Automobilul in economia viitorului

Automobilul in economia viitorului

De mii de ani, oamenii sunt preocupați de felul în care pot să se deplaseze rapid și sigur pe distanțe mari. De-a lungul timpului, au găsit soluții din ce în ce mai eficiente. Automobilul a fost, însă, cu siguranță cel care a schimbat dramatic modul în care călătorim. Nu putem să atribuim exact momentul și persoana care să-și asume această minunată invenție. Putem să spunem, însă, cu toată convingerea, că și acum, după secole de inovații, rămâne work in progress.

 
Provocarile zilei in mobilitatea auto

 

Evoluția vine, însă, cu costurile aferente. În Londra, un șofer pierde anual 1.680 de lire sterline: bani plătiți pe carburant, timpul petrecut în trafic, întârzierea mărfurilor care trebuie să ajungă la clienți. În București, un șofer pierde 217 ore în trafic pe an, adică aproape 10 zile.

Pierderile nu-l ating doar pe om, ci au efecte negative și asupra mediului. Prima care-ți vine în minte e poluarea, care nu se rezumă doar la emisiile de dioxid de carbon, ci și la oxizii de azot. În ultimii ani, când utilizatorii au început să prefere mașinile mari, tip SUV, emisiile sunt din ce în ce mai ridicate. În plus, mai multe țări din vestul Europei au început să ia măsuri împotriva combustibilului tip diesel, iar consumul de benzină poluează mai mult decât motorina. La rândul lui, dieselul este un mult mai mare poluant în oxizi de azot, ceea ce îl face nedorit și pentru că vine cu cea mai nocivă influență asupra sănătății noastre: emisia de particule, care ne afectează mai mult decât oxizii de azot și dioxidul de carbon.

 

Grija fata de mediu al jucatorilor din industria auto

Grija fata de mediu al jucatorilor din industria auto

 

Grija față de mediu au condus la tot felul de inițiative la nivel mondial:

  1. Limitări impuse de legislație: numite orașe din Europa de vest au interzis combustibilul diesel.
  2. Subvenții pe care guvernele le acordă pe cei care aleg să folosească și să ia în utilizare mașini electrice sau hibride (atenție la distincție: plug-in hibride sunt mașinile cu motor termic pe care poți să le încarci de la priză, spre deosebire de cele hibride care sunt cu motor termic și se încarcă direct de la motor.)
  3. Inițiative proprii: firme care decid să meargă spre zona de electrică. Există deja 52 de modele în Europa care ajung până la o autonomie de peste 550 de kilometri.

 

 

Carduri multimodale

Carduri multimodale

 

În Belgia, compania LeasePlan a produs carduri multimodale, care combină mobilitatea auto cu variante alternative pe mijloace de transport în comun.

De asemenea, există inițiative ale Uber și Lift care s-au parteneriat cu Lines, un serviciu care oferă biciclete și trotinete electrice. Astfel, o singură platformă oferă două soluții alternative de mobilitate: mașina și bicicleta (sau trotineta).

 
Total Cost of Ownership (TCO) - un indicator de luat in seama atunci cand iti alegi masina si forma de finantare

Când alegi o mașină, cel mai important indicator este Total Cost of Ownership: costul total de deținere și folosire a unui autovehicul. Pentru asta, se face diferențierea între diesel, benzină și cele cu propulsie alternativă, subvenționate sau nu.

Concluzia: pe un vehicul care se depreciază major – 50% în 3 ani de zile, nu vrei să fii proprietar și să îți asumi riscul schimbării mentalității pe piață atunci când o să vrei să-l vinzi.

Soluția este să îl închiriezi sau să îl iei în folosință pe termen îndelungat.

Alege cu atenție!

 

Cine este Bogdan Apahidean?

Cine este Bogdan Apahidean?

 

Bogdan Apahidean lucreaza in sectorul auto de aproape 30 de ani, ocupand diferite pozitii la importatorul Mercedes-Benz, Robert Bosch, Porsche Romania si Porsche Finance Group. Din 2007 este directorul general al societatii LeasePlan Romania, leader mondial si local in leasing operational si managementul flotelor auto. In ultimii 20 de ani si-a consolidat experienta in domeniul finantarilor, asigurarilor si exploatarilor autovehiculelor.

A absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti, Facultatea de Ingineria si Managementul Sistemelor Tehnologice (TCM) si are o diploma de Master of Business Administration de la Open University din Marea Britanie.

Pasiunile sale sunt sportul (a jucat baschet 20 de ani in divizia “Onoare” Bucuresti, practica cu regularitate schiul, tenisul si windsurfingul) si calatoriile, avand peste 50 de tari vizitate pe toate continentele.

Cea mai mare provocare in zona de business o considera lucrul cu oamenii, prin prisma balansarii intre empatizare/satisfacerea asteptarilor personale si nevoia de rigoare/livrat rezultate.

Prezenta la acest eveniment a avut ca scop impulsionarea schimbarii de mentalitate dinspre dorinta de proprietate catre satisfacerea nevoilor de mobilitate prin accesarea unui serviciu complet externalizat si aducerea in discutie a tendintelor legate de propulsii alternative.

 

Vezi prezentarea lui Bogdan Apahidean din cadrul conferintei "Impactul tehnologiei si a inovatiei asupra afacerilor" din cadrul Business Focus Iasi 2019

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie si Inovatie