Automatizarea clientilor – fidelizare ca o cutie cu cadoul de Craciun!

Automatizarea clientilor – fidelizare ca o cutie cu cadoul de Craciun!

Daca antreprenoriatul este ca o corabie condusa pe care, de la o zi la alta, pe ape care brusc pot deveni agitate, atunci visul cel mai frumos al fiecarui “capitan”/lider este acel de a avea predictibilitatea unui parcurs cu cat mai putine furtuni.


E posibil? Doar cu conditia ca business-ul sa se preteze unui gen de filidelizare a publicului. Cele mai atractive “predici” ale evanghelistilor acestor vremuri propovaduiesc ideea fidelizarii prin mesaj, misiune al carei scop sa fie atat de bine legat de nazuintele societatii, incat sa provoace emulatie si dependenta.
Si cum nu chiar toti putem salva planeta, ideea cea mai interesanta ramane cea a automatizarii clientilor. Adica a sansei de a derula un flux care sa genereze client constant prin abonamente. Mike McDerment spune ca automatizarea “te ajuta pe tine, ca antreprenor, sa dormi noaptea.”


Sistemul ecnonomic pe baza de abonament merita studiat, pentru ca prinde radacini tot mai puternice in Romania, mai ales in urma unor modele colosale la nivel planetar, precum Apple sau Amazon.


Daca programul pentru clienti fideli generat de Apple a adus un plus de 100 de milioane de dolari, doar prin facilitatile oferite abonatilor care sunt indrumati, aidoma “dirigintelui” de la scoala, de un program de support tehnic, de training si de sfaturi “unu la unu” oferite de ceea ce ei numesc un Genius (cum altfel la Apple?), ei bine, coborand cu picioarele pe pamant, trebuie remarcat ca aproape fiecare business, astazi, propune un gen de “legare” a clientului printr-un extra-avantaj.
Si abonatul e, cel putin pentru o perioada, sfant! Nu pleaca si vine ca un client normal, fie el si “early adopter”.


Avantaje pentru antreprenor?

John Warrillow le-a enumerate cel mai bine.

  • Cresterea valorii companiei;
  • Marirea “duratei de viata” a unui client;
  • Uniformizarea cererii, prin planificarea intr-un mod mai fezabil a afacerii;
  • Predictibilitatea unor incasari sau a colectarii unor sume neincasate – stii clar ca abonatul va plati cand trebuie;
  • Reducerea cheltuielor legate de cercetarile de piata – pentru ca abonatii tai iti ofera informatii esentiale despre profilul clientului si ce isi doreste in plus, fara costuri suplimentare;
  • Mai multe achizitii ale clientilor – dialogand permanent cu abonatii, e de asteptat ca sa cumpere mai mult, pe baza ofertelor, pentru un brand care le-a general o dependent;
  • Si, cel mai important: sunt bani albi pentru zile negre: orice posibila recesiune sau o sincopa economica este “indulcita” de un flux de venituri predictibile.

Beneficiile sunt clare, dar cum se poate multiplica in compania ta?

Pentru acest lucru, e ideal sa vii la Cluj Business Days, dar, in egala masura, sa iei in calcul faptul ca:
1. Daca esti creatorul sau fanul site-urilor in care abonatii platesc pentru a avea produsul tau specific (media si nu numai)
2. Daca oferi accese nelimitat la un serviciu (Netflix, anyone?)
3. Daca restaurantul/hotelul/business-ul tau are ca dezvoltare un club privat
4. Daca vrei sa fii primul care are acces la produs – ca model simplu, in atentia tuturor celor care au dorit sa evite cozile la Disneyland. Si nu numai.
5. Cand ai nevoie de consumabile – si aici deja exista site-uri romanesti care, pe baza de abonament, iti aduc mancarea sanatoasa la usa
6. Cand vrei sa vina surpriza la usa! – abonatii au sansa mereu sa aiba cea mai noua mostra de crema, pentru ca ei o vor aprecia cu siguranta
7. Cand esti intr-o retea si vrei sa te desfasori – traim in era Fortnite… sau WhatsAp, nu-i asa?
Pentru multe alte modele de business si pentru vorbe pline de inspiratie, abonati-va… la Cluj Business Days


 

Vezi mai multe articole din categoria: Management