Tu ce obişnuieşti să-ţi parchezi şi unde?

Tu ce obişnuieşti să-ţi parchezi şi unde?

Tu ce obişnuieşti să-ţi parchezi şi unde? Visele la intrarea in birou? Salariu în rata de la bancă? Sau Tesla pe care ţi-ai dorit-o încă de la lansare în propria staţie de încărcare?

Allan Mulaly a făcut designul unui proces de transformare organizatională analizând parcarea sediilor Ford Motor Corporation. După o carieră de succes la Boeing, în 2006 a acceptat provocarea Ford care însuma pierderi de peste 17 miliarde de dolari anual. Celebrul plan de redresare a companiei (pe care îl puteţi studia în detaliu în lucrarea American Icon, Alan Mulally and the fight to save Ford Motor Company, sau îl găsiţi rezumat în Mentalitate deschisă ) are la bază 10 reguli, din care primele două sunt: oamenii sunt pe primul loc şi fiecare este inclus (pg.96)

O companie care alge să contracteze un proces de transformare prin coching este o organizaţie ai căror leaderi  au înţeles că direcţia în care construiesc  strategia este cea a maximului pe care-l pot atinge şi nu al maximului pieţei,  a industriei  lor, sau dublare unor indicatori faţă de valoarea lor de anul trecut. Dublarea, stabilirea şi atingerea indicatorilor e treaba managerilor, leadearii se ocupă ca oamenii din echipele lor să-şi îndeplinească visele, nu doar să vină la serviciu.

Coachingul  este definit de parteneriatul  între coach şi client, menit să descopere şi să atingă potenţialul maxim al unei persoane , intr-o manieră creativă şi provocatoare. Este la fel de valabil şi în cazul organizaţiilor şi foarte important în contextul dinamicii dezvoltării pieţelor  actuale, unde adaptabiltatea este esenţială.

Conform cerecetărilor, cele mai invocate motive de utilizare a coachingului pentru procesele transformaţionale sunt pentru că adresează leadershipul, reduce rezistenţa la schimbare, creşte rezilienţa şi schimbă paradigme, determinând descoperirea de noi metode şi instrumente de lucru. De aceea aş vrea să ne oprim asupra culturii organizaţionale de coaching din trei perspective: 

  • A orgaizaţiei
  • A echipelor
  • A ta ca leader

Statisticile ICF Global cuantifică ROI-ul investiţiei în coaching ca fiind de până la de 7 ori valoarea iniţială, deci organizaţional,  inclusiv sub aspect financiar va avea un impact foarte pozitiv.  Sigur că toate schimbările de la nivelul echipelor prin posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile, de a-și spori valoarea și de a-și atinge obiectivele profesionale se vor resimţi şi organizaţional. Punctual echipele cresc nivelul de coeziune prin îmbunătăţirea comunicării dintre membrii lor. Un nivel mai ridicat de performanţă şi un confort sporit, care vine din îmbunătăţirea comunicării cresc per total nivelul de engagement. De la iniţiative mari, de nivelul coaliţiilor internaţionale, corporaţiilor globale, la nivel de leader oamenii reacţionează diferit, în funcţie de nivelul de asumare al fiecăruia, de aşteptările pe care le au, de perspectiva proprie, însă creşterea performanţei se cuantifică la toate nivele implicate.

În compania sau în echipa ta ce strategie şi ce instrumente de transformare adopţi? Cum faci din echipa un grup de succes, caracterizat de o cultură proprie?

Vino miercuri 10.aprilie la Business Focus Iaşi să descoperim împreună Cultura grupurilor de succes alături de specialişti, experţi şi siguri leageri ai unor grupuri de succes: Irina Butnaru - Operations Lead - HR Services Business Group & Romania Country Lead la Conduent, Adrian Ionel –Directorul General al C.N. UNIFARM S.A. Dacian Pallady Administrator public, Primaria Muncipiului Oradea, Ciprian Alpiu Moga - Business Transformation Advisor, iQuest Consulting, Dan Schipor - Partner BDO Busines Advisory, Smaranda Cernescu Consultant in Dezvoltare Organizationala, Coaching Partners

Despre autor:

Raluca Munteanu are peste 10 ani de experiență în vânzări și comunicare, chiar dacă domeniile pe care le-a abordat au fost diferite: auto, management financiar, media și nu în ultimul rând Educația, pe care o consideră esențială, sinonimă atât cu șansa, cât și cu succesul. 

Vezi mai multe articole din categoria: Management