COVID-19 va alimenta următorul val de inovație

COVID-19 va alimenta următorul val de inovație

Vorbim de ani buni despre digitalizarea afacerilor, dar recenta criză generată de Covid-19 pare să ne împingă de la spate să luăm decizii pe care le tot amânam zicând că mai e timp. Acesta este momentul în care digitalizarea își arată adevăratul potențial. Și vrem-nu vrem va trebui să acceptăm că business-urile pot funcționa și altfel. În România există deja o preocupare în acest sens, mulți tineri cu idei de viitor întrecându-se în inițiative antreprenoriale care mai de care mai interesante.

 

 
 

Cuprins

  1. Context 
  2. Cele trei dimensiuni ale impactului COVID 19
  3. Primele 3 impacturi negative și pozitiv asupra întreprinderilor 
  4. Dezvoltare și tehnologizare
  5. O lume post-coronavirus
 

Covid-19, vedem deja semne ale unei schimbări în modul în care se comportă consumatorii și întreprinderile. Lucrul de la distanță este încurajat de companii tehnice și non-tehnologice, rentabilitatea companiilor aeriene este afectată de restricțiile de călătorie, lanțurile de aprovizionare sunt perturbate la nivel mondial, iar magazinele de vânzare cu amănuntul rămân fără ibuprofen și hârtie igienică. Unele dintre aceste modificări sunt răspunsuri directe, pe termen scurt, la criză, și se vor menție regulat pe toată perioada crizei.  Cu toate acestea, o parte din efectele schimbări vor continua pe termen lung, creând o schimbare digitală, și devenind baza evenimentelor care vor modela afacerile și modul de business pentru decenii următoare.

 

Cele trei dimensiuni ale impactului COVID 19

Pandemia COVID 19 are  un impact direct asupra a trei dimensiuni: biologică, psihologică și economică. Intensitatea impactului asupra fiecărei dimensiuni variază,  în funcție de rata mortalității și morbidității agentului patogen, precum și de timpul necesar răspândirii.

Impactul biologic a crescut rapid, cu un impact major asupra persoanelor vârstnice. Impactul psihologic poate fi observat pe piețele bursiere din întreaga lume, investitorii nu sunt siguri în privința viitorului, deoarece informațiile cu privire la răspândirea Covid-19 și impactul acesteia asupra productivității globale sunt, în cel mai bun caz, incomplete. De asemenea, impactul psihologic asupra populației globale se remarcă și prin  moralul scăzut generat de o izolare sporită, contactul uman scăzut și limitarea libertății de a călători.

Impactul economic a fost semnificativ. Pe termen scurt, dezechilibru remarcat în binomul cerere-ofertă, oferta de produse esențiale a fost perturbată și cererea pentru diverse produse și servicii a scăzut. Dacă acest lucru continuă, Covid-19 ar putea avea efecte majore asupra PIB-ului global.

Inovația pe termen lung și schimbările în tendințe vor avea loc pe măsură ce consumatorii și întreprinderile vor  încearca  să normalizeze impactul asupra dimensiunilor psihologice și economice. Condiția absolută fiind diminuarea impactul biologic.

Începerea unei recesiuni, aduce cu sine schimbarea modelului de afaceri, reducând costurile serviciilor și prețurile produselor. Pe de altă parte, prezența pandemie tinde să aducă pe piață noi categorii de întreprinderi și activități. Această situație devine practic un accelerator de inovație, obligând companiile la digitalizarea proceselor și permițând altor tipuri de servicii digitale să intre pe piață.  

 

Primele 3 impacturi negative și pozitiv asupra întreprinderilor

Impactul NEGATIV a crizei COVID-19 asupra întreprinderilor:

  • Incapacitatea de a vizita clienții
  • Scădere semnificativă a performanței vânzărilor
  • Incapacitatea de a relua producția.
  • Primele 3 efecte pozitive asupra întreprinderilor sunt:

Impactul  POZITIV a crizei COVID-19 asupra întreprinderilor:

  • Capacitatea corporativă îmbunătățită a lucrărilor de colaborare pe distanțe lungi
  • largă recunoaștere a valorii transformării digitale și a tehnologiei informației în rândul tuturor angajaților
  • Câștigarea capacității de marketing online și dezvoltare de afaceri.

Vezi și: Cum sa gestionezi situația din compania ta în timpul pandemiei

 

Tehnologizarea companiilor

Tehnologizarea companiilor.

În lumea post-pandemică, tehnologia va fi omniprezentă, iar companiile tehnologice vor deveni și mai puternice și mai dominante. Aceasta include firme mai mici, cum ar fi Zoom, și jucătorii mari precum Google, Apple, Facebook și Paypal. Înainte de aceasta, am văzut o perioadă în care liderii de afaceri erau din ce în ce mai cinici și critici cu privire la tehnologizarea companiilor lor, la lucrul remote sau la ideea de telemuncă. 

Pe măsură ce companiile evoluează pentru a deveni mai digitale, vor apărea tot mai multe interacțiuni cu clienții de tip videoconferință decât cele în persoană. Aceste eforturi de transformare digitală încep cu crearea de noi conturi online, implementarea de noi strategii de comunicare și instrumente adaptate nevoilor actuale. Verificarea digitală a identității este un erou nestăpânit în strategia de transformare digitală a unei organizații, deoarece companiile trebuie să verifice dacă identitatea digitală a unei persoane se potrivește cu identitatea fizică atunci când desfășoară activități online.

Vezi si: Cum Schimbă Relațiile Cu Clienții Criza COVID-19​

 

Tehnologizarea guvernamentală

Tehnologizarea guvernamentală este un efect al crizei actuale. De exemplu, țări precum Israel folosesc smartphone-uri pentru a urmări persoanele suspecte de coronavirus și pentru o mai bună gestionare a anchetelor epidemiologice. În Coreea de Sud s-au efectuat testări rapide a peste 200.000 de cetățeni și s-au folosit telefoane inteligente pentru a eticheta mișcarea infectatului, alertând persoanele care nu sunt infectate prin intermediul actualizărilor în timp real. Toate aceste eforturi, precum și transparența impactului biologic, ar fi putut fi îmbunătățite dacă ar exista mai multe orașe inteligente în lume. Dar, în același timp, astfel de mișcări amenință să submineze libertatea și intimitatea individuală. 

 

Lanțurile de aprovizionare se vor schimba

Lanțurile de aprovizionare se vor schimba. Criza COVID 19 a evidențiat dependența aprovizionare a întregii lumi, de China şi faptul că în China a încetinit totul a avut un impact direct asupra posibilităţilor de aprovizionare a multor industrii. Fapt care va genera construirea unui „ecosistem” de lanțuri de aprovizionare, prin crearea de lanțuri de distribuție naționale mai puternice și stabile.

 

Covid-19 este un șoc teribil pentru economia globală, precum și miile de persoane și familii pe care le-a afectat. Companiile trebuie să se asigure că sănătatea și siguranța lucrătorilor, partenerilor și furnizorilor săi este pe primul plan. Pe termen lung, Covid-19 a schimbat irevocabil modul în care întreprinderile vor concura în următorul deceniu. Firmele care aleg să valorifice aceste modificări de bază vor avea succes și cele care nu vor fi perturbate.

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie & Inovatie