
Ioana, de ce acest demers?
Conferinta „Romanian Business without Borders” e punctul de plecare spre noi conexiuni si oportunitati de afaceri. Eu particip la foarte multe evenimente, conferinte si congrese de business si m-am convins ca relatiile umane-networking-ul sunt cele care m-au ajutat mai mult decat orice. Faptul ca te cunoaste o persoana, ca te recomanda cineva e mult mai credibil decat sa trimiti un e-mail. Faptul ca poti cunoaste o persoana fata in fata, faptul ca vorbesti cu aceasta ii transmiti incredere si in felul acesta poti ajunge sa faci si afaceri cu ea. In aceasta situatie sunt si multi tineri antrepreneori romani. Isi doresc sa se dezvolte, dar nu stiu cum sa inceapa. Antreprenorii romani au idei extraordinare, dar, din pacate, lipsa de capital ii impiedica pe multi sa se dezvolte si „sa gandeasca mare”. Pentru cei care se incapataneaza sa se autodepaseasca www.antreprenorcuzambet.ro poate fi cheia care deschide granitele afacerii lor.
Cum crezi ca este perceput mediul de business din Romania in strainatate?
Strainii stiu ca romanii sunt destepti, descurcareti si creativi. Din punctul meu de vedere mediul de business din Romania e perceput in strainatate asa cum il prezentam noi. Romania e o tara cu multe oportunitati, depinde de fiecare daca vrea sa le vada sau nu.
Ce ar trebui noi antreprenorii si mediul de business din Romania in special, sa facem pentru a schimba in mod pozitiv perceptia despre Romania?
Noi suntem Romania, depinde numai de noi cum vrem sa fim vazuti. Din experienta participarilor mele la conferinte europene si globale pot spune ca, in general Romania este foarte apreciata. O singura data m-am lovit de o situatia penibila, cand la o conferinta a fost prezentata Romania, iar cuiva din public i-a scapat un cuvant nepotrivit. Acela a fost butonul de pornire pentru mine, fiindca in timpul prezentarii, pe care am sustinut-o le-am explicat ca, daca nu ar fi fost un Henri Coanda cei din public, probabil ca ar fi inotat vreo 2 ani ca sa treaca Oceanul, daca nu ar fi fost un Petrache Poenaru, ei ar fi scris cu degetul, daca nu ar fi fost un Nicolae Paulescu, probabil ca mureau pe capete fara insulina... Trebuia sa sustin o prezentare de max 10 min, doar ca atat de suparata am fost, incat am vorbit o ora si nimeni nu a indraznit sa ma intrerupa Dupa o ora de prezentare, cei din sala (eram 150 de participanti din tot atatea tari din lume) m-au aplaudat la scena deschisa, pentru ca erau uimiti cu cata siguranta, cu cata energie si cu cata mandrie am pus Romania pe harta mintii lor. Dovada ca i-am convins a fost faptul ca, ulterior multi dintre ei au venit sa viziteze Romania. Asta e Romania, despre care ar trebui sa vorbim fiecare dintre noi, cu mandrie, cu demnitate, cu incredere ca suntem oameni inteligenti, ca strainii „se repara” cu medicii romani, ca Bill Gates mizeaza pe it-istii romani.
Care sunt principalele solicitari pe care le primesti din partea antreprenorilor din Romania care vor sa intre pe piete din afara?
Principala nevoie e cea de networking, largirea numarului de persoane cunoscute. Sunt foarte incantata de feedback-ul primit de la tinerii antreprenori, pentru ca sunt dornici de dezvoltare internationala, vor sa-si creasca afacerile, au curajul sa „gandeasca mare” si sa faca tot posibilul pentru a-si indeplini obiectivele.
De ce ai ales Londra pentru acest eveniment?
Conform studiilor, anul acesta Londra ocupa locul intai in topul celor mai bune orase pentru afaceri la nivel mondial. Ofera foarte multe oportunitati pentru oamenii de afaceri. Pe de alta parte, filmele, reportajele, evenimentele neplacute petrecute in ultima perioada in UK impotriva romanilor m-au determinat sa imi indrept atentia catre orasul de pe Tamisa. Un alt aspect ar fi faptul ca , in urma cu 2 ani in Londra am trait acea experienta, in urma careia le-am „bagat” Romania in cap celor prezenti la conferinta de atunci
Cui se adreseaza acest eveniment?
Conferinta este destinata tinerilor antreprenori romani, care au curajul sa isi doreasca mai mult, cei care vor sa isi dezvolte afacerile pe piata din UK. E o oportunitate de a se conecta cu antreprenori romani, care au deja afaceri in UK, cu antreprenori britanici si cu reprezentanti ai autoritatilor noastre la Londra. Inclusiv speakerii am vrut sa fie majoritatea romani cu afaceri in UK, pentru ca e mai usor sa te lucrezi cu o persoana cu care vorbesti aceeasi limba si de care te leaga valori comune. Toata conferinta e dedicata romanilor, valorilor si culturii noastre. Plus ca nume precum Emi Gal, George Betianu sau Viorel Raducanescu au o importanta foarte mare in lumea de afaceri din UK.
Cum se va desfasura evenimentul?
Evenimentul este programat pentru 15-16 mai la Ambasada Romaniei in Londra. Fiecare zi a evenimentului e impartita in 3 etape mari: partea de conferinta, etapa de prezentari a afacerilor- fiecare dintre cei prezenti isi descrie business-ul, nevoile si obiectivele . Dupa-amiaza se incheie cu un business-cocktail care cuprinde si mici momente artistice sustinute tot de romani.
Cine sunt sustinatorii acestui proiect?
Energia, creativitatea si munca echipei organizatoare plus Partenerii Media.
Cum au privit acest proiect cei carora te-ai adresat cu solicitare de sponsorizare sau parteneriat?
Din pacate antreprenorii romani, care au ajuns la o CA mare nu sunt interesati sa investeasca in dezvoltarea tinerilor antreprenori. Eu am invatat in primul rand sa ofer si apoi sa cer. Aceasta conferinta se desfasoara si fara sprijinul sponsorilor, pentru ca succesul e al celor incapatanati, iar evolutia presupune depasirea obstacolelor.
Ce speri sa obtii in urma acestui demers?
Imi doresc sa fiu un trend-setter, sa fiu cea care pune tinerii antreprenori romani pe harta internationala a afacerilor. Noi suntem Romania de maine, care gasim solutii acolo unde toti spun ca „nu se poate”.
La final spune-ne cateva cuvinte despre tine? Cine esti? Ce faci? De ce faci ce faci? Ce-ti doresti ca si rezultate in urma eforturilor depuse?
Ma prezint simplu Ioana. Prietenii imi spun ca sunt un haos creativ, o dezordine frumoasa, care fac doar ceea ce-mi place. Asa a aparut si Garajul de PR, la inceput a fost dorinta, apoi pasiune, care asezonate cu gandirea pozitiva, cu mult curaj si un strop de nebunie au transformat un vis in realitate. Sunt vesela, spontana si ma dedic 100% in tot ceea ce fac.
Sunt un Antreprenor cu Zambet care ma ghidez in afaceri dupa motto-ul lui Steve Jobs: „cei care sunt destul de nebuni, incat sa creada ca pot schimba lumea, sunt cei care o si schimba”.