
Generația Z va depăși în curând Millennials ca fiind cea mai populată generație de pe pământ, peste o treime din populația lumii considerându-se Gen Zers. Pe măsură ce Gen Zers este pe cale să pătrundă pe scena mondială, impactul intrării lor va fi rapid și profund, efectele sale marcând locul de muncă, consumul cu amănuntul, tehnologia, politica și cultura.
Radical diferită de Millennials, această generație are o perspectivă complet unică asupra carierei lor și asupra modului de definire a succesului în viață și în forța de muncă.
Pentru a înțelege mai bine provocările cu care se confruntă această forță de muncă în creștere și impactul acestora asupra angajatorilor și a locului de muncă, am inclus in acest articol evenimentele cheie care au contribuit la modelarea generației Z, pentru a înțelege care sunt comportamentele, atitudinile și preferințele lor individuale dar și ce separă miturile și stereotipurile de realitate.
Ce găsești în acest articol?
- Cine este Generația Z
- Viitorul muncii
- Ce înseamnă acest lucru pentru angajatori?
Cine este Generația Z
Deci… cine este Generația Z? Care sunt comportamentele lor? Și ce fel de impact vor avea asupra locului de muncă, a afacerilor și a economiei?
S-ar putea să credeți că Gen Z a apărut ca un grup pragmatic, avers de risc, non-antreprenorial motivat de securitatea locului de muncă. În schimb, cercetând în profunzime, cercetătorii au identificat o imagine mai nuanțată în timp ce le exploru aspirațiile de carieră, dezvoltarea carierei, stilurile de lucru, valorile de bază, comportamentul și caracterul, educația și poziția față de diversitate.
În timp ce salariul este cel mai important factor în luarea unui loc de muncă, generația Z apreciază salariul mai puțin decât orice altă generație: dacă li se oferă posibilitatea de a accepta un loc de muncă mai bine plătit, dar plictisitor față de locul de muncă, care a fost mai interesant, dar nu plătit la fel de bine, Gen Z a fost împărțit destul de uniform în alegere.
Pentru a câștiga inima generației Z, companiile și angajatorii vor trebui să-și evidențieze eforturile pentru a fi buni cetățeni globali. Iar acțiunile vorbesc mai tare decât cuvintele: companiile trebuie să își demonstreze angajamentul față de un set mai larg de provocări societale, cum ar fi durabilitatea, schimbările climatice și foametea.

GEX X vs GEN Y

Generaţia Z este prima generaţie a nativilor digitali. Membrii acesteia sunt primii care au crescut utilizând social media, tehnologia mobilă şi cu siguranţă primii care au folosit de mici tehnologia video mobilă. Astfel, dacă luăm ca referinţă înfiinţarea YouTube, în 2005, majoritatea celor din generaţiei Z nu ştiu cum arăta lumea fără video mobil. De la o vârstă fragedă au fost obișnuiți să manipuleze obiecte precum smartphone-urile și tabletele. Prin urmare, este o generatie care nu cunoaște bariere de conexiune, și prin urmare, nici măcar limite particulare în orizonturile lor culturale. Vorbim despre o generatie multiculturală, care este tot mai mult în favoarea căsătoriilor intre homosexuali, drepturilor LGTBQ și egalității intre sexe.
Viitorul muncii
Pe măsură ce tragem informații din preferințele și comportamentele celei mai noi generații care intră pe piața muncii, trebuie să ne uităm și la modul în care „munca” se schimbă și evoluează. Noile realități produse de aceste forțe ale schimbării ne prezintă întrebări complexe de luat în considerare, inclusiv etica în jurul colaborării om-mașină, cum să planificăm cariere de 50-60 de ani și cum dezlănțuim organizațiile printr-un continuu de surse de talente.
Viitorul muncii va necesita revenirea figurii Renașterii: o persoană cu multe talente, interese și domenii de cunoaștere. Va necesita o fuziune a patru abilități de lucru cheie:
- Instrumente digitale și abilități tehnologice
- Confort cu analizele și datele
- Abilități de management al afacerii
- Abilități de proiectare și creație
Ce înseamnă acest lucru pentru angajatori?
Se preconizează că Gen Z va avea capacitatea de a cere o personalizare mai mare în modul în care se mișcă de-a lungul carierei lor. Pentru ca organizațiile să atragă și să rețină cele mai bune și mai strălucitoare telente din generație, va necesita o mentalitate diferită.
Pentru a atrage Gen Z, angajatorii trebuie să fie pregătiți să adopte o viteză de evoluție care să se potrivească mediului extern. Aceasta înseamnă dezvoltarea unor programe solide de formare și leadership, cu un accent real și tangibil pe diversitate.
- Dezvoltați profilul unui angajat excelent, stabiliți programe de ucenicie internă sau angajați oameni inteligenți și talentați și apoi asociați-i cu un rol în cadrul organizației.
- Luați în considerare parteneriatul la nivel universitar pentru a adopta talente feminine de top pentru a atrage mai multe femei candidate la roluri tehnologice.
- Creați trasee de carieră în rețea și mai multe formate de lucru.
- Configurați piețe interne pentru a se potrivi proiectelor cu seturile de competențe necesare.
- Profitați de expertiza Gen X, Gen Y și Boomers pentru a ajuta cu mentorul Gen Z și formarea lor în lideri puternici.
- Luați în considerare atractivitatea industriei în care vă aflați și reputația companiei și planificați în consecință.