Eurolines: performanta prin pasiune si respect pentru lucrul bine facut

Eurolines: performanta prin pasiune si respect pentru lucrul bine facut

Astazi va prezentam povestea de succes a companiei Eurolines, cea mai mare retea de distributie in industria turistica, unul dintre cei mai mari transportatori de persoane, probabil numarul unu in 2013 ca volum al cifrei de afaceri in turism, cel mai mare grup care reuneste transport de mai multe tipuri, turism (vanzare si productie), servicii de IT si taxi.

De la cariera de medic la cea de antreprenor

Povestea Eurolines a inceput cu decizia lui Dragos Anastasiu de a renunta la o cariera de medic predictibila, dupa ani de studiu si de munca, intr-un sistem care functiona ca uns, intr-un stat asezat, in favoarea “postului” de antreprenor, despre care nu stia nimic, inapoi intr-o Romanie agitata, fara legislatie adaptata, dar cu foarte multe provocari si oportunitati de dezvoltare. A fost o oportunitate de business: exista cerere de transport de persoane catre si dinspre Germania. Cu toate ca si alte firme s-au dezvoltat in aceeasi perioada, Eurolines ramane singura care a cautat sa ofere un produs poate similar, dar cu siguranta altfel “servisat si ambalat”. Secretul succesului companiei sta in faptul ca si-a propus si a reusit sa faca lucrurile mai bine decat concurenta: fidelizarea clientilor, calitate mai buna, o mai mare promptitudine si flexibilitate. Accentul a fost pus pe construirea unui business solid, nu pe simpla rulare a banilor. Eurolines a devenit un nume de referinta datorita pasiunii antreprenorului, a echipei, bine inchegate, a partenerilor de incredere si a obiectivului de a construi un business curat si transparent, cu placere, in fiecare zi. Pe scurt, munca multa, seriozitate, incredere in colaboratori si in parteneri, reinvestirea profitului timp de 18 ani neintrerupti. Dupa o cautare indelunga si atenta a unui brand turistic care sa reprezinte aspiratiile companiei si pe care aceasta sa il poata onora pe masura, in urma cu doi ani a avut loc asocierea Eurolines cu TUI Travel PLC. O alaturare fireasca: Eurolines este numarul unu la transportul de persoane in Europa iar TUI Travel PLC este numarul unu mondial in turism. Brandul obliga! In urma acestei asocieri, vanzarile s-au dublat iar TUI TravelCenter se apropie vertiginos de notorietatea de care se bucura Eurolines in Romania, dupa numai 2 ani de la semnarea parteneriatului. Dupa etapa de investitie in dezvoltare, Eurolines se afla acum in momentul consolidarii directiilor sale de activitate. Va continua dezvoltarea, dar nu in acelasi ritm, pentru ca obiectivele sale in aceasta privinta au fost atinse. Prioritatea sa este acum transformarea industriei in care activeaza: serviciile pe care Grupul Eurolines le ofera clientilor sai sunt si trebuie sa fie excelente. Calitatea consultantei este focusul sau principal, pentru ca pentru client conteaza ce valoare adaugata ii oferi in schimbul investitiei sale, acea vacanta de neuitat, o experienta repetat deosebita.

“Salvarea Romaniei nu o vad decat prin implicarea antreprenoriatului”

Cum gandeste un antreprenor de succes si care sunt lucrurile importante pentru el al aflat chiar de la “sufletul” afacerii Eurolines, Dragos Anastasiu.

Care sunt valorile dupa care va conduceti viata si afacerea?

Eu ma identific cu grupul pe care il reprezint: valorile companiei sunt si ale mele - obsesia pentru client, excelenta, siguranta si increderea, spiritul antreprenorial – care m-a ghidat toata viata mea. Imi place sa aduc valoare celorlalti atunci cand fac ceva, nu doar sa fac, nu doar sa raspund unei cereri sau obligatii. Evident, acum 10 ani cand eram mult mai implicat in partea operationala a business-ului meu, cu siguranta tinteam catre alte obiective, dar valorile, chiar si nedeclarate atat de clar, tot acestea erau.

Ce inseamna pentru dvs. succesul?

Mi-e teama ca nu raspund similar la aceasta intrebare, care mi se pune destul de des. Valoarea atribuita succesului se mai schimba odata cu trecerea timpului. Nu imi masor succesul pecuniar. Ma bucur de confort material, dar nu ma gandesc la acumulari de bunuri. Ma bucur ca pot impartasi din ce stiu eu si celorlalti, ca pot ajuta pe linia de antreprenoriat si start-up-uri – trebuie sa intoarcem ceva catre comunitate, se pare ca din impozitele noastre nu ajunge mare lucru catre educatie, iar noile generatii nu beneficiaza de exemple demne de urmat.

Cum definiti excelenta in afaceri?

A face in fiecare zi mai mult si mai bine pentru a aduce permanent mai multa valoare celor din jur (colegi, clienti, parteneri).

Care este definitia dvs. despre Leadership?

O persoana cu viziune care este capabila sa mobilizeze si motiveze pe cei din jur sa mearga in aceeasi directie cu el, impartasind aceleasi valori si luptand pentru aceleasi obiective.

Ce intelegeti dvs. prin echipa?

NIMIC nu se poate realiza fara echipa. Cred ca tarie in valoarea si puterea echipei. Mereu am fost om de echipa si nu as fi realizat nici pe jumatate din ce am facut fara sprijinul echipei.

Care este viziunea dvs. legata de viitorul antreprenoriatului in Romania?

Salvarea Romaniei nu o vad decat prin implicarea antreprenoriatului. Necesita mult efort de educare a tinerilor si de ghidare in aceasta directie.

Cum estimati ca va evolua industria de turism?

Industria de turism are doua componente: incoming (turistii care aleg sa viziteze Romania) si outgoing (romanii care isi fac concediile in afara granitelor tarii). Sa le luam pe rand. Pe masura ce imaginea Romaniei se va imbunatati, prin masuri specifice, iar mentalitatea celor care ofera servicii in tara se va schimba in bine, incomingul va creste si, speram noi, se va apropia de cotele pe care le inregistra acum 30-40 de ani. Referitor la outgoing, numarul agentiilor va scadea in urmatorii ani, o parte din aceasta afacere se muta in mediul online, iar agentiile vor fi nevoite sa se reinventeze, oferind experiente memorabile turistilor inca din momentul in care acestia vor pasi in agentie.

“In culisele” Eurolines, prin intermediul membrilor echipei

Cosmin Marinof, Director national de Vanzari TUI TravelCenter prin Eurolines (gestioneaza reteaua de 78 de agentii TUI TravelCenter si Eurolines)

Care sunt motivele pentru care veniti dimineata cu placere la serviciu?

Compania imi creeaza cadrul in care pot sa folosesc si sa dezvolt abilitatile de management pe care le am, ma provoaca permanent sa gasesc solutii noi si inovatoare, imi da sansa sa vad “live” cum anumite decizii creeaza schimbari si aduc valoare, cu un impact imediat sau pe termen lung.

Ce anume va ofera experienta de lucru in cadrul Eurolines si nu poate fi gasit in alta organizatie?

Pot  vedea (caci am deja 7 ani in companie) cum am ajuns aici si pot vedea cum s-a implinit viziunea avuta si asta imi da energie sa astept cu nerabdare si ziua de maine cand voi vedea cum viziunea ia fiinta! Ceea ce gandesc si imi imaginez azi, am puterea sa  transform in realitate maine!

Miki Lech, Director General Nova Travel (Tour operatorul grupului Eurolines Romania)

Care sunt motivele pentru care veniti dimineata cu placere la serviciu?

Vin cu placere pentru ca incep o “noua calatorie” in lumea turismului. In fiecare zi “plec cu echipa mea” intr-o directie diferita fata de cea de ieri. Vin cu placere pentru ca descopar mereu “noi destinatii” atat pentru clienti, cat si pentru mine. Iar excursiile au ca punct de plecare o “gara” in care zilnic te expui provocarilor multiple, care nu seamana aproape niciodata cu ce s-a intamplat cu o zi in urma. Vin cu placere pentru ca nu imi trebuie viza si ma bucur de un loc in care zilnic iti poti continua visul sau visezi pentru a continua drumul altora.

Ce anume va ofera experienta de lucru in cadrul Eurolines si nu poate fi gasit in alta organizatie?

Ritmul sustinut de a urca scara valorilor. Acceptarea ca solutie finala NUMAI a locului 1 si “mica Germanie” in peisajul atat de prafuit al birocratiei si incompetentei din Romania. O experienta care iti permite sa stai la masa firmelor importante a caror voce isi pune amprenta atat in tara cat si in afara granitelor. ...si libertatea de a invata mereu.

Ciprian Popescu, Director General Danubius Travel (Companie membra a Grupului Eurolines Romania din septembrie 2011, de cand a fost semnat parteneriatul cu TUI Plc)

Care sunt motivele pentru care veniti dimineata cu placere la serviciu?

In principal, este dorinta, care il anima pe orice sportiv sa participe la competitii din ce in ce mai provocatoare; poate o data pierzi, poate castigi, dar atat timp cat telul este bine definit si viu, motivatia ramine permanent alimentata.

Ce anume va ofera experienta de lucru in cadrul Eurolines si nu poate fi gasit in alta organizatie?

Pentru un raspuns pertinent, ar fi trebuit sa fi lucrat si in alta organizatie, ceea ce nu este cazul meu, pentru ca am fondat Danubius Travel in urma cu 22 de ani si aici lucrez din prima zi de existenta a acestei companii, exceptand adeziunea la marea familie a TUI. Privind din aceasta perspectiva, pot marturisi cu bucurie ca am regasit o suma de valori comune, implementate insa intr-un cadru mult mai dinamic, ce este animat de un leadership de exceptie.
Articolul anterior
Articolul urmator