Harta canalelor de comunicare. Sau despre fake news în business

Harta canalelor de comunicare. Sau despre fake news în business

Dezvoltarea tehnologiilor informaționale determină continuu schimbări în modul în care se fac business-urile. Rețelele de socializare și siteurile personale au devenit instrumente la îndemână pentru oricine vrea să-și creeze ușor un profil public. Nimic greșit în asta, ba dimpotrivă – chiar indicat atunci când faci business. Cum face însă consumatorul să determine corectitudinea informațiilor pe care le primește într-o lume în care aceleași canale digitale permit atât de ușor distribuția de fake news?

Dintr-o dată, diferențiatorii dintre companii sunt mult mai greu de creat și, mai ales, de comunicat. Oricine poate spune că "face" fără să fie nevoit să o și demonstreze.

Suntem asaltați zilnic cu sute de mesaje publicitare din zeci de direcții, iar asta a determinat crearea unui sistem de autoapărare. Am devenit deodată foarte selectivi în recepționarea informației, indiferent de canalul de comunicare de unde vine. Nu putem fi însă acuzați că o facem intenționat! Pur și simplu ne protejăm.

Care este atunci soluția ca să reușim s-o scoatem la capăt onorabil?

Este esențial să comunicăm continuu și să ne asigurăm că mesajele noastre ajung nedistorsionat la cât mai multe persoane.

Am extras cifrele din cercetarea pe care a făcut-o compania noastră și am ajuns la cel puțin 2 statistici destul de îngrijorătoare.

La întrebarea "În compania ta există bine delimitat un buget de marketing?", mai bine de 55% dintre antreprenori au răspuns că NU.

 

Proporția răspunsurilor la întrebarea "Care este obiectivul pe care îl vizezi prin intermediul materialelor de marketing?", paradoxal sau nu, contrastează încă o dată.

Nu avem bugete de marketing sau sunt infime, în schimb ne dorim creșterea vânzărilor, zic antreprenorii. Cum să facem asta când știm că tuturor ne face plăcere să cumpărăm, dar nimănui nu-i place să i se vândă?

Trebuie să conștientizăm cât de important este mai întâi să producem valoare. La urma urmei, brand-ul este un rezultat al valorii resimțite în urma utilizării unor produse sau servicii. Putem să facem o schimbare a modului în care ne raportăm la public și să stabilim drept scopuri cel puțin îndrăznețe ale campaniilor de marketing, cum ar fi: educarea consumatorilor, schimbarea de comportament, încurajarea implicării în proiectele sociale etc.

Odată ce avem identificat scopul și am determinat obiectivele campaniei de marketing, trebuie să fim conștienți să adaptăm bugetul la scop.

În egală măsură este important să înțelegem că modalitatea și canalele prin care putem comunica sunt foarte diverse.

Online - Social media, publicitate plătită, site-uri web

Offline - Materiale tipărite, sponsorizări și parteneriate, panouri publicitare indoor sau outdoor, expoziții (showroom, roadshow), campanii resposabilitate socială, produse personalizate

Direct marketing (newsletter, vânzători, teleselling, e-mail marketing)

Media - Presă tipărită, radio și TV

Nu ne rămâne decât să găsim mixul corect în comunicare.

 

 

Iar ca orice campanie să își maximize rezultatele, este crucial să testăm înainte să dăm drumul la luptă bugetelor finale. De exemplu, testarea A/B este o modalitate de a compara două versiuni ale unei singure variabile: testează răspunsului unui subiect la varianta A față de varianta B și vezi care dintre cele două este mai eficientă.

La fel de important este să asigurăm măsurabilitatea rezultatelor. Este greu, dar nu imposibil.

Vă provoc să dați frâu liber imaginației. Și nu uitați, în marketing, doar cerul este limita!

Despre autor:

"Am reuşit în viaţă pentru că m-am îndrăgostit întotdeauna de ceea ce am avut de făcut. Iubesc să lucrez, să dau o mână de ajutor şi din păcate nu ştiu să spun nu, fac eforturi însă în a mă educa în această direcţie."

Este filozofia după care îşi conduce compania şi în acelaşi timp este lecţia pe care o predă constant colegilor. Deşi face business de mai bine de 13 ani, spune despre sine în poziţia de antreprenor, că o face conştient de numai 3-4 ani. Crede cu tărie că educaţia antreprenorială este soluţia pentru a ne crea viitorul.


Vrei să afli Cum să oferi o experiență online și offline exceptională clienților tăi interni și externi?

Fii unul dintre cei 40 de manageri generali și directori de marketing din organizații antreprenoriale românești și companii multinaționale care participă la Ziua de business înțelept. Află mai multe detalii despre eveniment aici.

 

 

Vezi mai multe articole din categoria: Marketing
Etichete: Marketing Comunicare
Articolul anterior

Cum comunici cu clienții

Articolul urmator