din tara noastra:
- un numar foarte mare de persoane (cetateni Romani) care prefera sa munceasca in alta parte, in alte tari - 3.8 milioane de romani;
- un numar nefiresc de mic de persoane care lucreaza in mediul privat - 4 milioane de romani
- un numar nefiresc de mare de persoane care sunt sustinute social de acesti 4 milioane de romani - in jur de 12 milioane (copii, tineri, pensionari, angajati in institutiile statului si asistati social)
- rata de natalitate este la un minim istoric, fara tendinte de imbunatatire
- numarul net de crestere a numarului de intreprinderi anual este negativ (numarul de firme care se inchid este mai mare decat numarul celor care se deschid anual)
- numarul de antreprenori la mia de locuitori este la coada clasamentului in Uniunea Europeana
- instabilitatea politica si deciziile bazate pe grupuri de interese la nivelul legiuitorului conduce la imprevizibilitate si la imposibilitatea de a face planuri pe termen mediu si lung de catre organizatiile si companiile din Romania
- lipsa unei viziuni si strategii pe termen lung a statului care sa creeze capabilitatile unui stat sanatos, bine educat (cu o educatie adaptata la schimbarile si cerintele de pe piata muncii), cu infrastructura de transport si logistica care sa sustina dezvoltarea mediului de business si a turismului, cu o agricultura competitiva, cu resurse naturale protejate si exploatate in mod responsabil si inteligent
Putem continua lista, dar cred ca am reusit sa transmitem ideea...In acest context este foarte important sa gasim modalitati ca prin RESPONSABILITATE colectiva sa actionam in interesul nostru ca societate, ca natiune. Nu mai avem timp sa asteptam ca lucrurile sa se aseze de la sine (desi acest mod de comportament ne caracterizeza ca si natiune), trebuie sa actionam acum. Atat noi cei care suntem activ implicati in societate fie ca antreprenori, fie care salariati, fie ca persoane din domeniul public cat si generatia tanara...pe umerii lor va sta greul peste cativa ani. Peste 20 de ani, cand generatia X va incepe sa se retraga din activitate vor lasa o gaura de 4 la 1 in piata muncii si va creste si mai mult presiunea asupra celor care vor sustine pe cei asistati social si vor contribui la bugetul de stat...cred ca daca astazi nu facem nimic vom asista la un colaps al sistemului de pensii.
Situatia este la fel si in educatie, la fel si in sanatate...si mai sunt si alte domenii asupra carora merita sa meditam si sa ne implicam, fiecare cu ce putem pentru a schimba starea de fapt.
Un simplu exemplu ar fi de exemplu sa consumam doar produse romanesti, astfel ne asiguram ca banii nostri, ajuta micii producatori, antreprenorii sa plateasca salarii pentru alti romani, sa-si dezvolte afacerile si sa devina competitive la nivel global. Sa nu uitam ca la noi principalul motor al cresterii economice este axat pe consum...
Va propun ca in aceasta sesiune sa dezbatem posibilitatile pe care le avem ca sa producem schimbare in jurul nostru inca de azi.
Lista speakeri
Managing Director, Semper Human Training
Silviu Hotăran a devenit "antreprenor în educaţie" la începutul anului 2009, pasiunea şi obiectivul său fiind schimbarea şi dezvoltarea oamenilor, echipelor şi organizaţiilor, prin proiecte complexe (training, coaching, mentoring etc), orientate pe obiective. În perioada 1996-2008, Silviu a fost General Manager la Microsoft, 9 ani pentru filiala din România ţi 3 ani pentru Europa de Sud Est, unde a răspuns de dezvoltarea afacerilor şi organizaţiilor Microsoft din12 ţări. În prezent este Managing Director în cadrul companiei GKTI Semper Human.
Managing Partner, Corporate Performance Solutions
Claudiu Popovici si-a inceput activitatea de training si consiliere profesionala in 2004, dupa 10 ani de cariera profesionala in companii multinationale si romanesti, si o perioada extinsa de implicare in activitati de voluntariat. El abordeaza trainingul cu metode mai apropiate de consultanta comportamentala decat de cele ale “predarii”: - Are in vedere unicitatea fiecarui grup si a fiecarui participant la training - aflat intr-un moment distinct al vietii si carierei sale, influentat comportamental de “cultura organizationala”, precum si de tiparele de gandire dobadite in evolutia sa.
Chief Development Officer, Fan Courier
Răzvan Drăgoi este Chief Development Officer pentru FAN Courier. In primavara lui 1998, Razvan Drăgoi isi incepea cariera profesionala ca om de vanzari intr-o companie dedicata vanzarilor de produse cosmetice, unde a ocupat consecutiv functia de Reprezentant de Vanzari, Coordonator de Vanzari si Director de Vanzari. In 2002, se alatura echipei de management a FAN Courier. Este parte a echipei de peste 15 ani, timp in care a invatat antreprenoriat si intraprenoriat de la oameni de succes.
CEO, Software Engineer, Navitron
Experienta de 21 de ani in domeniul aviatiei sportive si peste 34 de ani in domeniul IT software. AVIATIE De la 16 ani ca elev parasutist pana la pilot instructor. Am infiintat propria scoala, initiind in tainele zborului 62 de elevi cu varste cuprinse intre 16 si 56 de ani. IT Din 2009 imi folosesc intreaga experienta si creativitate, exclusiv in domeniul protectiei copiilor pe Internet. Navitron a fost creat ca un sistem de protectie, care functioneaza in institutii de invatamant si in familii. Este prezent in 25 de tari si protejeaza peste 40.000 copii. ASTAZI Copiii nostri sunt cea mai valoroasa resursa. Ei reprezinta sperantele noastre pentru viitor. De asemenea, sunt cei mai vulnerabili membri ai societatii. Pentru ei Internetul poate fi un loc confuz si periculos. Pot aluneca usor in zonele periculoase ale pornografiei, pedofiliei, violentei, pradatorilor si escrocilor online. Cu accesul liber la Internet in toata lumea, multi infractori folosesc aceasta oportunitate pentru a profita de cei mici. Scopul meu este sa asigur accesul doar la partea educativa a Internetului, adica cea care influenteaza pozitiv si dezvolta creativitatea copiilor de astazi.Navitron - Filtru Internet pentru familii, scoli si organizatii. In 2009 am incetat sa mai lucrez pentru companii si am decis ca intreaga mea experienta, creativitate si toate resursele (timp, materiale etc.), sa le folosesc exclusiv in domeniul protectiei copiilor pe Internet. Dezvoltarea Navitron a inceput in 2009 si astazi este instalat in institutii de invatamant, in familii si in primarii.
Decan, Profesor, entrepreneur, corporate trainer , Griffiths School of Management
Intreprinzator Romano-American de succes cu o bogata experienta in marketing si vanzari atat in companii romane cat si americane, Dr. Sebastian Vaduva este, de asemenea, profesor si autor al unor carti de specialitate, din anul 2005 fiind numit ca si decan al Facultaţii de Management Griffiths in cadrul Universitatii Emanuel din Oradea.
Owner, Intercultural Business Consultant
Antreprenor Romano-German, owner al Intercultural Business Consultant din 2004, se dedica in primul conectarii Romaniei cu “lumea mare” , consolidand cooperarile de business la nivel de angajati, echipe, departamente si companii, prin metode adecvate de coaching, training si consultanta. Este o experta recunoscuta a culturii romanesti de afaceri, autoare de carti si speaker in domeniul intercultural. Vasta experienta profesionala include 16 ani de cariera globala ca expert si manager intr-o corporatie de tehnologie leader de piata. Pana azi, peste 70 de firme multinationale, firme mici si mijlocii au beneficiat de serviciile de consultanță oferite prin propria firma. Ca profesor asociat al IBR, programul MBA global al universitatii Steinbeis Berlin, dezvolta antreprenori si manageri de pe diferite continente in domeniul HR si Operations. Adrienne Rubatos este un networker pasionat, integratoare de diversitate, dezvoltatoare “inside-out” si practicanta al invatarii continue. Activeaza in diverse organizatii profesionale locale, europeene si globale.
Moderatori
PROFESSIONAL PUBLIC SPEAKER, Life Speaking
După 4 ani de programare și 3 ani de vânzări, a descoperit ce înseamnă cu adevărat oratoria, în Octombrie 2012, la clubul Toastmasters Cluj. În 2013 s-a dedicat complet public speaking-ului și a devenit unul din cei mai premiați și apreciați experți din acest domeniu din România, fiind dublu campion European și de 12 ori campion național la Public Speaking.
Consultant in comunicare,
Eliza Nițescu este consultant pentru afaceri și comunicare. Eliza a co-fondat un club de public speaking, este autorul unui manual de vorbit în public și a vorbit de 4 ori pe scena TEDx. De 5 ani este voluntar în domeniul sănătății, în prezent sprijinind HOSPICE Casa Speranței. Este pasionată de expedițiile la mare altitudine, motiv pentru care majoritatea timpului său liber îl dedică antrenamentelor montane. Din pasiune pentru discursuri, este co-organizator al TEDxFloreasca. Ține aproape de mediul de afaceri românesc atât în calitate de colaborator Business Days, cât și ca moderator și realizator la Bizi Live TV, primul canal de live stream din România dedicat mediului antreprenorial.