44 de motive pentru care nu vinzi

44 de motive pentru care nu vinzi

1. Pentru că nu dai „Bună ziua“ imediat, cu zâmbetul pe buze, oricui îţi intră-n prăvălie;

2. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e şeful la telefon“;

3. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e un alt client la telefon“;

4. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte spunându-i: „Mă scuzaţi, e fiu-miu la telefon, azi nu şi-a luat pachetul cu mâncare la şcoală“;

5. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti la telefon, făcându-i semn cu mâna să aibă puţină răbdare, ce mama dracului!

6. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti la telefon fără să-l bagi în seamă;

7. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu vorbeşti cu colega despre telenovela de aseară;

8. Pentru că-ţi faci clientul să aştepte în timp ce tu îţi faci clientul să aştepte. Punct!

9. Pentru că îţi întrebi clientul; „Pot să v-ajut cu ceva?“ în loc de „Cu ce pot să v-ajut?“

10. Pentru că diferenţa dintre întrebările de mai sus e prea subtilă pentru tine;

11. Pentru că recomanzi întotdeauna produsul cel mai ieftin;

12. Pentru că recomanzi întotdeauna produsul cel mai scump;

13. Pentru că recomanzi un produs înainte să înţelegi ce caută, de fapt, clientul;

14. Pentru că te caci pe gustul omului (şi, implicit, pe banii tăi);

15. Pentru că nu dai sacoşe;

16. Pentru că dai sacoşe care se rup la 5 metri după ieşirea din magazin;

17. Pentru că dai sacoşe la preţ de geantă-diplomat;

18. Pentru că dai „Log Out“ cu 5 minute înainte de ora închiderii, deşi mai ai clienţi în prăvălie;

19. Pentru că dai newslettere la baze de date „complete“, achiziţionate cu 120 lei de pe net;

20. Pentru că îţi ia mai mult de 30 de minute să răspunzi pe e-mail la o solicitare de informaţii, no matter what!

21. Pentru că, după cele 30 de minute, răspunzi uitând să ataşezi oferta;

22. Pentru că, sesizând greşeala, retrimiţi mesajul ataşând o ofertă destinată altui client;

23. Pentru că crezi că, la o pensiune, clientul plăteşte pentru apa caldă, gresia şi coarnele de cerb kitsch-oase de pe pereţi;

24. Pentru că crezi că, la restaurant, clientul plăteşte pentru ceafa de porc şi ţuica luate fără acte direct de la producător;

25. Pentru că te-apuci să pui scaunele pe mese înainte de ora închiderii, deşi mai ai muşterii la mese;

26. Pentru că nu-ţi armonizezi programul de lucru cu cel al clienţilor tăi, sau, şi mai bine, cu cel al pompierilor!

27. Pentru că nu răspunzi la telefon în timpul orelor de program;

28. Pentru că îţi priveşti clientul din dosul unui ghişeu prin care el se gheboşează ca să-şi vâre capul;

29. Pentru că răspunzi cu „Mdea“ la telefon, fără să te prezinţi;

30. Pentru că suni la telefon şi ceri direct o întâlnire, fără să-i dai motive interlocutorului să o accepte;

31. Pentru că, după ce ai obţinut cu greu o întâlnire, întârzii sau, mai rău, nu te prezinţi;

32. Pentru că n-ai pantofii făcuţi;

33. Pentru că vorbeşti prea tare, prea încet, prea iute sau prea rar;

34. Pentru că ai prune-n gură. Sau tocmai vii de la dentist?

35. Pentru că frazele tale de răspuns încep cu „Nu“;

36. Pentru că frazele tale care nu încep cu „Nu“ conţin prepoziţia „dar“. Se cheamă prepoziţie adversativă. Vine de la advers, adversar. O fi bine?

37. Pentru că îţi priveşti clientul de sus;

38. Pentru că îţi priveşti clientul de jos, fără să-l inviţi să ia loc;

40. Pentru că nu-ţi priveşti clientul în ochi;

41. Pentru că te uiţi urât la clienţi;

42. Pentru că te uiţi urât la mine, fiindcă am tupeul să-ţi spun asta;

43. Pentru că te uiţi urât în general. Mai ia şi tu o pastilă-două de hlizină!

44. Pentru că angajaţii tăi fac oricare dintre greşelile de mai sus. E vina ta, peştele de la cap se-mpute!

 

Articol scris de Dragoş Popescu, Managing Parter - DIAGM

Dragoș Popescu și-a construit cariera de consultant și trainer pornind de la o solidă experiență directă în business. A ocupat poziții manageriale de vârf, în particular în industria telecom (Sales Manager – Bel Pagette, Customer Service Manager – Vodafone, Operations / Country Manager – Motorola). Susține în mod curent sesiuni de training, cu precădere în domeniile: Vânzări și Negociere, Marketing, Finanțe, Bugete și Analiză Financiară, Business Management, Project Management. Cursurile sale sunt puternic interactive și sunt întotdeauna însoțite de exemplificări practice și instrumente concrete, dezvoltate și/sau dobândite de Dragoș în experiența sa de business. O picatură (sau mai multe) de umor transformă, de fiecare dată, cursurile susținute de el în experiențe plăcute și memorabile.

 

Descarcă Revista Business Days 3http://businessdaysmagazine.instapage.com ) pentru a citi și restul articolelor.

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing