Essential Leadership Abilities In Coronavirus Era - Andreas Fuhrmann

Essential Leadership Abilities In Coronavirus Era - Andreas Fuhrmann

Această temă nu se adresează numai antreprenorilor, ci oricui se află într-o poziție de conducere și trebuie să acționeze în această perioadă de criză. De obicei, oamenii adoră să fie într-o poziție de conducere atunci când vine vorba de avantaje, faimă și recunoaștere. Dar adevăratul test al conducerii nu vine atunci când lucrurile merg bine. În perioada de criză (cum ar fi criza coronavirusului), capacitatea noastră de conducere este testată până la baza.  Când conducerea noastră este testată în această perioadă de criză a coronavirusului, se poate manifesta dându-ne nopți nedormite, anxietate, griji și frică. Aceste experiențe pot paraliza un întreg  sistem, o organizație, o companie, prin lipsa adaptabilității și puterii de a lua decizii.

 
 

Cuprins

  1. Ce înseamnă să fii un lider eficient  într-un mediu caracterizat printr-o disrupţie virotică gravă?
  2. Atributele asociate cu Leadership în  vremea virusului Corona
  3. Cum să fii un lider agil?
  4. Mindset (mentalitate) adaptat situației actuale
  5. Vezi întreg webinarul
 

Ce înseamnă să fii un lider eficient într-un mediu caracterizat printr-o disrupţie virotică gravă?

Studiile despre conducerea eficientă în era virusului Corona și-au propus să răspundă la o întrebare cheie: ce înseamnă să fii „lider” în contextul unei nevoi de repoziționare comportamentală de anvergură?

Definirea calităților voastre, ca lideri,  este elementul cheie  care vă ajută să înțelegeți ce faceți bine în cadrul companiei, unde a-ți mai putea crește, ce calități ar trebui să îmbunătățiți sau să vă cultivați. Definiți-vă care sunt atributele pe care le aveți, cum le folosiți și cum puteți accesa alte atribute. 

Provocarea atât către lideri cât și către angajași este să își imagineze cum să ar dori ei sa fie un șef adevărat cu calitățile pentru care, ei s-ar implica destul de tare în suportul și ajutorul lui.

Aceste schimbări cu care ne confruntam acum, ne determină să lucrăm mult online, lucru care ne îndepărtează pe noi ca oameni de organizația și mediul de lucru obișnuit, nu ne vedem cu șefii, colegii sau subordonații. Acestă distanțare socială, ridică problema compensării lipsei vizibilității și conacului real între indivizi. Găsește modalități de relaționare cu angajații tăi, nu doar pe direcția de lucru sau trasare de sarcini.

La ce ar trebui să te gândești în această perioadă, când vine vorba de colaborarea și comunicarea cu angajații, sau cu șefii? Este felul în care arată întrebările puse de tine. Cum arătați pin modul în care comunici  că asculți oamenii, că acorzi atenție oamenilor din echipa ta.  Fii atent la modul în care adresezi întrebările, pentru a vedea exact, atenția și implicarea lor în activitate și în direcția și obiectivele companiei. Fii atent  la cât sunt ei, angajații tău, la modul în care poziționează răspunsurile în sensul în care merge organizația sau departamentul, cât de clar se aliniază cu direcția aleasă de companie și cât de mult, subordonații recunosc această aliniere. 

Nivelul de ascultare este foarte important, arata și disponibilitatea voastră ca lideri, de implicare. Arată cât sunteți de atenți la ce se spun angajații, la ce fac și cum ajută organizația.

Care sut atributele unui lider efectiv? 

  • Semerenia (Acceptă feedback)
  • Adaptabilitatea (Acceptă schimbarea)
  • Vizionar (Are sens al direcției)
  • Implicat (Ascultă, interacționează)
 

Atributele asociate cu Leadership în vremea virusului Corona

Pe care dintre aceste atribute comportamentale le recunoașteți în voi?

  • Viziune
  • Curiozitate ( pun întrebări)
  • Gândire critică
  • Convingerea în ceea ce vreți să faceți
  • Curaj
  • Toleranță la ambiguitate
  • Reziliență emoțională
  • Creativitate
  • Flexibilitate

Atributele, valorile, și formele de relaționare pe care le deții,  sunt cele care definesc cultura organizatională pe care o generezi în jurul tău. Calitatea acestei culturi, face o diferență enormă în modul în care îi determini pe angajații tăi să relaționeze, să se implice în activitatea companiei și să se identifice cu direcția companiei. 

