Ultima nevoie a clientului: oferă-i o experiență!

Ultima nevoie a clientului: oferă-i o experiență!

Am auzit în discuțiile antreprenorilor acest îndemn: "găsește nevoia pe care o vei satisface clienților și vei porni pe calea succesului." Sunt convins că ai auzit și tu de foarte multe ori același lucru, că trebuie să îți fie clar ce nevoie acoperi pentru clienți. "Găsește nevoia clientului, vino cu o soluție bună și afacere nu are cum să nu crească." Sună foarte cunoscut, nu?

Îți spun cinstit, eu nu cred că este suficient, ba chiar poate fi confuz acest sfat pentru cineva care se zbate să se pună pe picioare cu afacerea. Indiferent de domeniu, să faci pașii de business după manual și să acoperi bine o nevoie a unui segment de pe piață este doar o fațetă ceea ce reprezintă cu adevărat această adevărată odisee care este viața unui antreprenor. Și știi de ce nu este suficient? Pentru că, dacă stai să te gândești bine, ai să găsești singur mai multe exemple de mărfuri sau servicii care nu sunt expresia unei nevoi reale. Gândește-te la o revistă glossy, la vreun iaurt anume sau chiar la o aplicație de pe telefon pe care o folosești câteodată (pe altele nu le folosești niciodată, așa-i?). Mai gândește-te la tot ce înseamnă creație, filme, tablouri, romane. Sunt acestea soluții cu adevărat la niște nevoi reale? Nu spun neapărat că nu, dar mi se pare discutabil.

Acestea sunt motivele pentru care sfaturile care îți spun că identificarea unei soluții pentru o nevoie din piață nu îți vor fi suficiente. Ai nevoie de ceva mai mult. Ai nevoie să înțelegi cum creezi o experiență. De ce îți trebuie așa ceva? Am să apelez tot la exemple pentru a mă explica. Gândiți-vă că cineva cunoaște foarte bine piața de bere și vrea să scoată un produs nou. Cred că sunteți de acord cu mine și veți considera că ar fi foarte ciudat pentru acel antreprenor să presupună că va satisface vreo nevoie în condițiile în care în lume sunt peste 5.000 de feluri de bere și orice consumator poate găsi și la tonetele de pe stradă câteva sortimente. Dacă a existat vreodată nevoia de bere, pentru oricine este clar că s-a găsit din antichitate soluția care a rezolvat problema. Acum este vorba despre altceva în acest domeniu (dar poate fi foarte valabil și pentru domeniul tău!), despre gusturi diferite, despre crearea unei mode, despre cum să te diferențiezi, despre nișe, despre piețe, despre oferirea unor experiențe.

Dacă vrei să știi cum poți oferi clienților nu doar o soluție la o nevoie specifică, nu doar un produs diferit față de cele concurente de pe piață, dacă vrei să ajungi să scalezi, atunci ai nevoie de ceea ce foarte mulți clienți cer astăzi: o experiență nouă, ceva care să-i uimească și, în timp ce ochii le strălucesc, să povestească prietenilor.

Cum oferi experiențe noi și plăcute clienților – despre asta vom discuta în cadrul Workshopului "Excelență în experiența oferită clienților” de la Cluj Business Days 2019, unde te invit să participi. Pregătește și câteva întrebări: speakerii noștri vor veni cu informații valoroase, cu studii de caz și situatii concrete din experiența lor și vor raspunde întrebărilor tale.

Vino și tu la Conferințele și Workshop-urile de la Cluj Business Days 2019! Pentru a te înscrie, este necesar să achiziționezi un tichet Professional Development, care îți va permite accesul și la conferințele de la Cluj Business Days 2019, precum și la alte workshopuri, dacă vor fi de interes pentru tine. În plus, vei primi informații care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, acces la prezentările și recomandările oferite de aceștia și sfaturi de la peste 100 de experți în diferite domenii - antreprenoriat, management, leadership, oameni de business care au reușit cu afacerile lor. 

Vezi mai multe articole din categoria: Evenimente