.jpg)
Clientul - centrul universului companiei
Suntem în plină eră digitală și resimțim acut în viața de zi cu zi efectele globalizării. Într-o societate în care adeseori timpul înseamnă bani, iar achizițiile de bunuri și servicii din mediul online cresc cu fiecare zi, clientul joacă un rol important pe piața globală. Granițele geografice aproape că nu mai există și oricine își poate procura aproape orice de oriunde din lume.
În contexul actual, companiile încep să înțeleagă din ce în ce mai bine rolul și importanța clientului în dezvoltarea afacerilor și să-l plaseze în centrul preocupărilor lor. Nu mai e doar un factor extern care poate influența într-o oarecare măsură activitatea companiei, ci chiar un activ al ei, iar satisfacția lui conduce automat la succesul afacerii tale.
La urma urmei, o companie nu poate exista fără clienți. Comportamentul lor influențează atât strategia de afaceri, cât și deciziile de business. Ei nu mai caută doar produse și servicii individuale, ci au nevoie de experiențe complete, care să răspundă nevoilor și dorințelor lor și care să-i satisfacă. Se poate ajunge chiar la produse și servicii personalizate unice, atât de centrate pe nevoile și dorințele clientului, încât producția este adaptată în funcție de opțiunile lui.
Dar cum faci să afli căror clienți te adresezi, să atragi noi clienți, să le descoperi preferințele și așteptările sau ce anume i-ar face fericiți în interacțiunea cu compania ta?
Digitalizează-ți afacerea!
Deși România ocupă ultimul loc în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale, conform unui raport DESI (Digital Economy and Society Index) publicat recent de Comisia Europeană, 47% dintre antreprenorii care au aplicat-o spun că digitalizarea a avut deja o influență considerabilă asupra afacerii lor. Așadar, funcționează!
Profită de toate avantajele oferite de tehnologie și construiește o relație unică, transparentă, bazată pe încredere. De ce? Pentru că, odată clădită, o relație solidă e greu de dărâmat.
Iată câteva sugestii despre cum poți face asta:
-
Privește fiecare segment al afacerii tale ca pe un canal
Analizează atent activitatea fiecărui compartiment al companiei tale. Verifică eficiența producției, vânzărilor, finanțelor, marketingului, serviciului de relații cu clienții, identifică și rezolvă problemele individuale ale fiecărui departament, implementează sisteme digitale performante ca să le optimizezi activitatea. Experiența clientului cu compania ta trebuie să fie unică și desăvârșită.
-
Creează linii de comunicare între canale
Indiferent de mărimea afacerii tale, ea funcționează cu ajutorul tuturor departamentelor. Dacă reușești să realizezi o conexiune performantă între ele, pot acționa ca un tot unitar, ceea ce va conduce automat la o bună gestionare a datelor, la eficientizarea muncii și la un randament ridicat. Iar asta, cu siguranță, se va resimți și în relația cu clienții.
-
Automatizează cât mai mult toate canalele
Trucul în afaceri constă în comunicarea datelor între departamente, fără intervenția umană. Inteligența artificială lucrează cu și pentru noi.
Folosește tehnologia performantă în interesul tău și vei obține, în câteva secunde, toate datele, rapoartele și statisticile. În felul ăsta, toate departamentele vor avea acces la baza de date comună, vor putea folosi și prelucra instant informațiile, cu un efort minim și cu o economie considerabilă de timp.
-
Oferă-le clienților accesul la profilul personal
Odată cu noile reglementări din domeniul protecției datelor personale, transparența în interacțiunea cu clienții a devenit o necesitate. Personalizează comunicarea cu ei, încurajează participarea lor la sondaje, evaluarea produselor și serviciilor, răspunde-le la întrebări.
Fă profilul clientului, care să cuprindă informații despre comenzile și preferințele lui, despre frecvența cu care comandă, despre ce produse sau servicii și-ar dori. Când lansezi un produs nou, asta te ajută să stabilești ce categorie de consumatori targetezi.
Platformele digitale citesc practic mintea clienților, îți pot oferi informații prețioase cu privire la profilul lor și, totodată, oferă siguranță și control, dar și o experiență valoroasă.
Fiecare transformare a unei companii este diferită de o alta. La fel suntem și noi, lideri sau angajați. Nu există rețetă universală a succesului inovației, însă există principiile care trebuie să ne călăuzească la tot pasul pe parcursul acestui proces.
Stephen J. Wright în ultimii 20 de ani transformă companiile în modele de afaceri de succes. În acest timp sa concentrat pe construirea puntii de legatura dintre imaginea de ansamblu și toate elementele fundamentale ale acesteia, pentru a conduce afacerea spre viitor și a rămâne constant în fața competiției. El este pasionat de ideile care schimbă jocurile și de modul în care acestea transformă procese, culturi și produse. Acesta este motivul pentru care principala sa preocupare este în a ajuta organizațiile să schimbe modul în care ele produc valoare din interior.
El este un lider bazat pe rezultate, motivul principal fiind acela ca se concentreaza pe valoare organizațională și de client durabilă, punând accentul pe strategiile digitale și circulare pentru creșterea afacerii, satisfacția clienților și excelența operațională.
Stephen J. Wright va fi in Romania, in perioada 20-22-24 mai cu un turneu de trei evenimente speciale prin care sa ajute factorii de decizie din organizatiile care activeaza pe piata din Romania si nu numai:
- transformarea digitala a relatiei si a interactiunilor cu clientii tai (Bucuresti, 20 mai 2019 - 40 de locuri);
- startup insider - despre a intelege modul in care gandesc finantatorii si investitorii atunci cand aleg si decid sa investeasca intr-o companie (Cluj-Napoca, 22 mai 2019 - 25 locuri)
- cum sa injectezi o cultura de startup in compania ta, indiferent de tipul sau de marimea acesteia, pentru a trece la un nou nivel de eficienta, productivitate, inovatie si viteza de reactie la oportunitatile si provocarile din mediul in care iti desfasori activitatea (Timisoara, 24 mai 2019 - 25 locuri)
Afla mai multe despre acest turneu de evenimente si rezerva-ti din timp locul. Find un turneu special, locurile sunt limitate. La finalul fiecarui masterclass vei pleca cu un plan de actiune customizat pe nevoile tale. Componenta practica a acestor sesiuni este semnificativa.