Marketingul în timpul crizei COVID-19. De ce ar trebui să ținem cont?

Marketingul în timpul crizei COVID-19. De ce ar trebui să ținem cont?

COVID-19, altfel cunoscut sub numele de Coronavirus, a făcut afectat toate domeniile de business, în diferite proporții. Nenumărate persoane practică acum așa-zisa „distanțiere socială” și rămân acasă cât mai mult timp posibil pentru a preveni o posibilă infectare. Bineînțeles totul ghidat de normele legislative în vigoare.  Poate că ai simțit deja efectele COVID-19 în activitatea de zi cu zi. Poate că a trebuit să anulezi sau să amâni evenimentele importante, ai început să trimiți angajații să lucreze de acasă sau chiar în șomaj tehnic, poate ai implementat rutine zilnice de curățenie și protecție în companie.

Ce se întâmplă când vine vorba de marketing? Cum afectează acest climat strategiile de marketing? Ce trebuie să știți și să faceți în această perioadă dificilă? Am pregătit 10 pași de urmat în orice strategie de marketing!

 

În timpul unei crize, comunicarea este esențială, poate crea, stabiliza sau distruge oportunitți de afaceri. Și chiar mai important, poate ajuta oamenii sau poate genera confuzie. Totuși, nu poți ignora o criză  atunci când îți afectează publicul, audiecța, sau clienții.

Odată cu izbucnirea crizei Coronavirus 2020, comunicarea prin e-mail cu privire la măsuri de protecție, informații, presupoziții, a izbucnit. O satustică realizată de AweBer stipulează faptul că 12% din e-mailurile trimise în data de 12 martie 2020, prin platforma lor de e-mail marketing făceau referire la coronavirus, de atunci comunicarea cu privire la criză s-a dublat.

 

Ți-a pregătit 10 direcții de luat în considerare petru a regăti conținut de calitate.

  1. Acționează rapid.
  2. Rămâi relevant pentru publicul tău
  3. Încheie  toate campaniile neesențiale
  4. Descrie acțiunile luate în compania ta pentru a face față situației
  5. Concentrează-te pe servicii online
  6. Încearcă să  ajutați.
  7. Optimizează spațiile digitale
  8. Nu încerca să profiți de situație
  9. Monitorizează criza și ajustează comunicările în mod corespunzător
  10. Nu te preface. Fii real.
 
poza 1
 

Pasul 1: Acționează rapid.

 Audiența ta se așteaptă să primească informații de la tine. Nu așteptați să comunici doar informații importante, de ultimă ora. O așteptare îndelungată poate afecta negativ reputația brandului tău. Audiența ta și clienții tău pot considera că relația cu ei nu e importantă, sau că nu luați situația în serios.

Pasul 2. Rămâi relevant pentru publicul tău

Oamenii intră în panică în fața necunoscutului. Nu e momentul să te concentrezi asupra nevoilor tale, asupra a ceea ce vrei să obții din partea audienței. Căutați modalități de a pune audiența pe primul loc și de a te adresa nevoilor și preocupărilor lor. Fă-ți timp pentru a te gândi la modul în care criza are un impact direct asupra comunităților, asupra clienților și audienței tale. 

Pasul 3. Încheie  toate campaniile neesențiale

Cert este faptul că, acum nu este momentul pentru lansarea de campanii noi privind plasare de produse și servicii. Toată lumea este într-o stare de panică și are timp doar să se concentreze asupra situației actuale. Renunțați la orice campanie care privește  lansare de produs până când criza se va diminua.

Pasul 4: Descrie acțiunile luate în compania ta pentru a face față situației.

Informează clienții, audiența și comunitățile cu privire la acțiunile tale pentru a sprijini sănătatea, siguranța și bunăstarea comunității. Informați clienții și audiența cu privire la modificările apărute în program sau sistemul de lucru.

Încercați să răspundeți la  următoarele întrebări:

  • Cum vă protejați clienții și personalul?
  • S-au schimbat orele de funcționare?
  • Serviciul clienților dvs. va fi perturbat?
  • Livrările de produse vor fi întârziate?
  • Cum vă pot contacta clienții cu întrebări?
  • Unde pot primi clienții cele mai recente informații despre cum faceți față crizei?
 
poza 2
 

Pasul 5: Concentrează-te pe servicii online.

Căutați modalități de a face trecerea în online. Atât în privința întâlnirilor cu clienții, conferințelor, seminariilor, trainingurilor. Acestea reprezintă un sprijini real al strategiilor de marketing B2B și PR. Creați webinarii la care oamenii se pot conecta din confortul casei lor. Realizați un videoclip live pe Facebook, Twitter sau Instagram care să vă angajeze publicul. Faceți timp pentru a produce videoclipuri de conținut, real și util pentru clienții tăi, acestea îți vor fi utile și după trecerea crizei.

Pasul 6: Încercă să  ajutați.

Întreprinderile care iau măsuri pentru a ajuta clienții, audiența sau persoanele afectate de criză se vor conecta cu publicul lor la un nivel mai profund, vor crea adevărate relații durabile cu potențialii lor clienți care vor genera randamente pe termen lung. Oamenii vor să facă afaceri cu branduri care reușesc prin activitățile lor să ajute consumatorii

Luați în considerare următoarelor etape pentru a vă ajuta publicul în timpul crizei:

  • Contribuirea cu ajutoare pentru sectorul medical.
  • Creați conținut educativ care să ajute publicul să depășească sau să înțeleagă criza.
  • Căutați strategii de preț care pot fi adaptate in compania ta. Reduceri, perioadă de testare gratuită, plăți eșalonate, plată lunare etc.
  • Folosește produsul sau serviciul tău pentru a ajuta.

Pasul 7. Optimizează spațiile digitale.

Indiferent dacă este blog-ul, site-ul web sau conturile de social-media, puteți lua acum timpul necesar pentru a vă asigura că acestea sunt complet optimizate. Optimizați și perfecționați strategia de marketing SEO și B2B pentru a vă asigura că actualul conținutul este cât se poate de vizibil. Actualizați toate informațiile. Identificați ce funcționează și nu funcționează în cadrul strategiei  și ajustează  tactica și bugetul în consecință.

Pasul 8: Nu încerca să profiți de situație.

Dacă produsul sau serviciul tău are o cerere mare din cauza crizei, nu crește prețurile. Deși aceasta este o practică inteligentă în timp normal, datorită legii dinamicii cererii și ofertei. În acest caz, o astfel de strategie este insensibilă și lipsită de etică față de clienții și potențialii tăi clienți.

Pasul 9: Monitorizați criza și ajustați comunicările în mod corespunzător.

Comunică regulat cu publicul tău pe toată perioada crizei. Nu îți fie teamă să schimbi modul în care abordezi sau gestionezi  criza. Trimite informații  actualizate clienților și publicul tău.

Pasul 10: Nu te preface. Fii real.

Fii sincer și fii real. Acțiunile pe care le iei, sau urmează să le iei față de comunicările cu clienții, audiența, prospecții sau potențialii clienți, respectă-le 100%. Nu te răzgândi pe parcurs. Ai grijă de audiența și clienții tăi, vei avea nevoie de ei și după finalizarea crizei.

 

Aceste tactici de marketing sunt concepute pentru a vă ajuta să depășiți furtuna acestei pandemii și să ieși din ea, mai puternic ca niciodată, mai informați, mai educați și mai ambițioși.

Ca întotdeauna, suntem aici pentru tine și sperăm să rămâi în siguranță în această perioadă dificilă!

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing