Un DON QUIJOTE din 2019: intre ”Vanator” si ”Vanzator”

Un DON QUIJOTE din 2019: intre ”Vanator” si ”Vanzator”

Felul in care companiile  angajeaza se schimba de la an la an. In ultima perioada, insa, s-a schimbat foarte mult si felul in care oamenii se angajeaza.

La fel cum clientii se informeaza foarte atent inainte de a cumpara un produs, folosind chiar mai multe surse, si cei care isi doresc un job nou isi fac temele. Se informeaza despre compania in care ar urma sa se angajeze. Din mai multe surse, chiar.

Companii de genul Glassdoor (nu doar .com ci si .ro) si Reputation.com au creat site-uri special pentru aceasta. Chiar si informatiile pe care le ofera ei s-au schimbat in timp, ca raspuns la solicitarile ”clientilor” lor.

Glassdoor.com, de exemplu a inceput prin a colecta feedback despre companii si salarii si sa le prezinte sub anonimat, iar acum se concentreaza si pe CEO si pe mediul de lucru.

Studii recente de la Glassdoor au constatat că aproximativ o jumătate din cei peste 4.600 de persoane chestionate folosesc Glassdoor la un moment dat în timpul căutării lor de muncă și că evaluările bune ale pachetului de compensari și beneficiu al unei companii  sunt în mare măsură în decizia lor despre locul în care să solicite sau să accepte un loc de muncă.

Mai mult, un bun specialist este, dupa cum stii,  permanent cautat de firmele de recrutare . Nici bine nu incepe un job la un loc de munca, ca deja are inca o oferta pe masa.. Cel putin.

Situatie in care recrutorii nu mai sunt doar  Vanatori  ci si  ”Vanzatori” … Si se straduiesc din rasputeri sa confinga pe candidatii potentiali sa sa vina macar la interviu….

Si apoi lupta continua pentru a reusi sa atraga persoana respective in organizatie.

Dar ca un Don Quijote al zilelor noastre,  recrutorul poate lupta mult si bine cu morile de vant … Caci lupta este din start pierduta in cazul in care compania nu are un brand de angajator puternic.

Dar cum se construieste acest brand de angajator aici la noi, in Romania??? Si cum poate o firma mare sau mica sa-I faca pe potentialii angajati nu doar sa ajunga in organizatie ci sa si ramana? Care este acel magnet care ii poate atrage unul langa altul pe candidatul porivit si compania unde sa se simta el bine.

Si ce insemna ”bine” pentru angajatii din perioada aceasta?

Despre aceasta vom vorbi in Workshopul  ”Employer Branding”. Avem cativa speakeri cu experienta foarte mare, unii in Marketing si employer branding iar altii in HR si employer Branding. Si motivul pentru care am ales aceasta tematica este foarte clar: dacă companiile doresc sa ramana competitive, trebuie să isi trateze brand-ul de angajator cu cea mai mare atentie si sa-si gestioneze in mod repetat reputatia online.

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days