Social Media & Business | Cum poate crește afacerea ta prin social influence?

Social Media & Business | Cum poate crește afacerea ta prin social influence?

Oamenii caută modele indiferent de ceea ce fac și cu ce se ocupă, mereu caută un profil public la care să se raporteze. Nu întotdeauna conștient, dar căutarea modelelor este o constantă. Iar cineva care este model pentru un număr foarte mare de oameni – se spune că între 10.000 și 100.000 – poate fi considerat influencer. „Prin ceea ce fac eu, influențez zeci de mii de oameni să facă la fel sau să mă urmeze”, asta este esența valorii pe care o aduce un influencer.


În termeni sociologici, se cheamă că o asemenea persoană are capital social care poate fi convertit în capital economic. Sau chiar într-un business. Cum? Foarte simplu: se angajează să susțină sau să reprezinte public un brand, un produs, un serviciu. Miza nu este persoana sa neapărat, ci ceea ce reprezintă în ochii celor care o urmăresc și o apreciază. Pentru că, prin intermediul influencerului, prin „urmărire și apreciere”, un brand poate intra în atenți celor 10.000 sau 100.000 de oameni care devin virtual clienți.
Companiile caută mereu astfel de „factori de răspândire”, persoane capabile să distribuie brusc o opinie care să fie preluată în masă*.

*Malcom Gladwell vorbește despre „legea minoritarilor” și identifică experți, conectori și vânzătorii în carte sa The Tipping Point: cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporții, București, Editura Publica, 2013, pp. 40-96. Iar Jonah Berger îi numește pe acești oameni „declanșatori” în cartea sa Contagios: cum se răspândesc ideile, București, Editura Publica, 2015, pp. 85-121.

Însă, nu doar persoanele pot să facă social influence. Și companiile pot să o facă, și afacerea ta poate avea astfel de beneficii. Acum poți avea propria strategie pe rețelele de social media și practic te miști în aceeași zonă, doar că trebuie să fii atent, să apelezi la oameni care cunosc nu doar cum funcționează algoritmii acestor rețele, ci și care sunt fluxurile de circulație a unui conținut relevant. Aici trebuie o asociere cu content marketing și cu știința de a crea comunități de susținere a unui brand sau un produs.

 
Dacă vrei să știi ce înseamnă social influence în detaliu, dacă te preocupă cum să îți dezvolți afacerea în social media – despre asta vom discuta în cadrul Workshop-ului „Social Influence” de la Cluj Business Days 2019, unde te invit să participi. Pregătește și câteva întrebări: speakerii noștri – Cristian China-Birta, Călin Biriș, Ciprian Soleriu, Roxana Grămadă, Raluca Radu – vor veni cu informații valoroase, cu studii de caz și situatii concrete din experiența lor și vor raspunde întrebărilor tale.

Vino și tu la Conferințele și Workshop-urile de la Cluj Business Days 2019!
Pentru a te înscrie, este necesar să achiziționezi un tichet Professional Development, care îți va permite accesul și la conferințele de la Cluj Business Days 2019, precum și la alte workshopuri, dacă vor fi de interes pentru tine. În plus, vei primi informații care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, acces la prezentările și recomandările oferite de aceștia și sfaturi de la peste 100 de experți în diferite domenii - antreprenoriat, management, leadership, oameni de business care au reușit cu afacerile lor.
Vezi mai multe articole din categoria: Marketing