Cum să cucerești teritoriul Marketingului Digital | #BFT2019

Cum să cucerești teritoriul Marketingului Digital | #BFT2019

Orice companie caută să fie eficientă și la zi cu tehnologia, iar omenirea a prins viteză mare din punct de vedere tehnologic. Iar dacă acesta este trenul cu care ne îndreptăm spre viitor, atunci adaptarea este singura cale prin care și marketingul poate ține pasul cu ce se întâmplă în lume. De aceea, marketingul digital este deja un domeniu vast și necesar. Cum să începi? Nimic mai simplu: află câteva practici verificate de profesioniști pentru a le aplica în compania ta.

Acesta a fost spiritul cu care am pornit în workshopul Marketing digital din cadrul Business Focus Timișoara unde patru profesioniști de top în marketingul digital au vorbit despre vânzări, SEM, SEO, și strategie de vânzări online.

Iulian Ghișoiu, general manager la TargetWeb, a lansat un business prin servicii de SEO (Search Engine Optimization – Optimizarea conținutului website-ului pentru a fi listat în rezultatele organice) pentru a experimenta și a inova, dar și pentru a demonstra antreprenorilor printr-un exemplu propriu cât de eficientă este această cale de a vinde mai mult și mai bine. Cu afacerea sa Iulian Ghișoiu a ajuns la o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro.

Întrebarea de pe buzele oricărui om de afaceri ar fi de ce SEO?

Pentru că studiile arată că circa 50% din vizitele de pe site-urile noastre vin din trafic organic, iar traficul organic atrage și celelalte tipuri de trafic. Mai mult, Google are o cotă de piață de 94%, iar statisticile arată că 30% dintre cei care caută ceva pe acest motor de căutare se opresc la prima poziție.

Spre exemplu, pe a zecea poziție ajung de zece ori mai puțini și aici Iulian a amintit o vorbă din marketing: „dacă vrei să ascunzi un cadavru, pune-l pe pagina a doua de căutări de la Google”, butadă care subliniază că primele poziții sunt realmente cele care contează.

Dar pe primele poziții ajung site-uri ale companiilor care au bugete colosale. Cum să faci să te bați cu ele? Ei bine, Iulian Ghișoiu a explicat că sunt câteva lucruri pe care trebuie să le puneți pe un site pentru a un SEO bun și deci pentru o plasare pe o poziție superioară pe motoarele de căutare.

  • Expertiza – postați pe site certificatele și diplomele care întăresc credibilitatea voastră. Treceți numele de autor ale articolelor de pe blog, asta vă va ajuta să vă formați o imagine de firmă responsabilă și care își asumă faptele, opiniile. Treceți biografiile autorilor, la fel de important pentru construcția expertizei dumneavoastră în domeniul de activitate. Treceți informații complete.
  • Autoritate – o puteți obține prin linkuri share-uite de clienți, cât mai multe linkuri, mențiuni, să fiți menționați des de alții pe alte site-uri și voturile sociale. Toate vă construiesc un profil de firmă care autoritate.
  • Încredere – consolidarea încrederii clienților crește cu atât mai mult dacă pe site treceți certificate SSL, date de contact complete, date fiscale, termeni și condiții, testimoniale și review-uri, precum și portofoliu.

Toate acestea vă cresc șansele să urcați site-ul vostru în motoarele de căutare.

Iulian a mai insistat că expresia „utilizatori (sau clienți) mulțumiți” nu mai este valabilă, pentru că acum oricine are nevoie de fani înrăiți care să scrie despre produsele voastre.

Eugen Predescu, chief canopyst la Canopy Digital, a amintit tuturor cam care este comparația între YouTube și televiziunile clasice: 11 milioane de persoane active urmăresc YouTube zilnic în România. 9 din 10 oamenii care intră pe internet, intră și pe YouTube. Cifrele astea arată cu televiziuni clasice precum ProTV și Antena1 luate la un loc nu au un reach atât de bun precum YouTube. Rezultă că este important cât și unde investești bugetul de marketing.

Datele arată cu trebuie să plătești circa 4.300 de euro pentru ca 1.000.000 să urmărească clipul tău complet, vizualizare până la capăt. Apoi Eugen a explicat de ce este mai util ca un public mai mic să urmărească o reclamă de mai multe ori decât un public mai mare să urmărească o reclamă o singură dată.

Pe YouTube poți targheta audiența în funcție de comportamentul pe care îl dorești – pe televiziunile clasice nu poți face acest lucru.

În general, pe YouTube poți schimba oricând, orice – flexibilitatea este foarte ridicată în comparație cu strategiile de marketing prin intermediul televiziunilor.

În concluzie, Eugen a spus că marketingul digital are un randament mai bun decât marketingul clasic și pentru că măsoară mai bine performanțele. Iar cel mai important și mai important lucru în marketing este să fii memorabil, a încheiat Eugen Predescu.

 

Bianca Grip, fondator GripAds și expert online, a pornit de la două întrebări: cum creez conținut relevant în soacial media și cum măsor ceea ce fac? Bianca a îndemnat participanții să exerseze și să vadă ce merge pentru ei și, dacă funcționează Facebook sau Instagram ca pagini de brand.

„Încearcă-le pentru câteva luni pe ambele și așa vei afla ce funcționează mai bine pentru tine.”

Ce mai puteți face? Urmăriți-i pe marii jucători din domeniul vostru și imitați ceea ce fac petnru o vreme. Vedeți dacă funcționează și pentru voi. Experimentați mereu, testați mereu să vedeți ce vă iese. Dar tot timpul trebuie să țineți minte că story-urile sunt cele care stârnesc reacții pe Facebook, și nu postările simple.

Cum să vă creșteți vizibilitatea? Creați grupuri și comunități – acestea triplează vizibilitatea afacerii voastre, apelați la influenceri și never forget: „nu există noroc, există doar strategie”, a încheiat Bianca.

Iris Gologan, digital strategist de la Infinit Agency a explicat importanța uriașă pe care o are și o va avea din ce în ce mai mult analiza avansată și research tooling în marketingul online. Pentru a explica calcule complicate matematic, Iris a luat exemplul serialului tv ”The Office” evaluând ratinguri prin analize complicate.

„Când se complică mult o situație, creierul uman ajunge să nu mai percepem ceea ce poate face doar un computer prin Machine Learning. Asta înseamnă că marketingul digital va fi în curând, dacă nu este deja, prea complicat ca să fie realizat fără research tooling”, a spus Iris Gologan.

Marketingul digital, mai mult decât marketingul clasic, ne dă detalii despre cum răspunde piața la ceea ce facem.

Vă așteptăm pe 11 și 12 decembrie 2019 și la București Business Days pentru a continua dialogurile cu cei mai buni experți din România în marketingul digital.

 

© Ovidiu Mihăiuc

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing
Etichete: