Digitalizarea – cheia succesului în afaceri

Digitalizarea – cheia succesului în afaceri
“Dacă le oferi o experiență de neuitat, clienții le vor povesti și altora despre tine”, crede Jeff Bezos, fondatorul Amazon – despre care se spune că ar fi una dintre companiile cel mai centrate pe client.
Cu un argument puternic în acest sens vine și Samuel Walton, fondatorul Walmart: “Clientul este un șef absolut. El poate da afară pe toată lumea din companie, de la manager în jos, când pur și simplu alege să-și cheltuiască banii în altă parte”.
 
Să-ți păstrezi și să-ți fidelizezi clienții, dar și să atragi alții noi e o mentalitate sănătoasă. Mai mult, dacă ne raportăm la concurența acerbă de pe piață, dar și la diversitatea ofertelor de orice fel, înțelegem că o comunitate numeroasă de clienți mulțumiți și loiali reprezintă cea mai ieftină și puternică metodă de promovare, care duce implicit la bunăstarea afacerii.
 
“Clientul nostru, stăpânul nostru” sau “Clientul are întotdeauna dreptate”. Nu doar că am auzit sintagmele astea la un moment dat, dar chiar au fost vremuri când le-am crezut de-adevăratelea și le-am aplicat cu sfințenie.
 
Treptat, mentalitatea s-a modificat și clientul a devenit partenerul nostru. Nu știm dacă vreuna dintre abordările de mai sus exprimă adevărul absolut sau e, cum îi stă bine, undeva la mijloc. Însă, un lucru e clar: clientul chiar e totul pentru o afacere. Prin achizițiile pe care le face, el e cel care decide profitabilitatea firmei sau chiar menținerea ei pe piață. Fără el, oricât de competitive ar fi produsele oferite, totul e pierdut.

Clientul - centrul universului companiei

Suntem în plină eră digitală și resimțim acut în viața de zi cu zi efectele globalizării. Într-o societate în care adeseori timpul înseamnă bani, iar achizițiile de bunuri și servicii din mediul online cresc cu fiecare zi, clientul joacă un rol important pe piața globală. Granițele geografice aproape că nu mai există și oricine își poate procura aproape orice de oriunde din lume.

În contexul actual, companiile încep să înțeleagă din ce în ce mai bine rolul și importanța clientului în dezvoltarea afacerilor și să-l plaseze în centrul preocupărilor lor. Nu mai e doar un factor extern care poate influența într-o oarecare măsură activitatea companiei, ci chiar un activ al ei, iar  satisfacția lui conduce automat la succesul afacerii tale.

La urma urmei, o companie nu poate exista fără clienți. Comportamentul lor influențează atât strategia de afaceri, cât și deciziile de business. Ei nu mai caută doar produse și servicii individuale, ci au nevoie de experiențe complete, care să răspundă nevoilor și dorințelor lor și care să-i satisfacă. Se poate ajunge chiar la produse și servicii personalizate unice, atât de centrate pe nevoile și dorințele clientului, încât producția este adaptată în funcție de opțiunile lui.

Dar cum faci să afli căror clienți te adresezi, să atragi noi clienți, să le descoperi preferințele și așteptările sau ce anume i-ar face fericiți în interacțiunea cu compania ta?


Digitalizează-ți afacerea!

Deși România ocupă ultimul loc în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale, conform unui raport DESI (Digital Economy and Society Index) publicat recent de Comisia Europeană,  47% dintre antreprenorii care au aplicat-o spun că digitalizarea a avut deja o influență considerabilă asupra afacerii lor. Așadar, funcționează!

Profită de toate avantajele oferite de tehnologie și construiește o relație unică, transparentă, bazată pe încredere. De ce? Pentru că, odată clădită, o relație solidă e greu de dărâmat.

Iată câteva sugestii despre cum poți face asta:

 

  1. Privește fiecare segment al afacerii tale ca pe un canal

 

Analizează atent activitatea fiecărui compartiment al companiei tale. Verifică eficiența producției, vânzărilor, finanțelor, marketingului, serviciului de relații cu clienții, identifică și rezolvă problemele individuale ale fiecărui departament, implementează sisteme digitale performante ca să le optimizezi activitatea. Experiența clientului cu compania ta trebuie să fie unică și desăvârșită.

 

 

  1. Creează linii de comunicare între canale

 

Indiferent de mărimea afacerii tale, ea funcționează cu ajutorul tuturor departamentelor. Dacă reușești să realizezi o conexiune performantă între ele, pot acționa ca un tot unitar, ceea ce va conduce automat la o bună gestionare a datelor, la eficientizarea muncii și la un randament ridicat. Iar asta, cu siguranță, se va resimți și în relația cu clienții.

 

 

  1. Automatizează cât mai mult toate canalele

Trucul în afaceri constă în comunicarea datelor între departamente, fără intervenția umană. Inteligența artificială lucrează cu și pentru noi.

Folosește tehnologia performantă în interesul tău și vei obține, în câteva secunde, toate datele, rapoartele și statisticile. În felul ăsta, toate departamentele vor avea acces la baza de date comună, vor putea folosi și prelucra instant informațiile, cu un efort minim și cu o economie considerabilă de timp.

 

  1. Oferă-le clienților accesul la profilul personal

Odată cu noile reglementări din domeniul protecției datelor personale, transparența în interacțiunea cu clienții a devenit o necesitate. Personalizează comunicarea cu ei, încurajează participarea lor la sondaje, evaluarea produselor și serviciilor, răspunde-le la întrebări.

Fă profilul clientului, care să cuprindă informații despre comenzile și preferințele lui, despre frecvența cu care comandă, despre ce produse sau servicii și-ar dori. Când lansezi un produs nou, asta te ajută să stabilești ce categorie de consumatori targetezi.

Platformele digitale citesc practic mintea clienților, îți pot oferi informații prețioase cu privire la profilul lor și, totodată, oferă siguranță și control, dar și o experiență valoroasă.

Fiecare transformare a unei companii este diferită de o alta. La fel suntem și noi, lideri sau angajați. Nu există rețetă universală a succesului inovației, însă există principiile care trebuie să ne călăuzească la tot pasul pe parcursul acestui proces.

Stephen J. Wright în ultimii 20 de ani transformă companiile în modele de afaceri de succes. În acest timp sa concentrat pe construirea puntii de legatura dintre imaginea de ansamblu și toate elementele fundamentale ale acesteia, pentru a conduce afacerea spre viitor și a rămâne constant în fața competiției. El este pasionat de ideile care schimbă jocurile și de modul în care acestea transformă procese, culturi și produse. Acesta este motivul pentru care principala sa preocupare este în a ajuta organizațiile să schimbe modul în care ele produc valoare din interior.

El este un lider bazat pe rezultate, motivul principal fiind acela ca se concentreaza pe valoare organizațională și de client durabilă, punând accentul pe strategiile digitale și circulare pentru creșterea afacerii, satisfacția clienților și excelența operațională.

Stephen J. Wright va fi in Romania, in perioada 20-22-24 mai cu un turneu de trei evenimente speciale prin care sa ajute factorii de decizie din organizatiile care activeaza pe piata din Romania si nu numai:

Afla mai multe despre acest turneu de evenimente si rezerva-ti din timp locul. Find un turneu special, locurile sunt limitate. La finalul fiecarui masterclass vei pleca cu un plan de actiune customizat pe nevoile tale. Componenta practica a acestor sesiuni este semnificativa. 

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie si Inovatie