Cum să ții pasul cu clienții sofisticați

Cum să ții pasul cu clienții sofisticați

Într-o afacere la început, prima grijă a ta ca antreprenor sau manager este să găsești clientul și să vinzi. A doua este să identifici următorii clienți și să vinzi. A treia și următoarele griji depind de planurile și ideile pe care le ai pentru firma ta. Cert este că fără primele două nu înaintezi.

Să rămânem cu prima grijă: vânzarea. Marketingul clasic este o soluție costisitoare și s-ar putea să îți macini nervii și banii cu el. Dacă îți îndrepți atenția spre digital, vei observa că aici cumpărătorii sunt din ce în ce mai sofisticați. Și nu e tocmai ușor să ajungi la ei.

Cum găsești calea? Specialiștii cu experiență în marketingul digital îți spun că la clienți sofisticați se ajunge, de asemenea, cu instrumente din ce în ce mai sofisticate. Toate discuțiile se învârt în jurul unor nișe înguste și al unor targetări precise.

Afli despre toate acestea și vine momentul în care trebuie să decizi: apelezi sau nu la marketingul digital.

Știi deja că sunt argumente suficiente pentru succesul pe care îl aduce digital sales: oamenii s-au mutat deja, în spectaculos de mare măsură, în online. Iar migrația continuă: numărul de utilizatori de internet, cumpărători on line, utilizatori smart & digital crește constant. E o realitate care se vede în schimbări de comportamente de consum, de business, ba chiar și de viață și care presupune dezvoltarea rapidă și complexă a tehnologiilor asociate.

Decizia corectă este că vrei să joci pe această piață. Pentru asta ai nevoie să știi care sunt regulile, cine este arbitru și cum să abordezi tot meciul. De la un specialist bun afli repede că în digital trebuie să oferi valoare clientului, multă valoare. Iar dacă este vorba despre B2B, înmulțește cu zece valoarea produselor tale, a comunicării și a serviciilor.

După ce faci asta, specialistul îți va spune că pasul următor este să realizezi că trebuie să te resetezi mental (mental shift) și că, din vânzător, trebuie să devii un priceput la rezolvat probleme. Pentru că aici trebuie să căscăm ochii toți cei care vindem ceva: oamenii nu caută o marfă pe care să o cumpere, ci oamenii au câte o problemă care trebuie rezolvată. Identifică problema pe care o poți rezolva tu și, din acel moment, businessul tău pornește deja în direcția bună. Cunoaște mediul clientului tău cât mai bine și vei fi cu mult în fața concurenței.

Totul sună foarte teoretic acum, sunt de acord. Dar știi de asemenea că businessul este un learning by doing în cea mai mare parte, chiar și când ești în culmea succesului. Așa că trebuie să întâlnești niște experți de la care să pricepi the big picture cu digital marketing, să descoperi căile bătătorite de alții și să eviți rătăcirile inutile. Să vezi ce sfat ai putea primi de la oamenii care chiar știu despre ce e vorba în domeniul ăsta în România. Dacă apelezi pe rând la ei, ori nu au timp, ori te costă prea mult. Îți dau un pont: cel mai ușor ar fi să îi întâlnești pe toți într-o sală.

Vino la Workshop-ul de Marketing&Sales dedicat Marketingului Digital de la Business Focus Iași 2019 dedicat și învață de la experți cu peste 15 ani de experiență în domeniu: Raluca Radu, Doina Vîlceanu, Cristian China-Birta, Alex Cernătescu, Iulian Ghișoiu, Adrian Mironescu.

Vezi mai multe articole din categoria: Evenimente