La ce sa ne așteptăm în industria HORECA

La ce sa ne așteptăm în industria HORECA

Dubla criză provocată de coronavirus a făcut ravagii în economie. Coronavirusul a adus companiile în fața unor ”valuri puternice”, obligându-le să ia decizii rapide, care să le salveze de faliment. Cu toate acestea, pandemia s-a dovedit a fi un profesor bun în ceea ce înseamnă teoria riscului și aprofundarea digitalizării pentru menținerea afacerilor pe linia de plutire. Restaurantele, una dintre cele mai afectate ramuri ale HoReCa, încă suferă în urma restricțiilor impuse de Starea de Urgență, urmată de Starea de Alertă. Cum au rezistat acestea și ce așteptări au pentru finalul acestui an, aflăm din rândurile de mai jos.

 
 
 

Președintele Klaus Iohannis a anunțat recent intenția prelungirii stării de alertă în România. Încă nu este cunoscută noua formă de relaxare a restricțiilor, însă, în mod cert, pentru restaurante urmează o nouă etapă a incertitudinilor în privința redeschiderii acestora.

”Cea mai întâlnită măsură a fost introducerea sau adaptarea capabilităților de pregătire a mâncării pentru livrare acasă. Aproximativ 50% din comunitatea Gault&Millau de 300 de restaurante din toată țara efectuează, momentan, comenzi pentru ridicare, livrări la domiciliu prin forțe proprii sau în parteneriate cu platforme de livrare, sprijinite și de inițiativa noastră de centralizare a tuturor restaurantelor care fac livrări în platformele noastre digitale. ” a declarat Ștefan Mortici, country manager Gault-Millau, pentru wall-street.ro.

Unele restaurante și-au ajustat site-urile pentru a include posibilitatea de achiziționare directă a meniurilor, au introdus meniuri noi, special concepute pentru livrare, au reorientat personalul existent pentru a face livrări sau au permis clienților să vină să ridice comenzi la pachet.

 
ebook

Am adunat experți din diverse domenii precum: finanțare, design, strategie de dezvoltare, poziționare și pivotare, care au fost de acord să ofere sfaturi și consultanță gratuită pe aceste direcții. Poți să descarci GRATUIT eBOOK cu sfaturi de la experți și direcții de urmat, dedicat sectorului HORECA.

TOȚI EXPERȚII NOȘTI VĂ STAU LA DISPOZIȚIE CU SFATURI, OFERTE ȘI POSIBILE SOLUȚII ATÂT PENTRU ACCESAREA GRANTURILOR CÂT ȘI PENTRU SUPORT ȘI REORGANIZARE!

DESCARCĂ EBOOK

 

Cum a ajutat food-delivery în această perioadă

Livrarea de mâncare acasă, cu toate presiunile adiționale pe care le aduce asupra restaurantelor, a reprezentat, cu siguranță, o supapă pentru acestea, permițându-le multora să își continue activitatea, cu echipa întreagă sau în format redus.

Sunt restaurante care deja făceau livrări și doar au continuat activitatea, precum și restaurante care și-au păstrat echipa în totalitate pentru a se concentra complet pe livrări. De asemenea, sunt și restaurante care inițial au decis să închidă temporar pentru ca ulterior să revină asupa deciziei și să redeschidă pentru a face livrări.

”Ponderea în cifra de afaceri diferă de la caz la caz, în funcție de mai multe aspecte, cum ar fi:

  • specificul restaurantului,
  • disponibilitatea de a livra toată ziua sau doar în anumite intervale orare și doar un număr fix de porții
  • modelul folosit (parteneriat cu una sau mai multe platforme de livrare sau livrare doar cu forțe proprii).

Am întâlnit și situații în care restaurante care vând doar un număr limitat de porții și au o bază de clienți fideli, nu au foarte multe probleme în a vinde toate meniurile pe care le prepară într-o zi. Desigur, acestea sunt cazuri mai rare și fericite.

În astfel de situații se poate ajunge la o pondere de până la 30-35% din cifra de afaceri pre criză, însă media, fie că vorbim de comunitatea Gault&Millau sau de toate restaurantele din țară este mai mică. Fără niciun dubiu însă, livrarea de mâncare a permis multor restaurante să își continue activitatea, fie și doar într-o formă restrânsă. Acest lucru se traduce în limitarea pierderilor, menținerea angajaților (cel puțin o parte) și, nu în ultimul rând, un foarte important sprijin pentru moralul echipelor”, a mai spus Ștefan Mortici.

Agonia restaurantelor în urma crizei

O mare întrebare a perioadei prin care restaurantele trec este cât de grea va fi recuperarea în urma impactului crizei.

Reprezentanții în domeniu nu întrevăd mari modificări în modelul de business al restaurantelor, însă diferența mare va consta în scăderea volumului de clienți.

”Volumul de clienți va fi mai redus o perioadă de timp, ceea ce se va putea traduce în:

  • redimensionări ale echipelor de service/din bucătărie,
  • regândirea fluxurilor interne operaționale,
  • ajustarea meniurilor și a prețurilor.

Din fericire, ne așteptăm ca livrările să completeze activitatea restaurantelor și după redeschidere, iar publicul larg să își dorească să sprijine micile afaceri, pe cât de mult posibil.

Vezi mai multe articole din categoria: Business Development
Etichete: