Vânzarea online | Etape și soluții pentru eCommerce

Vânzarea online | Etape și soluții pentru eCommerce

Priviți-l pe acest client care stă aplecat asupra laptopului, urmărește concentrat detaliile de pe magazinul online pentru a ajunge la acel moment în care face click pe butoanele „comandă” și apoi „plătește”. Companiile preocupate de eCommerce sunt interesate la maxim de triggerele care aduc cât mai multe persoane în această situație: să le devină clienți. Specialiști la nivel global sunt fascinați să studieze comportamente, psihologii, neuroștiințe și să găsească explicații și soluții. Și este în logica pieței, orice companie vrea clienți pentru că îi aduc profit, așa că este interesată să știe și ce are de făcut pentru a conduce o persoană în poziția descrisă: aplecat asupra laptopului, gata să dea o comandă.

Dar ca să ajungi pănă la această imagine ai de străbătut un drum lung și aspru. Da, acel client gata să plătească pentru ce îi oferi este bine să fie în mintea ta încă de la început dacă vrei să îți deschizi un magazin online. Dar să fii conștient că ai de făcut multe alte lucruri până a ajunge la el. Imaginea cu clientul deasupra laptopului gata să dea clink este doar o jumatate a unui tablou. Și tabloul trebuie completat cu începutul unui lanț întreg de operații, iar acesta arată cam așa:

Dacă îți deschizi un magazine online, la început tinzi să fii omul care le face pe toate, apoi apar și cresc necesitățile specifice: maketing, customer care, marfă, logistică.

Când pornești în eCommerce trebuie să îți bați capul cum să faci un contrat cu curierul, cum să scoți facturi, cum să stabilești ABV-uri (Average Basket Value), unde să ții marfa, de unde să o livrezi – cum organizezi toate lucrurile astea pentru că ele presupun un warehouse management system, un mic ERP (Enterprise Resource Planning), un CRM (Customer Relationship Management). Astea trebuie să existe, chiar la nivel minim, dar dacă vrei să crești, toate acestea te obligă să dezvolți o structură în spate.

Între toate necesitățile specifice trebuie să existe un echilibru, nu poți să reziști dacă 80% din efortul magazinului online este alocat logisticii, de exemplu. Pentru că vei bloca toată activitatea. Și, pentru că logistica este o operație neatractivă pentru un business (adrenalina este la vânzări, nu la împachetat marfa), mulți antreprenori au neglijat-o până când a devenit o problemă serioasă. Când a devenit o problemă serioasă pentru mulți jucători din piață, cineva a venit cu soluția și așa au apărut serviciile logistice destinate startup-urilor – eFlulfillment.

Ce înseamnă asta pe scurt? Însemnă că toată logistica poate fi externalizată într-un model pay per delivery – ai o comandă, plătești o taxa fixă. Sunt două avantaje mari pentru a face asta: primul – costurile tale operaționale devine brusc estimabile și clare, al doilea – poți rămâne focusat doar la marfa pe care vrei să o vinzi și pe site-ul pe care vrei să îl faci.

Ce înseamnă asta în amănunt? Ce este specific apoi fiecărui department în parte?

Dacă vrei să știi ce înseamnă asta în detaliu, dacă te preocupă ce este specific fiecărui departament în parte din eCommerce – despre asta vom discuta în cadrul Workshopului „Vânzarea online” de la Cluj Business Days 2019, unde te invit să participi. Pregătește și câteva întrebări: speakerii noștri – Vlad Diaconu, Bianca Grip, Eugen Predescu, Adrian Ilovan, Iulian Ghișoiu și Raluca Radu – vor veni cu informații valoroase, cu studii de caz și situatii concrete din experiența lor și vor raspunde întrebărilor tale.

Vino și tu la Conferințele și Workshop-urile de la Cluj Business Days 2019!

Pentru a te înscrie, este necesar să achiziționezi un tichet Professional Development, care îți va permite accesul și la conferințele de la Cluj Business Days 2019, precum și la alte workshopuri, dacă vor fi de interes pentru tine. În plus, vei primi informații care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, acces la prezentările și recomandările oferite de aceștia și sfaturi de la peste 100 de experți în diferite domenii - antreprenoriat, management, leadership, oameni de business care au reușit cu afacerile lor. 

 

Sursa foto: Mein Deal (www.mein-deal.com)

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days