1. Pentru că nu dai „Bună ziua“ imediat, cu zâmbetul pe buze, oricui îţi intră-n prăvălie;
2. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e şeful la telefon“;
3. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e un alt client la telefon“;
4. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e fiu-miu la telefon, azi nu şi-a luat pachetul cu mâncare la şcoală“;
5. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti la telefon, făcându-i semn cu mâna să aibă puţină răbdare, ce mama dracului!
6. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti la telefon fără să-l bagi în seamă;
7. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti cu colega despre telenovela de aseară;
8. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu îţi faci clientul să aştepte. Punct!
9. Pentru că îţi întrebi clientul; „Pot să v-ajut cu ceva?“ în loc de „Cu ce pot să v-ajut?“
10. Pentru că diferenţa dintre întrebările de mai sus e prea subtilă pentru tine;
11. Pentru că recomanzi întotdeauna produsul cel mai ieftin;
12. Pentru că recomanzi întotdeauna produsul cel mai scump;
13. Pentru că recomanzi un produs înainte să înţelegi ce caută, de fapt, clientul;
14. Pentru că te caci pe gustul omului (şi, implicit, pe banii tăi);
15. Pentru că nu dai sacoşe;
16. Pentru că dai sacoşe care se rup la 5 metri după ieşirea din magazin;
17. Pentru că dai sacoşe la preţ de geantă-diplomat;
18. Pentru că dai „Log Out“ cu 5 minute înainte de ora închiderii, deşi mai ai clienţi în prăvălie;
19. Pentru că dai newslettere la baze de date „complete“, achiziţionate cu 120 lei de pe net;
20. Pentru că îţi ia mai mult de 30 de minute să răspunzi pe e-mail la o solicitare de informaţii, no matter what!
21. Pentru că, după cele 30 de minute, răspunzi uitând să ataşezi oferta;
22. Pentru că, sesizând greşeala, retrimiţi mesajul ataşând o ofertă destinată altui client;
23. Pentru că crezi că, la o pensiune, clientul plăteşte pentru apa caldă, gresia şi coarnele de cerb kitsch-oase de pe pereţi;
24. Pentru că crezi că, la restaurant, clientul plăteşte pentru ceafa de porc şi ţuica luate fără acte direct de la producător;
25. Pentru că te-apuci să pui scaunele pe mese înainte de ora închiderii, deşi mai ai muşterii la mese;
26. Pentru că nu-ţi armonizezi programul de lucru cu cel al clienţilor tăi, sau, şi mai bine, cu cel al pompierilor!
27. Pentru că nu răspunzi la telefon în timpul orelor de program;
28. Pentru că îţi priveşti clientul din dosul unui ghişeu prin care el se gheboşează ca să-şi vâre capul;
29. Pentru că răspunzi cu „Mdea“ la telefon, fără să te prezinţi;
30. Pentru că suni la telefon şi ceri direct o întâlnire, fără să-i dai motive interlocutorului să o accepte;
31. Pentru că, după ce ai obţinut cu greu o întâlnire, întârzii sau, mai rău, nu te prezinţi;
32. Pentru că n-ai pantofii făcuţi;
33. Pentru că vorbeşti prea tare, prea încet, prea iute sau prea rar;
34. Pentru că ai prune-n gură. Sau tocmai vii de la dentist?
35. Pentru că frazele tale de răspuns încep cu „Nu“;
36. Pentru că frazele tale care nu încep cu „Nu“ conţin prepoziţia „dar“. Se cheamă prepoziţie adversativă. Vine de la advers, adversar. O fi bine?
37. Pentru că îţi priveşti clientul de sus;
38. Pentru că îţi priveşti clientul de jos, fără să-l inviţi să ia loc;
40. Pentru că nu-ţi priveşti clientul în ochi;
41. Pentru că te uiţi urât la clienţi;
42. Pentru că te uiţi urât la mine, fiindcă am tupeul să-ţi spun asta;
43. Pentru că te uiţi urât în general. Mai ia şi tu o pastilă-două de hlizină!
44. Pentru că angajaţii tăi fac oricare dintre greşelile de mai sus. E vina ta, peştele de la cap se-mpute!
Articol scris de Dragoş Popescu, Managing Parter - DIAGM
Dragoș Popescu și-a construit cariera de consultant și trainer pornind de la o solidă experiență directă în business. A ocupat poziții manageriale de vârf, în particular în industria telecom (Sales Manager – Bel Pagette, Customer Service Manager – Vodafone, Operations / Country Manager – Motorola). Susține în mod curent sesiuni de training, cu precădere în domeniile: Vânzări și Negociere, Marketing, Finanțe, Bugete și Analiză Financiară, Business Management, Project Management. Cursurile sale sunt puternic interactive și sunt întotdeauna însoțite de exemplificări practice și instrumente concrete, dezvoltate și/sau dobândite de Dragoș în experiența sa de business. O picatură (sau mai multe) de umor transformă, de fiecare dată, cursurile susținute de el în experiențe plăcute și memorabile.
Descarcă Revista Business Days 3 ( http://businessdaysmagazine.instapage.com ) pentru a citi și restul articolelor.