Branduri românești care au trecut proba timpului - ciocolată

Branduri românești care au trecut proba timpului - ciocolată

Produsele și serviciile românești sunt apreciate nu doar în Europa, ci și în lume. De la specialiști, la produse alimentare sau industriale, mediul de business românesc a reușit să crească branduri apreciate, care au trecut testul timpului.

Ciocolata românească, mai apreciată decât cea străină

În piața românească există încă un brand care a apărut în perioada comunistă: batonul de ciocolată ROM. Acest brand a apărut în 1964, atunci când la Fabrica de produse zaharoase București, era produs batonul de ciocolată ROM. Dacă la început, batoanele ROM foloseau ciocolată neagră, amăruie, rețeta rămânând aceeași până astăzi, în ultimii ani brandul a ajuns să conducă piața de batoane de ciocolată cu noi rețete, bazate pe ciocolata cu lapte (sortiment lansat în 2014).

Succesul acestui brand de peste 50 de ani stă în adaptarea strategiei la schimbările din piață, abordarea unor noi publicuri – tinerii, păstrarea calității gustului, diversificarea produselor din piață și adoptarea unei strategii de marketing bazate pe vizibilitate și pe mesaje de promovare cu mult umor și ironie.

”Batonul de ciocolată este în esență un produs de impuls. El este cumpărat pe baza unui impuls care se generează în 3-4 secunde. Deci, pentru a face vânzare, trebuie să fii foarte vizibil. Pentru a fi vizibil, trebuie să îți instalezi un echipament de vânzare care să îți sublinieze vizibilitatea sau să îți faci loc în cadrul unui echipament deja existent. În zona tradițională, trebuie să îți instalezi propriul echipament, care să îți asigure acea vizibilitate. Componenta de distribuție și de vizibilitate în ecuația performanței ROM sunt cele mai importante. În plus, este foarte importantă partea de comunicare. Odată ce ai un produs bun, odată ce este vizibil, dacă reușești să îl faci și mai vizibil decât este, avem de-a face cu o performanță” – declara Mihai Georgescu într-un interviu pentru DCNews.

Unul dintre secretele calității produselor de ciocolată din România este legat de faptul că pentru fabricare sunt folosite ingrediente din România. Acestea sunt achiziționate de la producătorii români și sprijină și dezvoltarea acestora.  

Bucuria este cu atât mai mare cu cât brandul românesc de ciocolată are de înfruntat branduri globale, cu bugete imense de promovare.

Brandul ROM - Proud To Be Romanian

Brandul ROM este unul dintre unul dintre brandurile românești prezente în cartea Proud To Be Romanian, o inițiativă care celebrează brandurile românești care au trecut proba timpului, prin intermediul mai multor cărți tipărite în format premium și a unor evenimente speciale:

”A așteptat răbdător să te îndulcească, pe vremea când trebuia să stai la coadă ore în șir, doar pentru a-ţi face o mică bucurie. Te-așteaptă răbdător și acum, să îl alegi de data aceasta, din sutele de alternative existente pe piață. Dar a rămas la fel: acelaşi gust inconfundabil care îţi trezeşte amintiri de fiecare dată când îl savurezi. A fost lângă tine când căutai șoptit pe hartă un loc în care să-ți trăiești povestea liber. Este aici și acum, lângă copiii tăi, care n-au fost nici pionieri, nici şoimi al patriei, dar care au extras patriotismul din valori autentice, vechi și noi, care i-au inspirat. A câștigat lupta cu timpul și și-a păstrat identitatea. Și te provoacă şi pe tine să faci acelaşi lucru. Să fii mândru că eşti român, oriunde te-ai afla. Pentru că un strop de ironie și mult haz sunt cele mai puternice arme împotriva uitării. ROM le-a folosit și a devenit vocea relevantă a patriotismului: a unit românii de pretutindeni, amintindu-le că avem cu toţii aceeaşi istorie. Același trecut. Și un viitor plin de posibilități și amintiri nescrise încă. De Centenar, ROM ramâne doar tricolor, mândru să poarte cu sine doar steagul ţării, şi nimic altceva” - aceasta este pe scurt descrierea brandului ROM, în cartea Proud To Be Romanian.

Business Days sprijină inițiativele care celebrează brandurile românești. De aceea Proud to Be Romanian va fi partener al București Business Days, speakerii acestei ediții urmând a primi un exemplar din ultima ediție a acestei cărți.

Vezi mai multe articole din categoria: Noutati