Loredana – a fi sau a nu fi conflict?

Loredana – a fi sau a nu fi conflict?

Ambitioasa, inteligenta, energica, Diana  este o stea in ascensiune. Ideile ei de marketing sunt proaspete si interesante si pare sa aiba mereu solutii creative pentru orice problema. Citeste mult, calatoreste, este in contact cu multe canale de informare, pare mereu la subiect. Nimic de reprosat aici. Loredana insa se simte subminata: Diana are in mod clar ceva cu ea!

Simtea ca tensiunea se instalase intre ele cu vreo doua luni in urma. Incepusera un proiect nou pentru care cautau cele mai bune solutii de comunicare. Toata echipa era acolo, entuziasmata ca la orice inceput de proiect si fiecare venise cu idei. Dintre toate, doua propuneri atrasesera atentia tuturor: una era cea a Dianei. De data asta, insa, Loredanei i s-a parut ca cealalta solutie are un potential mai mare, asa ca o sustinuse in defavoarea Dianei. De-atunci, lucrurile se stricasera intre ele doua.

Loredana e genul de sefa pe care o iubeste toata lumea: isi pretuieste oamenii si le este alaturi ori de cate ori e nevoie. Munceste cot la cot cu ei, ii ghideaza si ii sustine atunci cand au nevoie. Rareori apar situatii conflictuale in echipa pe care o conduce, iar atunci Loredana gaseste tot timpul metode sa le detensioneze. De data asta, insa, e cu toatul altceva: ea insasi e subiectul tensiunii, o pozitie cu care nu e deloc obisnuita.

Intoarce problema pe toate partile, incercand sa gaseasca o explicatie. Poate ca nu fusese atenta si nu intelesese corect ideea Dianei? Sau poate ca pur si simplu Diana avusese o zi proasta? Oricare ar fi fost explicatia, rezultatul era asta: o luase personal si de atunci, desi Loredana este sefa ei, Diana pare ca nu rateaza nicio ocazie sa ii submineze autoritatea si sa ii faca viata un cosmar.

Dar Diana este tanara, la inceput de cariera, nu are o pozitie de aparat ca ea, nu are (mai) nimic de pierdut in plan profesional. Iar la cum arata azi piata muncii si cu cata greutate poti sa gasesti oameni buni, interesul companiei e sa ii pastreze atunci cand ii are, deci probabil ca nici macar nu se teme prea mult ca ar putea fi data afara. Si pana la urma de ce sa fie data afara? Isi face treaba bine iar colegii o simpatiteaza.

Subtil, dar constant, Diana s-a distantat de Loredana, de propunerile ei. Daca i se da o sarcina, o face, dar are grija sa ii scoata ochii.

“Poate am gresit eu, sau poate doar i-a casunat pe mine? Cum rezolv eu acest conflict? Mai este o luna si trebuie sa lansam noul site, iar starea asta conflictuala...”

Loredana nu-si poate lua gandul de la povestea asta. Parca are o grija care o apasa mereu pe umeri. Simte ca ii afecteaza munca si, mai ales, ca ii pune la indoiala calitatile de lider de echipa. In fond, aici se vor vedea abilitatile ei de Manager: nu este usor sa lucrezi cu oamenii.

Ajunsa in acest punct, Loredana s-a hotarat sa o invite pe Diana la o discutie ca sa inteleaga mai bine ce se poate face. Dar cum sa abordeze discutia? Ce strategie sa adopte? Sa faca pe sefa dura si nemultumita? Doar ca intre ele sunt doar 6 ani distanta. Sa adopte un stil deshis si franc? Dar de ce sa se expuna astfel?

Loredana nu s-a mai confruntat pana acum cu un conflict in echipa si nu stie ce sa faca. Cu certitudine insa, sa nu faca nimic este cea mai proasta optiune.

Fie ca ai fost sau nu vreodata intr-o situatie similara, cu siguranta scenariul nu iti este necunoscut. Ca manager, nu poti sa multumesti mereu pe toata lumea. Exista insa solutii sa eviti tensiunile. Le gasim impreuna la BD Leadership Bootcamp.

Sorin Faur este mentor la BD Leadership BootCamp, unde susține modulul de leadership, comunicare si managementul echipei.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership