Espressoarele la birou, o idee de business de nișă

Espressoarele la birou, o idee de business de nișă

Diminețile la birou încep cu o cafea (sau de ce nu, mai multe). De cele mai multe ori oferirea de cafea la birou devine un plus pentru companii pentru că aduc fericire pentru angajații care nu mai au nevoie astfel să își cumpere cafeaua din oraș. La asta s-au gândit și cei care au înființat Expresorul.ro, o companie care închiriază espressoare firmelor care vor să le ofere angajaților cafea la birou.  

Ideea de a înființa o firmă care să ofere espressoare a apărut în 2011, după ce proprietarii Expresorul.ro au observat că prin cele mai multe birouri din București, angajații fie nu beneficiază de cafea, fie beau acele prafuri din automate sau o cafea preparată la filtru, fără cremă și consistență. Așa că s-au gândit să vină în întâmpinarea companiilor care vor să le ofere angajaților un astfel de avantaj la birou, ajutându-i astfel  în procesul de retenție. 

"Am început prin 2012. Pe vremea aceea, oferta noastră includea două modele de espressoare (unul de clasă mică și unul de clasă mare) și 7 sortimente de cafea. Primii clienți au fost din rândul prietenilor și cunoscuților. Am creat în același timp și un site. Am început să citim despre SEO și despre cum sa-l promovăm. Totodată, am alocat foarte mult timp echipamentelor, astfel încât să înțelegem ce probleme am putea întâmpina și cum le-am putea rezolva. Încet, am început să creștem numărul de clienți. Am ținut cont de sugestiile și feedback-ul primit de la aceștia. Am crescut numărul de sortimente de cafea din ofertă și am introdus noi modele de espressoare, pentru a mulțumi și cei mai exigenți clienți”, declară Ștefan Constantin, Co-fondator Expresorul.ro.

Companiile de IT, cele mai atente cu angajații lor 

Treptat, portofoliul de clienți s-a extins, de la firme mici, cu câțiva angajați la companii mari și multinaționale, instituții cu câteva sute de angajați, repartizați pe mai multe etaje sau în mai multe clădiri. Principalele domenii de activitate ale companiilor care au ales să ofere cafea la espressor angajaților sunt : companii IT, consultanță, marketing și publicitate, transporturi, arhitectură, servicii medicale, construcții și echipamente industriale, cabinete notariale, case de avocatură, agenții de turism, institutii financiare bancare și nebancare etc.

Care sunt provocările pentru o companie de nișă din zona de cafea

Într-o piață în care în nișa celor care oferă cafea la birou este destul de redusă, una din problemele întâmpinate a fost legată de faptul că unii potențiali clienți erau sceptici cu privirea la calitatea serviciilor, după experiențe neplăcute pe care le avuseseră anterior. 
Care a fost soluția? 

”Am introdus în oferta noastră un paragraf prin care garantăm serviciile noastre. Astfel, dacă în primele două luni, clientul constata că nu am respectat ce am promis că vom face (promptitudine, calitatea echipamentelor, gradul de râșnire optim pentru o cafea perfectă etc), pot renunța la colaborare, fără a achita absolut nimic, nici măcar contravalorea cafelei consumate. Aceasta este garanția noastră", a punctat Ștefan Constantin, Co-fondator Expresorul.ro.

Echipamentele și client service-ul fac diferența

Într-o nișă precum cea a echipamentelor de cafea, calitatea acestora și service-ul oferit sunt diferențiatori față de concurență, după cum punctează Ștefan Constantin. 

Noi suntem setați să oferim clienților noștri servicii impecabile. Servicii impecabile înseamnă că suntem întotdeauna prompți, echipamentele și espressoarele livrându-le de cele mai multe ori în ziua în care ne-au fost solicitate; oferim suport telefonic 24/7; echipamentele noastre sunt ireproșabile din punct de vedere tehnic și estetic; toate au display pentru o experiență cât mai placută clientului, sunt reglate întotdeauna în funcție de sortimentul ales de client și funcționează doar cu cafea boabe și lapte natural; nu în ultimul rând, oferim mentenanță lunară, atunci când espressorul este igienizat, curățat și lubrifiat. Pe lângă servicii, ne diferențiază diversitatea. Avem peste 20 de sortimente de cafea și 10 modele de espressoare, astfel încât să putem oferi soluția potrivită oricărei companii.

 

Vezi mai multe articole din categoria: Companii Antreprenori