Industria curieratului - ce ne rezervă viitorul

Industria curieratului - ce ne rezervă viitorul

Industria curieratului este în permanentă schimbare, mai ales în ultimii ani, odată cu dezvoltarea tehnologiei. Care sunt trendurile, ce urmează în piața europeană și cea românească în acest domeniu? Iată câteva răspunsuri.

Realitatea prezentului arată că politicile de dezvoltare ale companiilor de curierat sunt dictate de consumatori conectați, care folosesc mult digitalul și își doresc prețuri mai mici și experiență de cumpărare/primire a coletului fără probleme.

Industria de curierat, în creștere

Un studiu Accenture publicat în 2018 a arătat că mediul digital va influența decisiv livrările către consumatorii finali și că industria de curierat va crește la nivel Mondial cu peste 9% anual, în detrimentul serviciilor poștale, care se vor confrunta cu scăderi ale volumelor și, implicit, ale încasărilor. În Asia și America de Nord livrările B2C vor depăși cele B2B, iar în Europa de Vest veniturile din livrări B2C vor depăși de aproape două ori veniturile din B2B. Această creștere este întâmpinată deja de companiile de curierat prin modernizări și pregătiri ale propriilor rețele.

Studiul notează că rata de penetrare a internetului, folosirea intensivă a telefoanelor inteligente, precum și creșterea spectaculoasă a ecommerce-ului (care la nivelul anului curent înseamnă 27% din comerțul mondial) vor determina schimbări în experiența clienților finali ai serviciilor de curierat. Peste trei sferturi dintre companiile de retail intenționează să își crească investițiile în domeniul livrărilor în următorii doi ani iar majoritatea magazinelor online caută noi soluții pentru a le oferi clienților o experiență de cumpărare cât mai plăcută prin oferirea mai multor opțiuni de livrare.

Ce mijloace de livrare ne așteaptă în viitor

Studiul mai punctează și faptul că viitorul ne rezervă și mijloace futuriste de livrare, precum dronele sau alte device-uri, care sunt folosite acum de giganți din domeniul comerțului electronic. Soluțiile de livrare în mediul urban vor fi nevoie să se transforme și ele, ca o adaptare la mediul urban aglomerat: vor apărea livrări în miez de noapte, livrări la adresă dinamică (locul unde se află clientul, diferit de adresa fixă comunicată de acesta) etc.

Aceste trenduri au fost amintite de reprezentanții companiilor de curierat și în cadrul GPeC de la sfârșitul lunii mai 2018, atunci când s-a punctat faptul că marile companii de curierat din România își modernizează propria infratructură pentru a putea fi viabili în lupta pentru a le oferi clienților servicii de calitate. În plus, companii precum Fan Courier vin cu idei adaptate mediului local: tricicleta de livrare pentru zone în care nu poate intra mașina – de exemplu, Centrul Vechi sau eBOX, o optiune de livrare a produselor comandate online, care permite clienților să preia integral controlul livrărilor și să le ridice de la lockere cu acces permanent.

Potrivit Fan Courier, se estimează că până în 2022 va crește numărul locker-elor în majoritatea țărilor europene. De asemenea, livrarea în aceeași zi se va transforma din serviciu de lux sau premium în serviciu curent, pentru că retailerii online vor fi dispuși să o susțină, pentru a pozitiva și a adăuga valoare experiențelor clienților finali cu brandurile lor. Motivul principal ar fi acela că în 2020, peste 70% din cheltuielile făcute în magazinele online vor veni din partea celor din generația millennials, cei care au crescut cu device-uri din ce în ce mai performante, cu oferte online din ce în ce mai atractive și mai complexe.

Vezi mai multe articole din categoria: