Cum te poate conduce managementul strategic in top 84 de scoli din lume?

Cum te poate conduce managementul strategic in top 84 de scoli din lume?

Cand au pus bazele proiectului lor, Transylvania College, Simona si Dan Baciu nu au anticipat ritmul rapid cu care a crescut. Stiau ca sistemul de educatie din Romania avea ne ajutor si de proiecte de calitate, dar nu se gandisera cat de rapid vor umple scoala de copii pentru care parintii cautau de multa vreme alternative sanatoase.

Din fericire, cei doi au inteles rapid ca au nevoie de ajutor, iar nivelul de crestere al scolii a generat nevoia de consultanta pentru noua misiune si noua viziune cu care venea aceasta etapa. Aveau nevoie de cineva care sa-i sprijine si sa-i ghideze in noua planificare strategica a procesului de dezvoltare. Le trebuia o viziune pe termen lung.

Colaborarea cu mine a inceput la momentul in care Transylvania College era intr-o ascensiune care i-a surprins pe fondatori. Scoala deschidea portile primei linii internationale de invatamant din afara Capitalei, dar managementul nu era pregatit pentru o asemenea schimbare. Era vital sa ia o decizie cu impact asupra viitorului. In noul context, era nevoie sa ofere calitate si la nivel de management, asa ca au gandit un management modern pentru o scoala cu alta perspectiva in invatamantul romanesc. Astfel, sotii Baciu au decis sa angajeze o echipa noua de management si sa o includa intr-un program de Management Strategic, pentru a crea si dezvolta o viziune pentru urmatorii cinci ani.

Primul pas a fost sa evaluam situatia si sa punem un diagnostic corect, pe baza caruia sa trecem la implementarea schimbarilor de management. Fondatorii au fost ajutati sa defineasca noile roluri si sa delege din atributii, intelegand ca intr-un moment critic nu exista cale de mijloc: trebuie sa iei decizii care fac diferenta dintre succes si faliment.

Simona si Dan Baciu au participat la Programul de Management Strategic nu doar ca fondatori, angajatori, dezvoltatori si vizionari, ci si ca parteneri de viata. Au inteles ca, dintre toate aceste palarii purtate, unele erau mai mari, altele mai mici si au invatat sa „piarda” controlul. Au inlocuit managementul bazat pe teama cu unul bazat pe responsabilitate si au putut defini clar noile roluri.

Pasul doi in program a fost “schimbarea macazului”. Una dintre cele mai mari provocari pentru cei doi a fost sa iasa din cadrele familiare sa renunte la comportamente inradacinate, obiceiuri vechi, tipare si sabloane din trecut si ipoteze neverificate sau neanalizate si sa le inlocuiasca apoi cu noi perspective. Cei doi antreprenori au avut acces la o schimbare fundamentala a ceea ce credeau ca este posibil.

Transylvania College era in ascensiune, isi contura pozitia de lider, dar avea nevoie de consolidarea increderii din partea comunitatii, mai ales pentru linia romaneasca de invatamant. Linia Cambridge era la inceput si o astfel de pozitionare era o noutate pentru Cluj Napoca si Transilvania.

Pana la acel moment, Scoala oferea calitate la nivel de profesori, elevi si rezultaLa nivel de institutie, cei doi antreprenori au invatat ca provocarea consta in a avea valori comune cu cei cu care lucreaza si ca prin constientizare au atras oameni care gandeau la fel. Echipa Scolii Internationale a fost restructurata si a fost alcatuita o organigrama foarte clara, cu responsabilitati si roluri care nu se suprapun.

Odata planurile asezate pe hartie, nu mai ramanea decat sa fie puse in aplicare, asa ca pasul trei, firesc, a fost ”implementarea in viata de zi de zi.” ”Ne-am dat voie sa visam. Puse pe hartie, visele devin reale”, spun Simona su Dan Baciu. La inceput, ca fondatori, faceau totul si isi doreau sa depaseasca acest context si sa alcatuiasca o echipa care sa preia intregul proces. Acum au inlocuit frica cu responsabilitatea si au capatat incredere ca schimbarea avea sa fie in bine. Din doi oameni care nu reuseau sa puna punctul pe I, cei doi antreprenori si-au recunoscut punctele slabe si au alcatuit un plan de dezvoltare plecand de la oportunitatea corectarii acestora.

Respectarea tuturor pasilor s-a dovedit a fi o provocare, pana cand cei doi antreprenori au inteles ca valorile trebuie practicate zilnic inclusiv de ei insisi.

Rezistenta la schimbare si neincrederea in succesul care poate veni au fost doua provocari cu care cei doi antreprenori s-au confruntat pe parcurs. Respectarea obiectivelor, reorganizarea stilului de viata si a felului de a fi au fost pietre de incercare pentru Simona si Dan Baciu.

Organizarea si viziunea manageriala constituie repere de bune practici pentru sistemul de invatamant de stat. Managementul performant implemetat in cadrul Scolii Internationale a fost propus Ministerului Educatiei ca program pilot in 100 de scoli la nivel national, iar propunerea a fost acceptata.

Despre rezultatele concrete ale programului si despre cum poti aplica si tu in cadrul companiei tale solutii similare, vorbil a BD Leadership Bootcamp .

”Am invatat ca se poate daca ai incredere in tine, daca te deschizi in fata coach-ului si vezi in fiecare problema o solutie. Daca vrei sa visezi, dream big si scrie visele, sa poti compara”, spune Simona Baciu, fondator Transylvania College.

Dan Mocanu este mentor la BD Leadership Bootcamp, unde susține modulul de Inovatie si Planificare Strategica.

Vrei mai multe detalii? Completează formularul de mai jos!

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership