Aceasta strategie iti va creste vanzarile. Sau influenta.

Aceasta strategie iti va creste vanzarile. Sau influenta.

Noiembrie 2007 a fost o luna ciudata. Era a treia lună la noul meu job cand mi s-a pus in brate o intreaga linie de business. Era o mare oportunitate care venea la pachet si cu mize mari: daca imi faceam bine treaba, puteam sa castig rapid si mult, chiar daca eram la inceput de drum. Era genul de situatie in care nu exista cale de mijloc: fie performezi, fie ieși din joc. Nu aveam prea multa exprienta, dar am acceptat provocarea si am luat partea buna din poveste: imi premiteam sa fiu oricat de creativ.

In prima luna, am stabilit un nou record al veniturilor pentru afacerea pe care o coordonam. L-am depasit in a doua luna si am facut-o din nou si a treia oara. Strategia pe care am folosit-o si pe care am dezvoltat-o dupa perioada aceea mi-a fost utila de foarte multe ori pentru ca m-a ajutat sa obtin rezultate cu o viteza maxima si un efort minim. Ba chiar i-am descoperit utilizari in diverse alte domenii, pentru ca nu doar ca mi-a crescut vanzarile pe termen scurt, ci am si obtinut crestere durabila pe termen lung.

Tehnica Teaser-Trailer - Creeaza o crestere imediata a vanzarilor

Scopul Teaser-Trailer Technique (TTT) este de a produce o injectie de venituri imediata, rapida, in afacerea ta. Practic, te ajuta sa obtii o luna de profit intr-o singura saptamana.

Atentie, insa, metoda nu creeaza o crestere permanenta, dar este util sa o aplici o data sau de doua ori pe an ca sa produci o gramada de bani si sa-ti asiguri confortul financiar care sa-ti permita sa-ti indrepti atentia spre alte lucruri importante.

Daca ii intelegi forta si utilitatea, instrumentul pe care ti-l propun e simplu si intuitiv. Practic, in felul asta convingi oamenii ”sa-ti cumpere” ideea sau produsul prin combinarea a trei forte psihologice: reciprocitate, deficit si anticipare.

Explicatia e simpla, pentru ca iata cum functioneaza aceste elemente declansatoare:

  • Forta anticiparii este usor de inteles

Cineva care e curios in privinta unui produs nou sau care asteapta cu nerabdare un eveniment este mai probabil sa-i acorde atentie atunci când se intampla de fapt. Ganditi-va, de exemplu, ce se intampla ori de cate ori Apple anunta lansarea unui produs nou din gama iPhone. Strategia companiei mizeaza mult pe mentinerea interesului, asa ca nu impartaseste deloc detalii in afara de data la care are loc evenimentul. Efectul este magic: o frenezie absoluta atat in randul cunoscatorilor, de la specialisti in domeniu, pana la presa dedicata tehnologiei si gadgeturilor, cat si printre suporterii brandului. Cu foarte putine informatii, toata lumea incearca sa ghiceasca ce urmeaza, iar Apple isi maximizeaza publicitatea si atentia in ziua evenimentului.

  • Reciprocitatea este, de asemenea, simpla

Atunci cand cineva iti face o favoare, simti firesc datoria sa ii intorci serviciul. In general, oamenilor nu le place sa ramana datori fata de ceilalti. Daca cineva face ceva frumos pentru noi, cautam subconstient modalitati sa rasplatim acea persoana.

  • Puterea deficitului arata astfel: Cu cat ceva este mai putin disponibil, cu atat tindem mai mult sa-l dorim. Ca-n dragoste!

Lucrurile astea sunt valabile si in vanzari si in zona de influentare a celor din jurul nostru. Vei avea nevoie doar sa le ajustezi la specificul afacerii tale, dar as spune ca aproape in orice afacere se poate utiliza. Iti trebuie doar motivatie si determinare. Despre restul vorbim in BootCamp!

Adrian Cioroianu este mentor in cadrul Business Days Leadership Bootcamp. El va sustine modulul de Influentare si vanzare.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership