Ești nou în lucrul de acasă? Iată câteva sfaturi care să te ajute să lucrezi ca un profesionist

Ești nou în lucrul de acasă? Iată câteva sfaturi care să te ajute să lucrezi ca un profesionist

În contextul actual întreprinderile sunt încurajează sau chiar obligate să lase angajații  să lucreze de acasă pe fondul preocupărilor de sănătate globală asupra coronavirusului. Milioane de oameni se pot aștepta ca noul mod de lucru să aibă impact asupra retinelor zilnice și a stilurilor de muncă. Nu toată lumea este obișnuită să lucreze de acasă, iar lucrul dintr-un spațiu care nu este cel obișnuit poate fi o tranziție majoră.

 

 

Cuprins

  1. Partea bună a lucrului Remote
  2. Provocări
  3. Cum sa lucrezi profesional de la distanță
  4. Soluții tehnice
 

Partea bună a lucrului Remote

Partea bună a lucrului de acasă este că economisești timp prin eliminarea drumului către birou, petreci mai mult timp cu familia și poate, mai faci câteva lucruri în jurul casei. Însă a lucra de acasă are și câteva provocări majore, inclusiv singurătatea, motivația, modalitatea de a rămâne conectat, apărând o înclinație intensă pentru distragere. Toate aceste lucruri pot avea un efect semnificativ asupra psihicului și productivității tale. Deci, suntem aici pentru a vă ajuta!

Indiferent dacă lucrați dintr-un dormitor, sufragerie, bibliotecă sau holul clădirii, am comprimat câteva sfaturi care să te ajute să configurezi un mod de lucru cât mai plăcut și productiv, să limitezi distracțiile, să păstrați confidențialitatea și să îți desfășori activitatea ca un profesionist, indiferent de locul unde ești.

 

Provocări

Practic, există două lucruri care provoacă toate afacerile în momentul actual, viteza și agilitatea. După cum a subliniat Darwin, cei care supraviețuiesc „nu sunt cei mai puternici sau cei mai inteligenți, dar cei mai adaptabili la schimbare”

Viteza și agilitatea de adaptare sunt esențiale pentru a rămâne pe piață în această perioadă, pentru a depăși concurenții și pentru a fi un element de încredere pentru consumatorii tăi, cât și pentru investitori. În al doilea rând, respectarea nevoilor clienților, în contextul schimbărilor sociale majore este vitală pentru creșterea și păstrarea afacerii.

În epoca muncii de acasă, această provocare este și mai mare, fiind agravată de deconectarea fizică a echipelor. Dacă sistemele și procesele care să permită colaborarea între echipe lipseau încă de când lucram în birou, această lipsă se va simți mult mai accentuat în timp ce angajații tăi lucrează de acasă. Cu toate acestea, nevoia de viteză persistă. Deci, cum pot organizațiile să realizeze o colaborare la distanță productivă?

 

Cum sa lucrezi profesional de la distanță

1. Creează un birou virtual pentru tine și echipa ta.

Un birou virtual este locul în care continuați să colaborați, să gestionați și să urmăriți, proiecte și procese ca și cum echipa ta este chiar lângă tine. Centralizați toate comunicările în contextul fluxurilor de lucru și a proiectelor. Eliminați întâlnirile de sincronizare și lanțurile de e-mail interminabile pentru a permite echipelor de la distanță să rămână productivi. Trasează sarcinile transparent, fiecare să cunoască ce face și când trebuie sâ facă. Comunica activ, și pregătește un plan de comunicare virtuală cu membrii echipei tale. 

Poți folosi diverse instrumente pentru crearea unui birou online, cel folosit de noi este Monday.com, o platformă colaborativă de lucrul la distanță, pe care îl și poți testa gratuit pentru a vedea dacă se aplică nevoilor tale.

 

2. Aliniați cu strategia generală de afaceri, obiectivele echipei

Crearea alinierii este esențială pentru stabilirea unui cadru care să permită colaborarea dintre echipe, atât la birou, cât și la lucru de la distanță. Pentru a realiza acest lucru, liderii de echipă trebuie să împărtășească obiectivele, strategiile și KPI-urile.

Folosește aceste întrebări ca și ghid:

  • Care este rolul fiecărei echipe în îndeplinirea strategiei generale de afaceri?
  • Care sunt obiectivele de bază ale fiecărei echipe și KPI-urile?
  • Există o oportunitate de a lucra împreună la anumite obiective?
  • Cum se pot întreprinde mai bine echipele noastre?
  • Ce procese putem împrumuta?
  • Unde pot fi distribuite resursele?
  • Există echipe care suferă de blocaje și îi poate ajuta o altă echipă?
  • A avut un lider de echipă succes într-o anumită tehnică de management pe care ar putea încerca și alți manageri?

Odată ce liderii echipei devin transparenți cu privire la obiectivele și nevoile lor, devine mult mai ușor să identifice oportunitățile de colaborare.

 

Când toată lumea lucrează de acasă, colaborarea dintre echipe necesită o soluție digitală robustă. Prin echiparea tuturor echipelor din întreaga organizație. Cu o platformă comună de lucru, colaborarea vine în mod natural. Întrucât se integrează cu ecosistemul digital complet al organizației, schimbul de date de la instrumente la care unele echipe nu au de obicei acces este ușor. Crearea de proiecte comune și partajarea actualizărilor de stare este clară și intuitivă, astfel încât toți membrii echipei relevante au claritate în ceea ce privește obiectivele, strategia și progresul.

De asemenea, permite organizației să aibă o metodă de comunicare centralizată. Cu o soluție care servește ca o singură sursă de adevăr, angajații care lucrează de la distanță vor fi pregătiți să lucreze mai îndeaproape și mai repede ca oricând. Poti testa gratuit platforma monday.com

 

4. Accentuează responsabilitatea
Angajații care simt un puternic simț al responsabilității asupra activității lor vor fi mai proactivi și vor fi angajați în proiecte de colaborare. Există multe modalități de a contribui la creșterea responsabilității în cadrul echipelor, cum ar fi prin definirea clară a așteptărilor, furnizarea de actualizări continue asupra progresului. Pentru a încuraja responsabilitatea în timpul proiectelor de colaborare specific, vă recomandăm următoarele:

Creșterea transparenței îndatoririlor individuale. Cu toții ne intensificăm jocul când știm că ceilalți pot vedea. Cu instrumente de colaborare la distanță, cum ar fi un sistem de operare de lucru, sarcinile și statutul fiecărui membru al echipei sunt vizibile tuturor celorlalți participanți. Acest lucru nu numai că mărește claritatea și eficacitatea comunicării, dar încurajează și responsabilitatea.

Monitorizați de rutină KPI-urile. Atunci când fiecare membru al echipei este responsabil pentru raportarea IP-urilor sale în mod regulat, vor obține informațiile necesare pentru îmbunătățirea performanței și vor deveni mai motivați să ridice bară.

Comunicați regulat. Comunicarea regulată între toți cei implicați într-o inițiativă a echipei încrucișate ajută fiecare persoană să își asume responsabilitatea pentru partea sa și să genereze interes față de ceilalți. De asemenea, este esențial pentru menținerea standardizării, rezolvarea rapidă a problemelor și optimizarea proceselor.

 

Soluții tehnice

Printre cele mai utile instrumente de lucru cu angajații în acest moment sunt:

 Monday.com - o platformă colaborativă de planificare și management al activităților. Te ajută să lucrezi cu viteza și să te adaptezi rapid Monday.com permite mebrilor echipei să lucreze într-un mod unic adaptat nevoilor specifice ale fiecărui membru și în acelasi timp să câștige agilitatea de a se adapta la viteza specifică dezvoltării afacerii.

• CAS/ SmartWe - soluții CRM- utile pentru administrarea și managerierea relațiilor cu clienții. Vă oferă asistența tehnică necesară pentru o buna valorificare a oportunitatilor. Transparent, eficient și incredibil de simplu. Vă ajută să captați informațiile de contact indiferent de sursa din care provin: e-mail, documente, cărți de vizită sau pagini web.

• Zoom - un tool mai complex decât Skype, ideal pentru conferințe cu mai mulți utilizatori și prezentări. Numărul de utilizatori s-a dublat la începutul acestui an, odată cu răspândirea Coronavirus.

• Google Drive - sistemul de sharing care conține opțiuni pentru fișiere tip document, tabel sau prezentări, în care poți urmări activitatea tuturor utilizatorilor care contribuie, poți salva versiuni anterioare și folosi toată suita cu întreaga echipa.

• Google Hangouts Meet - ideal și simplu pentru meetinguri online, cu sau fără camera video, în care doua sau mai multe persoane pot trece o invitație în calendarul lor Google, iar apoi sa vorbească, sa scrie și sa partajeze fișiere. 

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane