Hubul – muncă sau leisure?

Hubul – muncă sau leisure?

Timp. Povești. Idei. Experiențe. Relaxare. Nu-i așa că toate te duc cu gândul la vacanță? Nu trebuie să parcurgi sute sau mii de kilometri ca să le capeți, să le simți sau să le asculți. Ei bine, află că toate sunt chiar lângă tine, căci s-au mutat în huburi.

Spațiile de co-working nu sunt doar despre afaceri, muncă, parteneri, colegi sau colaborări. Sunt despre tine, despre ceea ce te interesează și pasionează, despre ceea ce vrei să descoperi. Sunt acele livinguri încăpătoare în care se bea cafea bună, se schimbă și se descoperă idei, se fac planuri, se spun povești și se învață lucruri noi. Sunt mereu deschise, gata să primească oameni.

Iată câteva evenimente pe care le poți organiza sau la care poți participa într-un astfel spațiu:

1. Conferințe, ateliere sau workshopuri pe cele mai diverse teme, de la noutățile din domeniul IT și până la ... astrologie. Spațiul primitor, dotat cu toate cele necesare, va fi locul perfect în care să-ți expui ideile, să vorbiți despre tendințele într-un domeniul sau altul și să disecați teoriile existente. Ca participant îți vei îmbogăți cunoștințele, vei face schimb de păreri și experiență cu ceilalți participanți și vei stabili noi contacte. O multitudine de oportunități sunt la îndemâna ta!

2. Întâlnirile sunt întotdeauna un bun prilej de socializare într-un mediu informal. Chiar dacă faci parte dintr-un club de lectură sau dintr-o organizație profesională, garantat vei avea parte de o experiență cel puțin plăcută. Spațiile largi, bine organizate și compartimentate, cafeaua, gustările și atmosfera contribuie din plin la starea bună pe care o capeți aici.

3. Acțiunile de foundraising urmăresc strângerea de fonduri pentru derularea unor proiecte diverse și, de aceea, au nevoie de cât mai mulți participanți pentru a-și atinge obiectivul. Spațiile generoase, bine amplasate și atrăgătoare constituie, cu siguranță, o alegere numai bună  pentru organizarea unui astfel de eveniment.

4. Prezentările de produse și servicii  strâng în ultima vreme mulți oameni dornici să vadă, să încerce și să afle cât mai multe despre bunurile pe care vor să le cumpere. De aceea, spațiul trebuie să fie încăpător, bine organizat astfel încât prezentarea să se poată face în condiții optime.

5. Lansările, fie că e vorba de cărți, produse electronice sau sucuri naturale, trebuie să fie evenimente grandioase, extrem de bine plănuite, căci de asta depinde debutul lor pe piață. Pe lângă promovare și celelalte detalii organizatorice, alegerea spațiului este unul dintre detaliile esențiale, deoarece o locație bună asigură un flux mare de persoane, iar aranjarea sa trebuie să permită mișcarea pentru împărțirea mostrelor sau a autografelor.

6. Expozițiile de fotografie sau de produse handmade pot avea un real succes într-un astfel de spațiu. Vizitatorii vor putea admira lucrările expuse, vor putea cere informații în legătură cu acestea și vor putea discuta pe marginea lor.

Hubul în lume

În România, spațiile de co-working sunt relativ la început de drum, dar interesul publicului pentru ele este într-o creștere permanentă. Nu-i de mirare, fiindcă oferă nenumărate oportunități și conexiuni. Străinii au gustat înaintea noastră din plăcerile oferite de huburi și îmbină armonios munca, socializarea, distracția, vinul și dansul. Ți se pare straniu?

Lunchbeat este evenimentul organizat inițial de suedezul Daniel Odelstad, dar care a prins contur în 55 de țări. Ce l-a făcut să fie atât de popular? Faptul că îmbină prânzul de afaceri cu dansul. Și nu orice dans, ci rave. Participi pentru prima dată? Trebuie musai să dansezi! Lunchbeat întruchipează jocul, participarea și creativitatea, leagă prietenii și alimentează distracția. 

DrinkEntrepreneurs a fost organizat inițial în Thailanda, dar s-a răspândit cu repeziciune în peste 24 de orașe. O dată pe lună, antreprenorii, că-s și ei oameni, lasă deoparte ținutele de business, formalismul și discursurile, se relaxează cu unul, două sau mai multe pahare de vin și sărbătoresc. Ce? Nici nu mai contează. Poate faptul că s-au adunat într-un loc cu mâncare, băutură și oameni simpatici.


 

Ne sărbătorim reușitele, cu fast, de fiecare dată. Dar eșecurile? De multe ori alegem să nu vorbim despre ele fie că ne simțim rușinați, fie că vrem să le lăsăm undeva în urmă. Arhitectul mexican Carlos Zimbron, a considerat că trebuie să acordăm aceeași atenție și insuccesului și a organizat într-un unui hub local Fuckup Nights, un eveniment care adună laolaltă oameni dornici să împărtășească poveștile propriilor eșecuri. Evenimentul nu e numai terapeutic, ci și amuzant, așa că nu-i de mirare că adună o grămadă de participanți.

Un studiu recent al platformei Eventbrite confirmă că tot mai mulți oameni preferă să investească bani în lucruri care le pot aduce experiențe pozitive, decât în lucruri materiale, palpabile. Astfel, 69% apreciază că se simt mai conectați cu alți oameni, cu comunitatea și cu lumea în urma participării la evenimente. Așadar, nici măcar nu e un secret faptul că ne plac reuniunile și petrecerile. Suntem ființe sociale și vrem să ne integrăm în grupuri, să împărtășim idei, să cunoaștem oameni și lucruri noi. Comunitățile se creează oriunde. Cu atât mai mult într-un spațiu de lucru care îți oferă șansa să fii liber, deschis și creativ.

Vezi mai multe articole din categoria: Idei si Oportunitati de Afaceri