Care sunt noile tendinte pe piața muncii

Care sunt noile tendinte pe piața muncii

Conform unui studiu realizat de Mckinsey, exploatarea talentelor personale este crucială pentru performanța oricărei personale. Fapt care, în timpul pandemiei a fost demonstrat mai mult ca niciodată. În acest sens practicile de management și dezvoltare a talentelor, în compania ta, ajută organizația să se adapteze la noile moduri de lucru, interne sau externe, impuse de mediul de business concurențial post-COVID-19.

 
 
 

Acum, mai mult ca oricând, s-a evidențiat necesitatea ca organizațiile să își revizuiască practicile privind managementul personalului pentru a-și construi rezistența organizațională și valoarea instituționlă. Angajații sunt imaginea umană a companiei tale, modul în care ei se implică în organizație și calitatea muncii lor depinde de nivelul de satisfacție și mulțumire.

 

Recrutarea oamenilor potriviți

Recrutarea și integrarea în cultura organizațională a celor mai potrivite persoane este un proces de lungă durată. În timpul crizei, modificările mediului de business, si impactul negativ, profund, suferit de anumite industrii, a generat un dezechilibru major în piața muncii. Chiar și cu aceste schimbări și o creștere generală a șomajului, angajarea eficientă va continua să fie importantă - în special pentru abilitățile, rare necesare pentru următoarea normalitate, în domenii precum IT.

 
Studiu

În mai 2020, am Mckinsey a examinat peste 190 de lideri organizaționali, manageri, antreprenori și lideri funcționali din diferite industrii pentru a afla care este perspectiva lor privind alocarea cheltuielilor în lunile următoare. Dintre acești lideri, 67 % spun că anticipează cheltuieli mai puțin pentru angajări permanente în următoarele 12 luni.

Este adevărat că, o parte din această scădere este legată de o reducere a cererii de forță de muncă întrucât organizațiile și-au regândit în această perioadă procesele de angajare. De exemplu, având în vedere, succesul inregistrat în procesele de angajarea de la distanță, realizate în timpul crizei COVID-19, preconizează o nouă practică. Starea de izolare, a accentuat o tendință preexistentă: companii precum Goldman Sachs foloseau încă dinainte de pandemie interviuri la distanță. Este de așteptat ca această tendință să continue în era postpandemică.

 

Organizațiile au conștientizat în această perioadă, un lucru care era evident de cațiva ani buni. Succesul lor depinde de modul în care sunt capabile să atragă, să dezvolte și să păstreze talentele potrivite pentru organizație care să le permită să aibă succes într-un mediul de afaceri competitiv și dinamic.

Nivelul de angajament al angajaților se referă la modul în care un angajat este angrenat și implicat emoțional și intelectual cu un grup organizațional. Un angajat implicat este întotdeauna pe deplin participativ și entuziast cu privire la responsabilitățile de serviciu atribuite, invață, se dezvoltă și se implică în realizarea obiectivelor companiei.

Atunci când oamenii talentați se simt importanți, contribuțiile lor vor face diferența în atingerea obiectivelor și indeplinerea misiunii organizaționale. Acest lucru le permite să se simtă recunoscuți, apreciați, motivați și aliniați la obiectivele și obiectivele organizației.

 

Ce poți să faci pentru a activa talentele în companie și a crește motivația?

Organizațiile au conștientizat în această perioadă, un lucru care era evident de câțiva ani buni. Succesul lor depinde de modul în care sunt capabile să atragă, să dezvolte și să păstreze talentele potrivite pentru organizație care să le permită să aibă succes într-un mediu de afaceri competitiv și dinamic.

Nivelul de angajament al angajaților se referă la modul în care un angajat este angrenat și implicat emoțional și intelectual cu un grup organizațional. Un angajat implicat este întotdeauna pe deplin participativ și entuziast cu privire la responsabilitățile de serviciu atribuite, învață, se dezvoltă și se implică în realizarea obiectivelor companiei.

Atunci când oamenii talentați se simt importanți, contribuțiile lor vor face diferența în atingerea obiectivelor și îndeplinirea misiunii organizaționale. Acest lucru le permite să se simtă recunoscuți, apreciați, motivați și aliniați la obiectivele și obiectivele organizației.

1. Gestionarea satisfacției performanței

Majoritatea liderilor de afaceri nu cred că sistemul lor de gestionare a performanței identifică cu exactitate performanțele de top, iar majoritatea angajaților nu consideră că procesul de gestionare a performanței reflectă cu exactitate contribuțiile lor. Criza actuală a afectat în mod dramatic obiectivele și planurile de performanță. Implementare, aproape peste noapte a lucrului de la distanță, a determinat angajații să depindă și mai mult de sistemul în care performanțele lor sunt recunoscute și munca lor este valorificată.

Ce poți face pentru a te asigura că gestionezi corect recunoașterea performanțelor angajaților tăi?

  • Conectează în mod transparent obiectivele angajaților cu prioritățile de afaceri și menține un element puternic de flexibilitate. Managerii ar trebui să aibă conversații regulate cu angajații lor pentru a stabili prioritățile comune, mai ales într-un mediu dinamic și în continuă schimbare.
  • Investește în abilitățile de coaching managerial. Coach-ingul este inima unui sistem de gestionare corect al performanței. El este și mai critic atunci când angajații tăi lucrează în mare parte de la distanță.
  • Păstrați recunoașterile mari pentru cei mai angajații cu un grad înalt de performanță - dar sărbătoriți și micile performanțe, succese și realizări. Nu fi indiferent la munca angajaților tău, acest lucru îi va demotiva complet.
 

2. Adaptarea experienței angajaților

Experiența și conectivitatea angajaților au preluat sensuri cu totul noi, întrucât politicile extinse de lucru remote au împins organizațiile și managerii să se raporteze la confortul angajaților, la liniștea și împlinirea lor, dar și la adaptarea angajaților la lucru de acasă. În termeni clari, activitățile de intreprins pentru job și responsabilitățile angajaților tăi, nu trebuie să fi o altă sursă de anxietate sau incertitudine.

 

3. Învățarea și creșterea constantă

3. Învățarea și creșterea constantă

Organizațiile se confruntă cu o dilemă majoră. Este evident că adaptarea la noul mediu de business, atât a organizației în sine cât și a angajaților, necesită o învățare continuă, instructaj și noi abilități. Cu toate acestea, alocarea fondurilor pentru programe de training nu se numără printre prioritățile multor companii. După cum vedem și în studiu de mai sus doar 29% din organizații vor aloca mai multe fonduri pentru învățare și dezvoltare în următoarele 12 luni și că 38% intenționează să investească mai puțin. Este de menționat că trebuie luat în considerare switch-ul existent în acest moment pe piața muncii între abilitățile necesare. Dobândirea de noi abilități în acest context este esențială, întrucât posturile se schimbă, și cerințele din partea angajatorilor sunt altele.

 

Dacă vrei să aprofundezi acest subiect, și să dezvolți tehnici aplicabile de enagagement al angajaților, înscrie-te pentru masterclass-ul susținut de Sorin Faru, în data de 15 septembrie. Prin acest masterclass vei descoperi care sunt modalitățile prin care poți crește nivelul de engagement al angajaților tăi astfel încât să crești productivitatea și performanța!

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane