Felicia Tulai, fosta corporatistă care face uleiuri prin presare la rece

Felicia Tulai, fosta corporatistă care face uleiuri prin presare la rece

De la multinațională la o afacere de familie care a primit statutul de furnizor al Casei Regale a României nu este decât un pas, curaj și multă muncă. Așa ar putea fi descrisă în doar o frază povestea Feliciei Tulai, cea care conduce acum Luna Solai, firma clujeană care pune uleiuri obținute prin presare la rece pe masa Familiei Regale, dar și a românilor care iubesc produsele naturale românești.

Felicia Tulai a decis în plină criză financiară că locul ei nu mai este într-un birou de corporație, ci acasă, la Luna, acolo unde se face cel mai bun ulei presat la rece. Părinții ei făceau deja de peste 10 ani acest ulei, care era apreciat de toată lumea pentru gust și aromă. Tatăl ei a început să facă acest ulei în 1998, când, după ce a văzut cum este rafinat uleiul de floarea soarelui, a jurat că nimeni din familia lui nu va mai pune gura pe uleiul din comerț. Uleiul pe care îl obținea acasă prin presare la rece se decanta în timp și avea o cu totul altă consistență, aromă și alt gust.

Scopul Feliciei a fost unul foarte clar: ”Obiectivul meu era de a crea un brand din munca părinților mei. Atunci am înțeles că toată experiența acumulată până atunci în domeniile în care am lucrat au avut rolul de a mă pregăti pentru ceea ce urma să fac: să dau valoare adăugată produsului local prin transformarea lui într-un ulei pur ce îmbina gust și sănătate, într-o formă modernă, dar bazată pe experiență și tradiție în procesarea la rece a semințelor românești”.

Iar experiența de multinațională, cu rigorile și regulile ei, au ajutat-o să pună la punct un plan de acțiune clar iar oamenii din jur i-au validat ideile: ”Mă bazam pe un produs de calitate, constanță și implicare, dar și pe rigorile procedurale, modul de organizare pe care mi le-am însușit în compania multinațională. Toate astea s-au pliat pe dorința mea de a face ca visul părinților să devină realitate: munca lor să fie dusă mai departe. A contat enorm faptul că am întâlnit oameni minunați care au văzut potențialul brandului nostru, care ne-au încurajat și care a facut ca evoluția să fie mai ușoară. Nu am investit în marketing, dar am investit în calitatea produsului (incluzând ambalaj și etichetă), am creat identitatea și logoul (păstrând povestea produsului)”.

Din 2011, de când a apărut și compania care vinde uleiurile Luna Solai, dezvoltarea a fost una permanentă:

  • În 2012 a fost lansat brandul Luna Solai și website-ul, iar firma a participat la târguri naționale și la primul târg international. În același an au fost lansate uleiurile de dovleac și de in și a venit și prima certificare: ISO22000.
  • În 2013 au fost lansate uleiul de nucă și cel de rapiță și compania a participat la târgul de la Londra.
  • Anul 2014 a fost probabil cel mai important an din dezvoltarea brandului Luna Solai: Juriul Institutul de Calitate și Gust de la Bruxelles Bruxelles, cel mai cunoscut de acest fel din Europa a recunoscut uleiul de floarea soarelui Luna Solai ca un ulei de calitate superioară și l-a evaluat cu o stea de aur iar spre finalul anului compania a devenit Furnizor al Casei Regale a României.
  • 2015 a fost de asemenea un an plin cu evenimente importante pentru evoluția brandului: Juriul ITQI Bruxelles a recunoscut uleiul de dovleac Luna Solai ca un ulei de calitate superioară și l-a evaluat cu două stele de aur. La jumătatea anului a început construcția noii unități de producție de la Luncani iar la finalul anului compania a făcut primul export în afara comunității europene.

Calitatea uleiurilor de la Luna a fost recunoscută și în 2016 și 2017: juriul ITQI Bruxelles  (www.itqi.com) a evaluat uleiul de nucă și uleiul de rapiță Luna Solai cu două stele de aur iar uleiul de floarea soarelui a reușit să obțină trei stele de aur, maximul pentru această categorie. În 2016 compania a obținut certificare BIO pentru procesare, în toamnă reușind să înceapă activitatea în noua unitate de la Luncani.

Între timp, numărul participărilor la târguri a crescut, iar reprezentanții unor companii din Coreea de Sud și Japonia s-au arătat încântați de produsele de la Luna, dorindu-și pornirea unei colaborări în zona produselor alimentare organice.  

Numărul de angajați a ajuns la șapte, iar cifra de afaceri a depășit 1.162.000 lei. Familia continua să muncească împreună în fabrică: tatăl ajută în stabilirea strategiei, mama este implicată în activitățile de fabricare a uleiului, iar Felicia gândește și implementează noile planuri pentru dezvoltarea companiei.

Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat