Piața de comerț electronic, în creștere în 2018

Piața de comerț electronic, în creștere în 2018

Piața e-commerce este în creștere în acest an față de 2017, cu peste 10 procente, la mai toate categoriile. Aceasta este principala concluzie a primei zile de conferințe a Summitul-ului GPeC care se desfășoară în aceste zile în București. Dacă pe de o parte eMag anunță o creștere de peste 30% față de anul trecut, pe de altă parte răspunsurile cumpărătorilor arată că există în continuare probleme cu încrederea față de magazinele online.

Iulian Stanciu, CEO eMag a punctat în cadrul primei zile de conferințe că anul trecut au fost înregistrate tranzacții de 2,8 milioane euro în piața de comerț online din România și se estimează ca în acest an cifra să ajungă la 3,6 milioane euro. Creșterea a fost înregistrată și la valoarea coșului mediu, care a ajuns la peste 500 de lei, cu peste 10% mai mult decât în 2017.

Tendința de creștere a pieței de e-commerce a fost confirmată și de studiul efectuat de iSense Solutions și GPeC, care a fost prezentat în deschiderea Summitului.

Potrivit acestui studiu, 53% dintre internauții români au făcut cel puțin o cumpărătură online (față de 44 în 2017), media fiind de 9 magazine online vizitate, de 3-4 ori pe săptămână. Una dintre cele mai mari provocări ale magazinelor online este legată de nerăbdarea cumpărătorilor, care au în continuare probleme de încredere:

  • 38% dintre români au devenit mai nerăbdători, respectiv vor să ajungă produsele cât mai repede la ei (de altfel 50% dintre respondenți au spus că prefer magazinele fizice pentru că obțin produsele imediat)
  • 65% nu cumpără online pentru că nu sunt siguri că produsele corespund realității
  • 46% nu cumpără online pentru că se tem de fraude online
  • 69% dintre respondenți spun că pentru ei contează experiența din magazine, iar 54% prefer magazinele fizice pentru că există o calitate și varietate mai mare.

Cele mai importante aspecte în decizia de cumpărare de la un magazin online sunt:

  • Prețul produsului
  • Încrederea
  • Timpul de livrare

Studiul a arătat că majoritatea celor care cumpără online sunt cei care preferă să economisească timp și nu au timp de umblat prin magazine.

Studiul a subliniat că principalele motive de achiziție online sunt:

  • 70% economie de timp
  • 51% pot cumpăra produse mai ușor
  • 50% varietatea produselor este mai mare
  • 48% este mai ieftin online

Andrei Cândea, reprezentantul iSense Solutions a punctat că  respondenții studiului realizat în lunile aprilie și mai au plătit cu cardul în medie în jur de 1700 de lei în magazinele online din România și peste 300 de euro în magazinele online din străinătate și că ar fi dispuși să plătească până la aproximativ 500 de euro.

Electronicele, electrocasnice, fashion și home & deco sunt nișele cele mai profitabile în e-commerce-ul românesc, acestea fiind punctate și de CEO-ul eMag, Iulian Stanciu la capitolul domenii în creștere în e-commerce. Pe de altă parte, din studiul iSense a reieșit că ar mai fi necesare magazine online care să vândă produse handmade, produse de colecție și produse din industria erotică.

Ești interesat de domeniul e-commerce și marketing digital? Înscrie-te la workshop-urile de Marketing&Sales din cadrul evenimentelor Business Days: următoarele evenimente se desfășoară la Constanța (6 iunie) și Cluj (4-5 iulie). Achiziționează un tichet de acces pentru Business Focus Constanța.

Vrei să-ți deschizi un magazin online? Intră în tainele e-commerce-ului la Sesiunea specială dedicată acestui domeniu din cadrul evenimentelor Business Days, susținută de Cosmin Dărăban. Alege-ți tipul de tichet care ți se potrivește.

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie si inovatie