Conducerea agilă este o mișcare care însemnă și curaj și viteză. Abilitatea de a crea un mediu potrivit pentru a face față cu succes la mediul înconjurător. Trebuie să avem în vedere cât de agili suntem noi în fața problemelor de adaptare, de organizare și comunicare. Cum facem lista de activități, reperele pe care le urmărim acum, cât este de clar pentru toată lumea, linia temporară pe care vrem să o respectăm și cum arată succesul final.

Conducerea agilă este abilitatea de a crea un mediu potrivit  pentru face cu succes față la constrângerile generate de prezenta criză. Conducerea agilă implică: auto-organizare, colaborare, învățare continuă unii de la alții, feedback. 

Liderul echipei sau companiei nu micro-gestionează oamenii și nu creează libertate totală. Echilibrarea dintre anarhie și structura strictă este crucială în dinamica socială de astăzi.

 

Cum să fii un lider agil?

Un lider agil este cel care, face ca membrii echipei să fie proactivi și să rezolve situațiile neprevăzute înainte ca acestea să devină o problemă; dezvoltă o rezolvare rapidă a problemelor care se ivesc, în urma unui brainstorming eficient; construiește un mediu ”psihologic sigur” în care oamenii se simt încrezători să-și exprime punctele de vedere. 

Agil înseamnă, în esență, un proces rapid de învățare pentru echipă. Procesul de învățare implică munca în echipă în vederea găsirii de noi soluții la problemele reale și presante ale companiei. Există date concrete care atestă faptul că echipele care se pot ocupa de rezolvarea problemelor complexe și se adaptează rapid la schimbări sunt, în fapt, inclusive. Aceste echipe tind să fie formate din diferite tipologii de persoane. Diferențele nu se rezumă doar la vârstă, gen sau etnie, ci și la tipul de personalitate sau modul de gândire. Membrii acestor echipe își combină punctele de vedere și abilitățile, lucrând împreună pentru găsirea unei rezolvări a problemei, astfel încât afacerea să fie cât mai bine pusă în valoare.

Care este focusul unui lider agil?

  • Crearea unui mediu adecvat pentru echipe care se auto-administrează
  • Co-crearea de obiective, în loc să dați instrucțiuni, asigurați-vă că obiectivele sunt clare. Deci echipele știu ce au de realizat și dacă acțiunile lor le apropie mai mult de obiectivul lor.
  • Facilitează asumarea, creați un mediu în care echipele agile pot crește și prospera.
  • Învață mai repede, a fi în formă și a fi pregătit pentru viitor nu înseamnă a fi cel mai bun, ci a învăța mai repede.

Liderul trebuie să prevadă, să proiecteze și să îmbunătățească cultura organizației

  • Oferiți un mediu sigur în care eșecul este acceptat și poziționat ca sursă de învățare.
  • Furnizați toate informațiile necesare pentru a lua decizii adecvate.
  • Susțineți deciziile inițiate de echipă.
 

Mindset (mentalitate) adaptat situației actuale

Un mindset corect, care pornește de la capacitatea liderului  de a înțelege că nu gestionează (doar) procese și proceduri, ci oameni cu emoții, aspirații, nevoi și ambiții. Iar misiunea primordială a unui lider, indiferent pe ce treaptă a scării ierarhice s-ar afla, este aceea de a încuraja și a sprijini dezvoltarea fiecărui individ din cadrul echipei sale. Implementarea acestui mindset înseamnă că primul lucru pe care îl ai de făcut ca lider este să stabilești un canal real de comunicare cu fiecare om din echipă, iar tirbușonul cu care se desfundă acest canal se numește încredere.

Ce definește un mindset corect pentru o perioadă de criză? 

  • Respect
  • Colaborare
  • Cicluri de perfecționare și învățare
  • Mândria de a contribui și asumarea rezultatelor
  • Concentrarea pe furnizarea de valoare adăugată
  • Capacitatea de adaptare la schimbare

 
Vezi inregistrarea webinarului

 

 

Aveți acum acces la webinar pe pagina de youtube Business Day.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane