Profilarea clienților în funcție de activitățile lor în Social Media cu ajutorul Facebook Audience Insights

Profilarea clienților în funcție de activitățile lor în Social Media cu ajutorul Facebook Audience Insights

Facebook Audience Insights reprezintă un instrument care permite companiilor, brand-urilor și business-urilor să descopere diferite informații detaliate despre publicurile lor și despre comportamentul lor în Social Media, permițând profilarea acestora cu o mai mare acuratețe.

Acest instrument oferă informații referitoare la mai multe tipologii de audiențe – cei care sunt conectați cu pagini de brand, cei care sunt activi pe Facebook în ansamblu, sau un grup de utilizatori selectați pe baza locației, a intereselor, a grupelor de vârstă sau alte tipuri de demografice (limbă, relationship status, nivel al educației, job și altele) care pot fi îmbinate pentru a genera informații mai specifice.

Detaliile cu privire la audiență permit brand-urilor, companiilor, antreprenorilor să elaboreze conținut personalizat, care să ofere informații valoroase pentru audiență, informații care să răspundă nevoilor acestora sau care să corespundă intereselor afișate prin comportamentul pe rețeaua socială sau să creeze targetări strategice pentru campaniile de Facebook Ads.

Primele informații disponibile în Facebook Audience Insights odată definite câteva criterii de segmentare a audienței analizate sunt corelate cu date demografice (categorii de vârstă și procente asociate astfel – 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64 sau 65+), cu sexul utilizatorilor, statusul marital, nivelul de educație și segmentul acestora de activitate (ex: Management, Business&Finance, Sales etc.).

Următorul tab, cel de Page Likes, arată alte afinități ale publicului cu alte pagini sau interese prezente pe Facebook și care permite înțelegerea intereselor acestora din diferite segmente precum – educație, autori urmăriți, antreprenori, restaurante, cafenele, publicații, edituri, personalități publice etc. Aceste interese adiacente sunt utile în crearea conținutului, în înțelegerea audiențelor și în activitățile de marketing online bine segmentate conform intereselor publocului vizat.

Facebook Audience Insights include și un tab numit Locations, care afișează țările și orașele în care se regăsesc utilizatorii vizați și limbile în care aceștia au setat contul de Facebook. Ultimul tab pus la dispoziție de acest instrument este cel de Activity, tab care include frecvența activităților pe Facebook a utilizatorilor din audiența selectată și tipurile de dispozitive utilizate pentru a accesa platforma.

Facebook Audience Insights permite brand-urilor să formuleze profilul clientului ideal în detaliu cu informații specifice și segmentate în detaliu, informații care pot fi utilizate în targetarea campaniilor, pentru a afișa mesaje relevante fiecărui tip de audiență, pentru a eficientiza strategia urmată precum și bugetele investite în reclame.

Acest instrument este util pentru validarea sau cunoașterea audienței înainte de a începe activitățile pe Facebook, în faza de dezvoltare a strategiei de promovare, pentru a aloca resurse adecvate în funcție de obiectivele propuse.

Cu toate că scopul Facebook Audience Insights este unul util cu preponderență specialiștilor de marketing și digital, este relevant și pentru a identifica caracteristici mai specifice ale clienților în funcție de activitatea lor online, pentru a descoperi argumente relevante care să fie eficiente în procesul de vânzare, pentru a descoperi locurile pe care le frecventează și unde pot fi descoperiți cu o mai mare ușurință sau despre comunitățile din care aceștia fac parte, pentru a afla ce tipologii de companii urmăresc sau ce produse colaterale ar putea utiliza astfel încât să se identifice obiceiuri de consum sau pentru a face cercetări de piață pe industrii și tendințe asociate. 

Află mai multe despre acest subiect și despre cum poți ajunge la clienții tăi folosind o profilare eficientă la BD Leadership Bootcamp, primul program de management și leadership din România, care se va desfășura în luna februarie la Poiana Brașov. Prin acest program unic pe piața din România dorim să ajutăm managerii și leaderii care vor să evolueze profesional și să-și atingă potențialul, să-și dezvolte abilități și competențe, care să le ofere succes în noua etapă profesională.

Vrei mai multe detalii? Completează formularul de mai jos!

Vezi mai multe articole din categoria: Marketing