.jpg)
In cea de-a doua conferinta a zilei, relevanta si utilitatea temelor, calitatea speakerilor, aplicabilitatea imediata a cunostintelor dobandite, schimbul de idei, studiile de caz si exemplele de buna practica, au fost premisele pentru o conferinta reusita.
Conferinta “TRENDURI CARE IMPACTEAZA MEDIUL ECONOMIC”, a fost bazata pe o tema atat de vasta, incat credem ca e bine sa privim cu atentie la pasii urmatori care vor marca, in Romania si in lume viitorul.
S-au abordat teme precum creditele si obtinerea de finantari alternative, noua cultura a liderilor inspirationali, B2B digital trading si, mai ales, viitorul in vanzari, management si sharing economy.
Suntem in fata unor noi trenduri, de la impactul incredibil al robotilor in mediul economic si pana la schimbarea de la luna la luna a tool-urilor si a perspectivelor in social media.
Cei care fac parte din echipa de speakeri si cei care ne-au oferit cheile catre o noua viziune au fost:
MARIUS GHENEA, BOGDAN APAHIDEAN, ADRIAN CIOROIANU, CRISTIAN CHINA BIRTA, OVIDIU TOADER, SORIN FAUR, TEDY NECULA, CATALIN STANCU, DEMIS GHINDEANU, MIHAELA MURESAN.
BOGDAN APAHIDEAN
Bogdan Apahidean lucreaza in sectorul auto de aproape 30 de ani, ocupand diferite pozitii la importatorul Mercedes-Benz, Robert Bosch, Porsche Romania si Porsche Finance Group. In ultimii 20 de ani si-a consolidat experienta in domeniul finantarilor, asigurarilor si exploatarilor autovehiculelor.
In calitate de directorul general al societatii LeasePlanRomania, leader mondial si local in leasing operational si managementul flotelor auto, Bogdan ne-a vorbit despre provocarile momentului atunci cand vorbim de trafic si care sunt tenditele care influenteaza mobilitatea auto si tranzitia catre flote “verzi”.
Se pare ca emisiile de CO2 au crescut aproape de media anului 2014 si din acest motiv se prevede trecerea de la detinere la utilizare tip “abonament” atunci cand vine vorba de industria auto. In ceea ce priveste trecerea catre flote verzi rolul subventiilor este crucial.
ADRIAN CIOROIANU
Desi ii place sa se prezinte in culori vii: Hunter, Farmer, Negociator, Influencer, Sales Trainer in companii precum: Orange, Sony Ericsson, Intel Corporation, acum este 100% antreprenor. Face doar ceea ce ii place, adica training si consultanta in vanzari.
Adrian a vorbit despre viitorul in vanzari. Viitori vanzatori vor fi cei care vor folosi foarte bine uneltele digitale in lumea analogica. Cateva din tehnologiile propuse sunt: Crystal, Gong si Visualize ROI.
SORIN FAUR
Cu o experinenta de 18 ani de experienta in domeniul Resurselor Umane si in calitate de Coordonator pentru Europa de Est si Balcani pentru BDO, Sorin are o vasta experienta in recrutare, ca si coordonator al resurselor umane la Adecco, Ipsos si BDO Romania.
Sorin spune va viitorul muncii este acela in care angajatii devin parteneri, iar freelancingul este trendul viitorului. De asemenea va apare un nou model de contract de munca: Multicontract – un angajat care are mai multi angajatori.
CRISTIAN CHINA BIRTA
Initiatii in inceputurile sale in social media il cunosc sub numele de cod Chinezu. In trei cuvinte: antreprenor, consultant, blogger. cu peste 13.000 de articole scrise pe blog, a fostimplicat în sute de campanii pentru sute de branduri.
Cristian a vorbit despre Trenduri care impacteaza Social Media. Influencerii si marketingul influencerilor este important, iar cel mai important este sa stii sa folosesti rezultatele in strategia ta de marketing.
OVIDIU TOADER
Partener in peste 10 companii in ultimele doua decenii, cu cifre cumulate de peste 70 de milioane de euro. Ovidiu Toader este un business coach de elita, cu mai mult de 5000 de ore de coaching si mentoring de afaceri pentru mai mult de 300 de antreprenori pe care i-a ajutat sa atinga un profit consistent si o consolidare a afacerii. Crede in compasiune, claritate, eficacitate, bucurie.
In prezentarea sa, Treduri in educatia antreprenoriala, Ovidiu Toader a sustinut ca ne este frica sa cerem rezultate angajatilor si antreprenorii prefera sa citeasca rezumate si nu au timp sa intre in detalii.
CATALIN STANCU
Catalin Stancu are o experienta de peste 15 ani în activitatea comerciala, dezvoltata in pozitii de senior si top management, in companii romanesti si multinationale. In ultimii 5 ani a fondat si dezvoltat Sfera Business, companie de training si consultanta.
