Mega Image și Vodafone au lansat primul supermarket SMART

Mega Image și Vodafone au lansat primul supermarket SMART

Primul magazin SMART din România este localizat pe strada Barbu Văcărescu din București și a apărut datorită colaborării dintre Vodafone România și Mega Image.

Cele două companii au realizat primul supermarket inteligent din România, plin de solutii IoT care ajută business-ul, dar și clienții. De exemplu, una dintre soluțiile inteligente aplicate numără clienții care intră și care ies cu ajutorul senzorilor montați la intrare și la ieșire. Cu ajutorul informațiilor detaliate, Mega Image poate să își organizeze mai bine activitatea: de exemplu, în magazinul din Barbu Văcărescu intră într-o zi 5.499 de persoane și ies 6.032. De ce această diferență? Răspunsul îl dă Adrian Nicolaescu, marketing manager în cadrul Mega Image: “La intrare, senzorul din stânga, există un bancomat și un aparat de cafea. Am vândut 500 de cafele, fără ca oamenii să intre în magazin. Ce o să facem? Mutăm cafeaua în magazin și punem croissanți lângă cafea! Este o decizie de business aparent mică, dar importantă”.

Un alt produs IoT introdus este legat de product advertising și constă într-o soluție de digital media signage, o platformă inteligentă prin care Mega Image alege promoțiile care vor apărea pe “totem-urile” de la intrarea în magazin și din magazin: “Totemul se folosește de senzori și recunoaște principalele caracteristici demografice ale clienților. Astfel, serverul trimite propunerile de produse care sunt pe interesul cumpărătorului – identificarea se face pe sex si vârstă, produsele diind alese în functie de acestea”, punctează Adrian Nicolaescu. Astfel, se va reduce consumul de hârtie, promovarea Mega Image făcându-se acum offline prin reviste în magazin și flyere în căsuța poștală.

O altă soluție IoT folosită în magazinul din Barbu Văcărescu constă în senzori montați pe rafturile produselor care necesită pregătire, cum ar fi cele de panificație. Vodafone a montat senzori pe fiecare raft pentru a evalua numărul de produse, iar informația este transmisă către un server care decide când mai trebuie puse lacopt diferite produse de panificație, astfel încât rafturile să fie mereu aprovizionate. În plus, Vodafone a implementat senzori optici inteligenți care analizează mișcările clienților și perioadele de asteptare în anumite zone, rezultatele putând fi apoi analizate pentru a îmbunătăți activitatea.

Există și câteva soluții IoT care vin direct în sprijinul clienților: au fost montate butoane de asistență, care la apăsare vor trimite semnale către brățările pe care le poartă angajații, iar cu ajutorul semnalului wi-fi montat în magazin casele de marcat pot anunța că numărul oamenilor de la coadă este mai mare decât media de trei și astfel se mai poate deschide o casă.

Cu ocazia lansării supermarketului SMART, grupul Mega Image a anunțat și lansarea cardului Mega Image prin care toată relația cu clientul va deveni digital, promoțiile devenind astfel personalizate în funcție de client.  

Vorbim despre evoluție tehnologică și modul în care companiile și orașele se adaptează la această evoluție în cadrul conferinței SMART City. SMART Business. SMART Living din cadrul Timișoara Business Days 2018. Înscrie-te și tu!

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie si Inovatie