Cum Schimbă Relațiile Cu Clienții Criza COVID-19

Cum Schimbă Relațiile Cu Clienții Criza COVID-19

Ne aflăm în mijlocul unei crize fără precedent care afectează fiecare aspect al vieții noastre și creează un „nou normal” al vieții cotidiene, al normelor de lucru și al vieții personale. Modul în care consumăm știri și creăm știri a evoluat foarte mult în aceste câteva săptămâni.

Cel mai mare impact, atât din punct de vedere al desfășurării activității, cât și al siguranței și stabilității este asupra mediului de afaceri. Prin acest articol, urmărim să oferim soluții prin care, în funcție de activitatea ta, de profilul clienților, industrie și de particularitățile business-ului, să îți poți adapta activitatea la noul mediu de business.

 
 

Cuprins

  1. Contextul actual – impactul economic
  2. La ce trebuie să fie atente companiile ?
  3. Cum cumunici cu angajatii tăi?
  4. Ce le spui clienților?
  5. Cum să te adaptezi?
 

Contextul actual – impactul economic

Business-urile de succes, caută în acest moment modalități de adaptare la situația actuală, reevaluează procesele și  fac schimbările necesare pentru adaptarea activității la noile condiții sociale. 

Business-ul tău depinde de clienții tăi, iar satisfacerea nevoilor clienților tăi este responsabilitatea angajaților. În acest context, primul lucru ce trebuie luat în considerare sunt practicile necesare pentru siguranța echipei și a clienților tăi, apoi caută soluții pentru a asigura sustenabilitatea companiei. Odată ce sunt în siguranță angajații și clienții tăi din punct de vedere fizic, implementează pașii necesari pentru nevoile lor actuale. Descoperă  cum se raportează clienții tăi la situația actuală și care este statutul lor. 

Pentru a veni în ajutorul tău, am pregătit un eBook centrat pe platformele CRM și cum te pot ajuta să manageriezi relațiile cu clienții în perioada de criză. Descarcă-l  aici.

 

La ce trebuie să fie atente companiile în această perioadă?

Situația actuală impune o serie de măsuri necesare pentru diminuarea impactului social. Prin implementarea sau respectarea acestora contribuim la salvarea socială.  Contribuția noastră nu ar trebui totuși să se oprească aici, activitățile comerciale sunt esențiale pentru diminuarea impactului economic. Stoparea industriilor nu este o opțiune, angajații și clienții tăi trebuie să înțeleagă că sistemul economic trebuie să rămână în mișcare.

Sunt 3 întrebări esențiale la care trebuie să răspunzi pentru a evalua măsurile necesare și a depăși situația actuală în condiții de sustenabilitate.

1. Cât de profunde sunt reducerile cererii?

Fiecare sector de activitate a fost afectat de noua situație, mai mult sau mai putin, în primul rând trebuie se evaluezi cât de mult s-a redus cererea pe piață a serviciilor/produselor tale.

2. Cât ar putea dura situația actuală?

Estimează în timp și fă o planificare bugetară. Urmărește atent evoluția sectorului tău și dezvoltă scenarii de acțiune pentru compania ta. Pregătește-ti un plan și măsurile necesare, pentru fiecare scenariu. 

3. Ce formă ar putea lua recuperarea?

Caută soluții de recuperare a pierderilor prin adaptarea normelor de lucru și proceselor companiei la condițiile sociale. Ce poți schimba și sub ce formă. Există numeroase instrumente pe cale le poți folosi pentru trecerea în online a activității tale. În ceea ce privește lucrul cu clienții soluțiile CRM sunt recomandate pentru centralizarea corectă de date.

 

Cum comunici cu angajații tăi?

Rețineți că viața cotidiană a angajaților tăi s-a schimbat, factorii de stres sunt cu totul alții și poate chiar mai numeroși. Aveți mai mult de câțiva membri ai echipei ale căror vieți au fost aruncate în haos. 

Comunică des cu echipa ta, trimite-le actualizări zilnice, apelează-i și folosește videoconferințe de câte ori este posibil. Trasează sarcini clare, caută modalități de management al proceselor interne, ușurează-le activitatea, ajută-i să se planifice. Organizează-le activitățile într-un mod simplu și plăcut. Poți face acest lucru simplu prin utilizarea de soluții CRM/xRM cu modul de project management​ integrat, viabile pentru nevoile tale. Află mai multe despre acest subiect din eBook.

Comunicarea cu angajații tăi este esențială, echipa ta de vânzări are nevoie de centralizarea informațiilor și de înțelegerea provocărilor prezente întrucât nevoile și prioritățile clienților s-au schimbat. Investește în instrumentele necesare pentru ușurarea fluxului de vânzări în această perioadă. Testează gratuit și descoperă cum te poate ajuta o soluție CRM în activitatea ta.

 

Ce le spui clienților?

Clienții tăi se află într-o situație foarte similară cu cea a angajaților. Unii ar putea să-și regândească bugetele și să decidă dacă produsele/serviciile oferite de tine reprezintă o cheltuială esențială pentru sustenabilitatea pe următoarele luni.

Nu te opri, activitatea ta trebuie să meargă înainte, arătând că valoarea produselor sau serviciilor oferite este mai esențială acum ca niciodată. Anunțați-i că vă pasă de ei și că veți face tot ce puteți pentru a-și păstra afacerea. Caută noi modalități de comunicare cu ei, ține legătura constant și oferă-le soluții pentru problemele întâmpinate.

Dace e nevoie, poți chiar să regândești planul de prețuri. Este mai important ca oricând să îți dezvolți, sau dacă este cazul să îți formezi o orientare către client, pe nevoile și obiectivele acestuia. Poți face acest lucru fiind constant în legătura cu ei și creând o relație stabilă și reală.

De ce? Chiar dacă lucrurile se liniștesc, nu ne vom întoarce în acela-și moment de înainte să înceapă pandemia. Clienții tăi nu vor uita de tine, tu ai nevoie de ei și ei au nevoie de cineva care să îi înțeleagă să îi asculte și să le ofere soluții. Fii tu acela, orientează-ți activitatea către nevoile clientului. Află cum din eBookul pregătit de noi.

 

Cum să te adaptezi?

Caută soluțiile adaptabile la nevoile tale!

Cum comunicăm acum, contează foarte mult. Brandurile trebuie să lucreze foarte strâns cu echipele de vânzări  pentru a veni cu stratega și tactica potrivită pentru lunile următoare.

Atâta timp cât punem oamenii pe primul loc, exercităm răbdare unii cu ceilalți și ne concentrăm pe comunicări deschise și transparente,  putem fi optimiști cu privire la rezultat. Business-urile care se vor adapta la situația actuală, vor fi plăcut surprinse de rezultat, întrucât toți vom reveni la elementele de bază și ne vom adapta și reorienta modul de comunicare intern și extern.

În primul rând trebuie să îți stabilești nevoile ca apoi să cauți soluții. Din fericire, la nivel tehnologic, există o serie de platforme și sisteme CRM/xRM, de administrate date și comunicare care îți vor ușura procesele interne. Poți testa sistemul, pentru a vedea dacă se aplică nevoilor companiei tale.

Caută un sistem integrat care să poate fi adaptat nevoilor tale. Încercă să conectezi toate aplicații utilizate la nivel intern pentru a ușura sarcinile personalului. Regândește modalitățile de relaționare cu clienții tăi și programează fiecare conversație din timp în funcție de disponibilitate.

Alege soluțiile optine conform nevoilor tale pentru adaptarea proceselor interne ale companiei la situația actuală. Vezii eBook pentru a înțelege cum  te pot ajuta sistemele CRM și Project Management în depășirea crizei actuale și în optimizarea proceselor din compania ta.

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing