Probleme de Comunicare în business

Probleme de Comunicare în business

Cât timp oamenii ignoră esența comunicării, conceptul rămâne doar o iluzie. Cu atât mai mult în mediul de afaceri, unde Comunicarea este unul dintre reperele de care depinde succesul sau eșecul unei companii sau al unei organizații.
Cele mai multe probleme de comunicare rezultă frecvent din neînțelegeri, care duc adesea la ostilitate și acuze. Iar recunoașterea situațiilor cauzate de problemele de comunicare rezolvă, de obicei, problemele la locul de muncă și ajută angajații să găsească soluții, în loc să dea vina unii pe alții. Interesant este că, uneori, problemele sunt rezultatul direct al folosirii ineficiente a tehnicilor de comunicare, care includ slabe abilități de ascultare, transmitea incorectă și conceptualizarea slabă a mesajului și lipsa generală de încredere.

4 Bariere în calea Comunicării

1.    Stilul greșit de Comunicare
Atunci când expeditorul mesajului nu reușește să-și exprime gândurile adecvat. Acest lucru face dificil pentru receptor să înțeleagă mesajul, să nu mai vorbim de cum să-l interpreteze;
Neputința celui care a inițiat comunicarea de a furniza informații de fond sau suficiente detalii pot duce la confuzii, inclusiv la lipsa de perspectivă asupra modului în care ceilalți pot primi mesajul, în special când sunt comunicate informații complexe;
Alegerea greșită a canalui de comunicare, cum ar fi e-mail, mesagerie vocală sau conversație - pot complica procesul comunicării, în loc să-l faciliteze. În plus, documente inexat organizate sau scrise, care includ erori creează, la rândul lor, probleme de comunicare și, ulterior, deteriorează procesul;

2. Managerii nu reușesc să facă o evaluare corectă a propriilor abilități de comunicare, pentru a ști cât de asertive și expresive sunt acestea.

3. Managerii pot părea nepotriviți pentru funcția pe care o ocupă, când consideră că e responsabilitatea subrdonaților să-și asume slabele lor abilități de comunicare, nu dau feedback constructiv sau nu știu cum să-și  instruiască echipa;

4. Cultura organizațională
Compania sau organizația se confruntă cu neîncredere și moral scăzut în rândul angajaților;
Există o ciocnire a culturilor între generații, când echipele nu reușesc să recunoască și să aprecieze diferențele la locul de muncă;
Alte probleme: diferențe de personalitate, aspectele etice sunt interpretate diferit, ca și  stabilirea obiectivelor sau responsabilitatea.

5 Imperative pentru manageri

a) Informați echipa cu privire la performanța financiară a companiei, a inițiativelor departamentului pe care îl conduceți sau despre  proiectele pe care le aveți în vedere. Trasați, de asemenea, foarte clar, responsabilitățile celor cu care lucrați. Menținerea angajaților în întuneric va duce la tensiuni și zvonuri;
b) ”Aveți nevoie de ceva?”  Asigurați-vă că membrii echipei au resursele potrivite pentru a lucra eficient;
c) ”Mulțumesc! Ai făcut o treabă grozavă!” Recunoașteți strădania și entuziasmul celor implicați în proiecte, cu atât mai mult cu cât acestea sunt mai presus de atribuțiile pe care le au;
d) ”Cu ce provocări te confrunți?”  Întrebați proactiv angajații cum decurg lucrurile și cum îi puteți ajuta;
e) ”Cum putem îmbunătăți activitatea companiei?” Invitați membrii echipei să vină cu sugestii, pentru a realiza obiectivele organizației.

Adevărul este că nu există manager care poate fi descris ca infailibil. Și niciunul nu este perfect când comunică, important este să își dorească să fie un comunicator mai bun și să facă și eforturi în acest sens, pentru că greșelile pot avea consecințe serioase: îi pot afecta reputația, îi pot infuria pe ceilalți sau e posibil ca organizația să piardă venituri.

Gând de final

  • Nu transmiteți știri proaste prin e-mail
  • Nu  evitați conversații dificile;
  • Nu presupuneți că mesajul vostru a fost înțeles;
  • Nu încălcați (accidental) confidențialitatea celorlalți;

Pe de altă parte

  • Fiți asertiv;
  • Reacționați, nu răspundeți;
  • Dați dovadă de o minte deschisă când vă întâlniți cu situații noi;
  • Identificați rapid problemele de comunicare și nu amânați rezolvarea lor.

Află mai multe despre acest subiect și despre cum poți rezolva Problemele de comunicare în business la BD Leadership Bootcamp, primul program de management și leadership din România, care se va desfășura în luna februarie la Poiana Brașov. Prin acest program unic pe piața din România dorim să ajutăm managerii și leaderii care vor să evolueze profesional și să-și atingă potențialul, să-și dezvolte abilități și competențe, care să le ofere succes în noua etapă profesională.

Vrei mai multe detalii? Completează formularul de mai jos!

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership