Tot ce trebuie să știi despre Content Marketing | #CJBD2019

Tot ce trebuie să știi despre Content Marketing | #CJBD2019

Reclama cu mesaj direct a început să fie percepută ca fiind intruzivă sau chiar agresivă în multe situații, așa că dezvoltarea Content Marketing a devenit o soluție poate chiar mai rafinată și mai utilă. Cum construim un conținut bogat care să atragă clienții și să consolideze brandul firmei tale – asta a fost întrebarea de la care au pornit discuțiile în workshopul Content Marketing din cadrul Cluj Business Days.

Cristian China-Birta, antreprenor online, fondator Kooperatova 2.0, a explicat că în online conținutul este un răspuns la o concurență în creștere. Cifrele arată care sunt trendurile canalelor social media în România, dar mereu provocarea lu Cristian a revenit: cine este concurența ta în social media, pentru că este greșit să fii Banca Transilvania și să crezi că pe facebook concurența ta este Reiffaisen Bank. Nu, concurența ta va fi mereu orice fel de conținut care atrage mai mulți utilizatori, de la audiența meciului Steaua-Dinamo, la mesaje de tipul „mi-a căzut netul”. Concurența voastră în social media este:

  • Celelalte conținuturi. Puse de alții. De cei mai mulți dintre ei nici nu aveți habar;
  • Așteptările oamenilor. Normalul este noul normal;
  • Și ce face concurența, dar mai lejer, așa, de vară.

Roxana Grămadă, copywriter de conversie, founder Becoming Words/Cuvinte Potrivite, a vorbit despre esența în comunicare și regulile care sunt de urmat în acest caz pentru că nu există conținut bun care să fie comunicat cu stângăcie. Trebuie să respectăm mereu trei reguli, a explicat Roxana:

  • Să ai ceva de spus;
  • Să spui bine ce ai de spus – „Spune-o bine!”;
  • „Spune-o cui trebuie!”.

Comunicarea înseamnă întotdeauna, în ordinea asta, conștientizare și sofisticare (niciodată în ordine inversă). Găsește mesajul în timp ce fugi de clișeele pe care le găsești peste tot precum „suntem primii pe piață care ...”, „orientați spre client”, „echipă dinamică”, „să fim partenerii afacerii tale” etc. După ce ai găsit mesajul, amplifică-l!

Elena Badea, managing director, Valoria Business Solutions, a pornit de la întrebarea „ce poate fi așa de complicat cu content marketingul?”. Ea a spus că întotdeauna conținutul generează încredere și oamenii de marketing au știut tot timpul acest lucru, iar încrederea este testul pe care fiecare business îl are de trecut în fața clienților săi. După unele măsurători, content marketingul costă cu 62% mai puțin și poate genera de 3 ori mai multe leaduri decât marketingul tradițional. Iar content marketingul aduce rezultate atunci când facem conținut care să învețe, să inspire și să motiveze. Elena Badea a prezentat care sunt cei șase pași pentru o strategie coerentă în marketing:

  1. Stabilirea obiectivelor;
  2. Care sunt diferențiatorii, cu ce ne facem remarcați?
  3. Care sunt indicatorii tăi? Trebuie să îi stabilești în funcție de obiective;
  4. Care sunt audiențele? Conținutul este dictat și de audiențele sau publicurile țintă pe care ni le alegem;
  5. Pregătirea conținutului. Faceți tot ce puteți ca să aflați ce tip de conținut apreciază cei cărora vreți să vă adresați.
  6. Amplificarea conținutului. După ce ai creat conținutul, ai nevoie să îl faci vizibil – conținutul este scânteia, iar social media este benzina.

Tedy Necula, director/producer, Inspirational Filmmaking, a îndemnat participanții să utilizeze campanii video inspiraționale explicând ce face un video să fie inspirațional.

  • O poveste cu esență umană în care personajele își depășesc o vulnerabilitate importantă la care toți ne raportăm.
  • Personaje din viață sau chiar reale;
  • Cinematic – arată și sună ca un film;
  • Produce emoție la greu și „lecții de viață”.

Dacă pleci la drum cu întrebarea „Care este esența umană din brandul tău?” în cap, atunci ai mari șanse ca filmul la care lucrezi să ajungă să fie inspirațional.

Toți speakerii au fost de acord că o campanie de content marketing trebuie să creeze notorietate, apoi să formeze sentimente de familiaritate și apoi să ajungă la favorabilitate, clienții să privească favorabil brandul și produsele sale.

Vezi mai multe articole din categoria: Evenimente