Ce dileme trebuie să rezolvi pentru a vinde în era digitală?

Ce dileme trebuie să rezolvi pentru a vinde în era digitală?

„Fă-ți o pagină web și treci la treabă!”, mi-a spus domnul înalt fixându-mă cu privirea. Apoi, în timp ce se pregătea să plece a adăugat ca un fel de la revedere: „hai, dă-i drumul cu site-ul, nu o mai lungi. Vorbim!”. Mi-a strâns mâna și a plecat înainte să spun și eu ceva, deși aveam o mie și una de nelămuriri.

Am întâlnit deseori aceste situații în care întrebam ce să fac pentru a ajunge la mai mulți clienți și primeam același răspuns: să îmi fac un site. Dar în acest punct sunt alte dileme mari pentru că dacă aleg o variantă, ea va determina un anumit tip de comunicare și vânzare. Iar dacă aleg altă variantă, comunicarea și vânzarea va decurge după un alt tipar. Cum îmi configurez pagina web, ce conținut voi urca pe site și apoi prin ce căi ajung la clienți – toate acestea vor fi importante în momentul în care voi fi în poziția de a negocia cu un client.

 

Prima dilemă este: am nevoie de un site? Însă aici răspunsul este simplu de tot: digitalizarea afacerilor nu mai este chiar o opțiune, ci este un must. Nu trebuie să mă întreb dacă trebuie, ci cum trebuie să o fac. De ce? Pentru că în mediul online totul este în creștere de ani buni: număr de utilizatori, număr de antreprenori, tranzacții sau vânzări, comunicare și negociere etc. Dacă vreau să fi prezent într-un mediu în extindere – asta nu mai are cum să fie o dilemă.

 

A doua dilemă este cea cu adevărat complicată: cum mă diferențiez față de oceanul de template-uri care arată mai mult sau mai puțin la fel? Cum să abordez concurența feroce din online? Cred că tot ce trebuie să fac este să merg înainte, chiar dacă la unele întrebări nu găsesc răspunsul pe moment, chiar dacă trăiesc sentimentul că cei care reușesc să găsească repede soluții la toate dilemele sunt cei care au mai succes mai curând. Parcă îl și aud pe domnul înalt spunându-mi: „nu-ți fă atâtea scrupule! Pune-o pe roate și dă-i drumul să meargă, chestiunile mici le rezolvi din mers. Important este să ajungi la clienți, restul ajustezi pe parcurs.” Presupun că am rezolvat și asta, așa că este momentul contactului cu clienții.

 

Apare a treia dilemă, care este ceva mai complicată: care sunt diferențele între o negociere și o vânzare în era digitală față de perioada clasică? Cum fac aceste procese într-un mediu cu totul nou, fără contact vizual, fără să zâmbesc unei persoane în carne și oase? Cum să mă adaptez rapid unui mediu în continuă schimbare, unde anual intervin schimbări structurale? Pot avea o strategie de vânzări pe termen mediu în aceste condiții fluide?

 

Cam așa arată un tablou al primelor dileme pentru un antreprenor aflat la început de drum spre mediul online. Dar și oamenii de afaceri care au strâns deja experiență au nevoie de răspunsuri concrete la dilema a treia tocmai pentru că în era digitală concurența este feroce și a ține pasul cu modificările este obligatoriu.

La sesiunea Sales&Marketing de la Cluj Business Days este un workshop specific la care poți afla multe detalii importante care să fie de mare ajutor afacerii tale: Vânzarea și negocierea în era digitală. Vino să alfi răspunsuri la toate dilemele tale de la cei mai buni specialiști în domeniu din România: Bogdan Comănescu, Magnoliu Stan, Adrian Cioroianu, Cristian Cojoracu și Radu Glonț.

Vezi mai multe articole din categoria: Vanzari
Articolul urmator