In prezentarea DE LA POSESIE LA EXPERIENTE - NOILE REGULI ALE JOCULUI, a vorbit despre Neuromarketing, Facecoding – decodarea emotiilor cu ajutorul descifrarii expresiilor faciale, Galvanic Skin Response – masurarea conductibilitatii electrice a pielii data de substantele secretate in urma emotiilor. Iar consumatorul viitorului nu este despre produs, ci despre emotii.
TEDY NECULA
Producator si regizor de film independent, speaker si autor de videoclipuri motivationale, Tedy este o sursa de inspiratie si de curaj pentru toti cei care doresc sa depaseasca orice opreliste pentru a-si implini visul, Acela de a face fim, productie video si sa ofere povesti din care putem invata..
Tedy ne-a dezvaluit ce face ca un video sa fie inspirational: O poveste cu esență umană în care personajele iși depășesc o vulnerabilitate importantă la care toți ne raportăm, Personaje din viață sau chiar reale, Cinematic - arată și sună ca un film, Produce emoție la greu și “lecții de viață”.
DEMIS GHINDEANU
Demis Ghindeanu este CEO-ul si Co-fondator-ul companiei Pony Car Sharing, prima si cea mai mare companie de car sharing din Romania, infiintata la Cluj in anul 2015 si care azi este prezenta in Bucuresti si in Alba Iulia.
SHARING ECONOMY a fost tema lui Demis. Sharing Economy este unul dintre tredurile de business cu cea mai rapida crestere din istorie, investitorii ”pompând” mai mult de 23 miliarde de dolari ca si venture capital începând cu 2010 în companii care funcționează dupa un model share based. Deoarece multe dintre aceste afaceri sunt private, este imposibil să cunoaștem dimensiunea reală a sharing economy.
Cu toate ca sharing economy este un facilitator uriaș al schimbărilor, endgame-ul este departe de a fi clar.
MIHAELA MURESAN
Mihaela Muresan are aproape 20 de ani experienta in marketing, timp in care a lucrat in mai multe companii mari din retail, electronice si media. A lansat branduri noi atat pe piata locala – Media Galaxy si IKEA, dar si pe alte piețe – IKEA in Croatia.
Mihaela ne-a vorbit in 7 minute despre 7 trenduri si anti-trenduri. Cele mai importante au fost: mangement formal vs. management informal bazat pe transparenta in decizii si organizare informala, competitie vs. colaboare, confidentialitate vs. transparenta si expert vs. creator de cultura.
DAN SCHIPOR
Partener BDO Romania, Dan Schipor areo experienta de peste 15 ani in management. Detinand pozitii de top atat in companii nationale cat si multinationale si avand o experienta de peste 10 ani in consultanta, el a introdus conceptul de Interim Management in Nord- Estul Romaniei.
Pentru ca este pasionat de management, teoria sistemelor si aspectele psihologice din lumea afacerilor, Dan a ales ca tema Trenduri in management. Ne-a impartasit cum arata profilul managerului din viitorul apropiat. Pe viitor se estimeaza ca managerul va fi specializat pe urmatoarele arii pe care azi poate nu le stapaneste: Visionary thinking, Business Design, Product Design, People impowerment si Reprocessing.
MARIUS GHENEA
Partener in cadrul fondului de Venture Capital Catalyst Romania (3TS Capital Partners), antreprenor in serie si business-angel cu investitii de succes in Europa de Est, Marius este autorul primei carti romanesti de antreprenoriat, intitulata Antreprenoriat, Drumul de la Idei catre Oportunitati si Succes in Afaceri.
Trendurile majore in economia digilitala prezentate de Marius, au fost Internet of Everything, Shared Economy, Messaging devine Social Media si “Revolutia” Financiara.
Concluzia lui Marius a fost continutul este esential, companiile romanesti joaca un rol in crestere, apare convergenta intre industrii si toate genereaza oportunitati importante. Profitati de ele!
.
ANDREAS FUHRMAN
După o perioadă de lucru într-o poziție managerială în cadrul Henkel KGaA, i s-aoferit oportunitatea la începutul anilor ‘90 să își continue activitatea în România. A pus bazele unei filiale locale pentru o companie multinațională, ceea ce era în acea perioadă de timp o provocare extraordinară. După ce a terminat al treilea mandat ca General Manager, s-a dedicat consultanței de management si centre de dezvoltare, alături de coaching dedicat executivilor din companii.
Andreas a vorbit despre Liderii Viitorului si modelul Servant Leadership care se pare ca va reprezenta viitorul. Prin urmare liderul viitorului va fi un lider care conduce prin felul cum îi servește sau susține pe alții. Iar acest lider plasează nevoile și interesele subordonaților și ale organizației dincolo de propriile interese și nevoi.